Επανατοποθετήθηκε Εισαγγελέας Διαφθοράς ο Αχιλλέας Ζήσης

Τελευταία ενημέρωση: 2017-04-13, 11:14:40
Επανατοποθετήθηκε Εισαγγελέας Διαφθοράς ο Αχιλλέας Ζήσης

Επανατοποθετήθηκε στη θέση του Εισαγγελέας Διαφθοράς Βορείου Ελλάδος, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, και με ομόφωνη απόφαση του Ανώτατου Δικαστικού Συμβουλίου Πολιτικής Δικαιοσύνης του Αρείου Πάγου, ο Αντεισαγγελέας Εφετών κ. Αχιλλέας Ζήσης, γνωστός από τη θητεία του στο Βόλο, ως προϊστάμενος της Εισαγγελίας.

Τη περασμένη Δευτέρα, το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο του Αρείου Πάγου συνήλθε, με κεντρικό θέμα την επιλογή νέου επικεφαλής της Εισαγγελίας κατά τη Διαφθοράς μετά την αιφνιδιαστική παραίτηση της Ελένης Ράϊκου, η θητεία της οποίας έληγε στις 11 Μαΐου 2017. Τελικά αποφασίστηκε η Εισαγγελέας Εφετών, Ελένη Τουλουπάκη, να αναλάβει τη θέση της προϊσταμένης του τμήματος, με απόφαση του Ανώτατου Δικαστικού Συμβουλίου.

Μετά τις εξελίξεις ο αρμόδιος υπουργός υπέβαλλε ερώτημα προς το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο του Αρείου Πάγου για τη θέση του Εισαγγελέως Διαφθοράς Βορείου Ελλάδος, όπου το ανώτατο δικαστικό όργανο, με ψήφους 11-0 επανατοποθέτησε τον κ. Αχιλλέα Ζήση στη θέση του, αναγνωρίζοντας το έργο του και τις παρεμβάσεις του.

Σημειώνεται, πως η θέση του Εισαγγελέως Διαφθοράς δημιουργήθηκε με στόχο το συντονισμό και την εποπτεία των εισαγγελικών ερευνών για τη διερεύνηση και την καταπολέμηση της διαφθοράς, την κατασπατάληση του βρώμικου χρήματος και τον έλεγχο κακοδιαχείρισης εσόδων και εξόδων στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Στην αρμοδιότητα των ειδικών εισαγγελέων διαφθοράς υπάγονται όλες οι σημαντικές υποθέσεις διασπάθισης δημοσίου χρήματος, με αντικείμενο τις έρευνες στις μεγάλες συμβάσεις του Δημοσίου, τη διαχείριση των δημοσίων οικονομικών και τα μεγάλα έργα. Στο στόχαστρό τους βρίσκονται οι υποθέσεις των επίορκων κρατικών αξιωματούχων και υπαλλήλων, οι μεγάλες κομπίνες, απάτες, αλλά και η κακοδιαχείριση του δημόσιου χρήματος και όχι μόνο.

Οι αρμοδιότητες του εισαγγελέα διαφθοράς προβλέπονται από το Νόμο 4022 περί εκδίκασης πράξεων διαφθοράς Πολιτικών και Κρατικών Αξιωματούχων, υποθέσεων μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος και μείζονος Δημοσίου Συμφέροντος και άλλες διατάξεις.

 Οι διατάξεις του νόμου αυτού εφαρμόζονται για:

  • Κακουργήματα τα οποία δεν υπάγονται στις ρυθμίσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 86 του Συντάγματος και διαπράττουν υπουργοί ή υφυπουργοί, καθώς και κακουργήματα που διαπράττουν βουλευτές, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, ακόμη και αν οι υπαίτιοι έχουν παύσει να φέρουν την ιδιότητα αυτή, εφόσον αυτά υπάγονται στην καθ’ ύλην αρμοδιότητα του τριμελούς εφετείου.
  • Κακουργήματα τα οποία διαπράττουν, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ή επωφελούμενοι από την ιδιότητα τους, γενικοί και ειδικοί γραμματείς Υπουργείων, διοικητές, υποδιοικητές ή πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων ή διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, δημοσίων επιχειρήσεων, δημοσίων οργανισμών και νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το κράτος, αιρετά μονοπρόσωπα όργανα των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και υπάλληλοι κατά την έννοια των άρθρων 13α και 263Α του Ποινικού Κώδικα, εφόσον αυτά υπάγονται στην καθ’ ύλην αρμοδιότητα του τριμελούς εφετείου.
  • Κακουργήματα ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος, εφόσον υπάγονται στην καθ’ ύλην αρμοδιότητα του τριμελούς εφετείου, ο δε χαρακτηρισμός της υπόθεσης ως ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος γίνεται με πράξη από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
6
=