ΤΟΠΙΚΑ

Ορκωμοσία με διαμαρτυρία

ορκωμοσία-με-διαμαρτυρία-512034

Παράσταση διαμαρτυρίας στη χθεσινή τελετή ορκωμοσίας των αποφοίτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, έκαναν φοιτητές του τμήματος, που βλέπουν το επαγγελματικό τους μέλλον αβέβαιο μετά την τροπολογία που εξισώνει τις τετράχρονες σπουδές τους στην Ειδική Αγωγή με μεταπτυχιακά και σεμινάρια. Οι νέοι απόφοιτοι που βγήκαν χθες επίσημα στην αγορά εργασίας θα μπορέσουν να εργαστούν μόνο ως αναπληρωτές στα σχολεία, και έχοντας να ανταγωνιστούν εκπαιδευτικούς γενικής παιδείας που έχουν ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Οι φοιτήτριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, άνοιξαν δύο πανό μπροστά από την εξέδρα στο αμφιθέατρο «Γιάννης Κορδάτος». «Όχι πειραματισμός στην Ειδική Αγωγή – Θέμα Παιδείας όχι Οικονομίας» και «Όχι στην τροπολογία – Ναι στην κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων στο βασικό πτυχίο», τα μηνύματα που αναγράφονταν.

Εκπρόσωπος του φοιτητικού συλλόγου, από μικροφώνου αναφέρθηκε στο αβέβαιο μέλλον των ειδικών παιδαγωγών και ζήτησε νόμιμη κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του τμήματος, πρόταξή τους στους πίνακες πρόσληψης και αναχαίτιση της εμπορευματοποίησης της Ειδικής Αγωγής.

«Σήμερα το μάθημα αρχίσει με το Α: αντίσταση, αγώνας, αξιοπρέπεια», το σύνθημα που φώναξαν και χειροκροτήθηκαν από αποφοίτους της Ειδικής Αγωγής, συγγενείς τους αλλά και αποφοίτους των υπολοίπων παιδαγωγικών τμημάτων.

«Δεν έχουμε νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Κι ένα από τα αιτήματά μας είναι και αυτό. Βασικός λόγος που μπήκα στη σχολή είναι ότι έχω αδέρφια με μαθησιακές δυσκολίες, και γενικά είχα καταλάβει από νωρίς την ανάγκη της πρώιμης παρέμβασης, τη σημασία να λαμβάνεις εκπαίδευση που χρειάζεσαι από την αρχή της σχολικής σου σταδιοδρομίας. Και την ανάγκη του ανθρώπου να μη νιώσει μειονεκτικά σε σχέση με τους άλλους. Αν υπάρχει ένας κατάλληλος άνθρωπος με επαρκή κατάρτιση, αυτό το πρόβλημα δεν θα υπάρχει», ανέφερε τριτοετής φοιτήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, εξηγώντας τη σημασία πρόσληψης ειδικών παιδαγωγών για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή αναπηρίες.

«Οι πρώτοι που θίγονται από την τροπολογία είναι οι ίδιοι οι μαθητές με αναπηρίες. Αλλά και εμείς ως επαγγελματίες παιδαγωγοί. Δεν υπάρχει καμία μόνιμη θέση εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής ούτε σαφή κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Είμαστε μετέωροι. Είναι οι αόρατοι εκπαιδευτικοί της Παιδείας», είπε από την πλευρά της τεταρτοετής φοιτήτρια.

Ανακοίνωση ΕΑΑΚ Βόλου

Με αφορμή τις κινητοποιήσεις του ΠΤΕΑ, η φοιτητική παράταξη ΕΑΑΚ Βόλου, αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ως ΕΑΑΚ διεκδικούμε να υπάρχουν όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα στο πτυχίο μας. Παράλληλα αγωνιζόμαστε για ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση, ενιαία και συνολική γνώση, με απελευθερωτικά χαρακτηριστικά. Να αποσυρθεί τώρα η τροπολογία που θέτει τους εκπαιδευτικούς στην ανεργία. Συμπαραστεκόμαστε στον αγώνα του φοιτητικού συλλόγου του ΠΤΕΑ. Μόνο αγωνιζόμενοι, μόνο με μαζική αντεπίθεση ενάντια στους αντιεκπαιδευτικούς και αντεργατικούς νόμους και με μαζικό εκβιασμό ενάντια σε κυβέρνηση-ΕΕ-ΔΝΤ μπορούμε να νικήσουμε. Ο μοναδικός ρεαλισμός είναι οι ανάγκες μας τις οποίες δεν τις διαπραγματευόμαστε, τις επιβάλλουμε! Επιδιώκουμε κοινό συνολικό αγώνα με ένα μέτωπο παιδείας-εργασίας ενάντια στο σύστημα που μας επιτίθεται κι αυτό συνολικά, για να επιβάλουμε τα δικαιώματά μας σε μόρφωση, δουλειά και δημοκρατικά δικαιώματα».

Κινητοποίηση ΕΛΜΕ Μαγνησίας για προσχηματική επιμόρφωση

Την ίδια ώρα που φοιτητές και απόφοιτοι Ειδικής Αγωγής διεκδικούν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, στη Δευτεροβάθμια οργανώνεται επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή.

Με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Μαγνησίας καταδικάζει τη «σχεδιαζόμενη προσχηματική διήμερη επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή». Έχει κηρύξει στάση εργασίας για τις δύο πρώτες ώρες του πρωινού κύκλου τη Δευτέρα 3 Απριλίου και συγκέντρωση έξω από το 9ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, για να ακυρώσει στην πράξη την προσχηματική επιμόρφωση.

Η ΕΛΜΕ διεκδικεί μόνιμους διορισμούς, υπηρεσία στην Ειδική Αγωγή μόνο με συναφή ουσιαστικά προσόντα, να καταργηθεί η διάταξη 4.γ. άρθρο 48 του ν. 4415/16 που επιτρέπει τη διάθεση στην Ειδική Αγωγή χωρίς κανένα σχετικό προσόν και ουσιαστική επιμόρφωση για όλους.

«Καλούμε όλους τους συναδέλφους, μόνιμους και αναπληρωτές να ματαιώσουμε τη προσχηματική επιμόρφωση που από τη “πίσω πόρτα” επιχειρεί να ακυρώσει ουσιαστικά εκπαιδευτικά προσόντα, να μονιμοποιήσει και να επικυρώσει τις χωρίς προσόντα καταχρηστικές διαθέσεις», αναφέρει η ΕΛΜΕ Μαγνησίας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου