ΤΟΠΙΚΑ

Ξεσηκωμός για την τροπολογία για την ειδική αγωγή

ξεσηκωμός-για-την-τροπολογία-για-την-ε-515011

Ξεχείλισε η αγανάκτηση για φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής που εργάζονται τα τελευταία 15 χρόνια ως αναπληρωτές στα δημόσια σχολεία. Βγήκαν στους δρόμους και διαμαρτυρήθηκαν για την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, που έρχεται να εξισώσει τα πτυχία του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής με μεταπτυχιακά, διδακτορικά ακόμη και σεμινάρια στην Ειδική Αγωγή.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Με την τροπολογία θίγονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής και ειδικοί παιδαγωγοί κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός δημοσίων σχολείων, την ίδια ώρα που τις θέσεις τους θα καταλαμβάνουν εκπαιδευτικοί γενικής παιδείας με μεταπτυχιακό ή σεμινάριο στην Ειδική Αγωγή. Εκτός από τους επαγγελματίες της Ειδικής Αγωγής θίγονται και οι ίδιοι οι μαθητές με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι γονείς τους, από τη στιγμή που εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό παραγκωνίζεται και τη θέση του παίρνει εκπαιδευτικό προσωπικό με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή.

Χθες το πρωί, φοιτητές του μοναδικού στην Ελλάδα Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, έδωσαν αγωνιστικό ραντεβού στη Θόλο και πραγματοποίησαν πορεία μέχρι τα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, όπου ένωσαν τις φωνές διαμαρτυρίας τους με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής που επί 15 χρόνια βρίσκονται σε εργασιακή ομηρία. Σημειώνεται ότι στο νομό Μαγνησίας, υπηρετούν ως αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή 70 εκπαιδευτικοί, που ακόμη και σήμερα δεν έχουν διοριστεί.

Με πανό, πλακάτ και συνθήματα όπως «Ο Κασσιανός να παραιτηθεί», «Προσλήψεις τώρα για την παιδεία, όχι στη νέα τροπολογία», φοιτητές και αναπληρωτές ειδικοί παιδαγωγοί απαίτησαν απόσυρση της τροπολογίας.

«Διεκδικούμε νομοθετική κατοχύρωση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων και απαιτούμε την απόσυρση της νέας τροπολογίας που μα θίγει. Ουσιαστικά εξισώνει τα πτυχία μας με μεταπτυχιακά και διδακτορικούς τίτλους σπουδών. Τέσσερα χρόνια σπουδών υποβαθμίζονται και εξισώνονται με σεμινάρια και μεταπτυχιακά του ενός ή ενάμισι έτους», ανέφερε η τελειόφοιτη ΠΤΕΑ Μάρα Σκουλά.

«Το πρόβλημα είναι μεγάλο. Εξισώνονται τα επαγγελματικά μας δικαιώματα με αυτά των γενικών παιδαγωγών. Δεν θα το αφήσουμε έτσι. Είμαστε το μοναδικό καθαρό τμήμα Ειδικής Αγωγής. Πρέπει αναγνωριστούν δικαιώματά μας. Δεν γίνεται τέσσερα χρόνια πλήρη κατάρτιση στον τομέα να εξισώνεται με μεταπτυχιακά, με σεμινάρια δύο εβδομάδων, ενός μήνα. Και επιπλέον θα πρέπει να σκεφτούμε τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», είπε από την πλευρά της η αναπληρώτρια ταμίας του φοιτητικού συλλόγου ΠΤΕΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Έλενα Σιάνου.

Βιομηχανία μεταπτυχιακών

«Επέλεξα για το δεύτερο πτυχίο μου το παιδαγωγικό τμήμα Ειδικής Αγωγής. Ένα προπτυχιακό τμήμα τετραετούς φοίτησης. Δεν μπορούσα να φανταστώ -και μάλιστα από μία αριστερή κυβέρνηση που κάνει σημαία της τη δημόσια και δωρεάν παιδεία- ότι θα φθάσω στο σημείο να εξισωθώ με έναν μεταπτυχιακό ή έναν διδακτορικό. Κανένας απόφοιτος κανενός κλάδου με πανεπιστημιακό τίτλο που από εκεί απορρέουν τα επαγγελματικά του δικαιώματα δεν είναι σε αυτή την κατάσταση. Έχουν τεράστια ευθύνη. Συμβαίνει εδώ και χρόνια και απαιτούσα από μια αριστερή κυβέρνηση να ενσκήψει στο πρόβλημα. Γιατί μας αντιμετωπίζουν ως διαφορετικούς; Όσοι τελειώνουν πανεπιστήμιο πρέπει να προηγούνται, όπως γίνεται σε κάθε πανεπιστημιακό κλάδο. Είμαστε έξαλλοι, θιγόμαστε εμείς, γονείς, παιδιά με ανάγκες. Τι γίνεται όμως: επειδή έχουμε πολυάριθμους δασκάλους, προωθούν τη βιομηχανία των μεταπτυχιακών, η ίδια η κυβέρνηση, αριστερή το τονίζω, και μας υποβαθμίζουν. Και έρχονται με μια κατάπτυστη τροπολογία και μας λένε εξισώνεστε. Πού έχει γίνει σε άλλο επαγγελματικό κλάδο αυτό; Θα με λιντσάρανε αν εγώ είχα μεταπτυχιακό ψυχολογίας και το έπαιζα ψυχολόγος», κατήγγειλε η Λιανή Τριγκούδη μιλώντας για μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρο και Ιταλία.

Σε ομηρία οι αναπληρωτές

«Όλα αυτά τα χρόνια είμαστε σε καθεστώς ομηρίας, καθώς στην ουσία αναπληρώνουμε τους ίδιους μας τους εαυτούς. Ο χώρος της Ειδικής Αγωγής έχει καταδυναστευτεί τα τελευταία χρόνια με ένα σωρό τροπολογίες που προσπαθούν να απαξιώσουν το πτυχίο μας. Αποκορύφωμα της προσπάθειας, είναι η τροπολογία που εξισώνει το βασικό τίτλο σπουδών με μεταπτυχιακά και διδακτορικά και έρχεται να υποβαθμίσει την εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές ανάγκες. Εμείς ζητάμε μόνιμους διορισμούς», υπογράμμισε ο ειδικός παιδαγωγός τα τελευταία 15 χρόνια, Θάνος Γιαννακόπουλος.

«Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την Ειδική Αγωγή εντελώς αποσπασματικά και χωρίς κανένα απολύτως σχέδιο. Με μια απαράδεκτη τροπολογία, με μια πρωτοφανή ενέργεια το υπουργείο έρχεται να εκμηδενίσει τους βασικούς τίτλους σπουδών των συναδέλφων εκπαιδευτικών και να τους εξισώσει με τίτλους εκπαιδευτικών με μεταπτυχιακά. Δεν στρεφόμαστε κατά όσων έχουν μεταπτυχιακό τίτλο. Αυτή η ενέργεια όμως έρχεται σε πρωτοφανή αντίθεση με τη λογική και με ό,τι ισχύει σε όλο το δημόσιο. Μέχρι τώρα πάντα, ο βασικός τίτλος σπουδών ήταν το μοναδικό προσόν επιλογής διορισμού. Τώρα το ανατρέπει. Έχει συνταυτιστεί με τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα που λυμαίνονται χώρους πανεπιστημίων, χώρους σεμιναρίων και εξαναγκάζουν εκπαιδευτικούς να αναζητούν προσόντα σε τιμές εξωπραγματικές πολλών χιλιάδων ευρώ. Ζητάμε σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για όλο το χώρο της Ειδικής Αγωγής», είπε από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, Σταύρος Πετράκης.

«Ζητάμε άμεση απόσυρση της τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας εδώ και τώρα. Το πρόβλημα της παιδείας είναι πρόβλημα της κοινωνίας. Όλοι οι πολίτες πρέπει να αγκαλιάσουν τα παιδιά που σήμερα διεκδικούν δικαίωμα στο δημόσιο σχολείο και που για 15 ολόκληρα χρόνια διδάσκουν σε όλες τις σχολικές μονάδες και δεν διορίζονται. Αποτελεί ντροπή να μη γίνονται διορισμοί», είπε εξάλλου ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Αποστόλης Μούσιος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου