ΤΟΠΙΚΑ

Επιλογή Ευθύνης: Λευκή επιταγή προσπαθεί να εξασφαλίσει η δημοτική αρχή για Καραμπατζάκη και Ζάχου

επιλογή-ευθύνης-λευκή-επιταγή-προσπα-521805

Η παράταξη της α’ ελάσσονος μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου «Επιλογή Ευθύνης» επανέρχεται στο θέμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που σχεδιάζονται από τη δημοτική αρχή Βόλου στην περιοχή του Κραυσίνδωνα, επισημαίνοντας τα εξής:

«Είναι αδύνατο να παρακολουθήσει κανείς τις μεθοδεύσεις, τις παλινωδίες και τα «είπα-ξείπα» της δημοτικής αρχής, στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει «λευκή επιταγή» για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που προωθεί στην περιοχή του Κραυσίνδωνα, αφού δεν έχει παρουσιάσει μέχρι τώρα καμία μελέτη. Πολύ περισσότερο, είναι αδύνατο να παρακολουθήσει κανείς τον αρμόδιο -υποτίθεται- επί των κυκλοφοριακών θεμάτων αντιδήμαρχο Σταυρίδη, ο οποίος την ίδια ώρα που πλέον ισχυρίζεται ότι η Καραμπατζάκη και η Ζάχου θα γίνουν δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, δηλώνει ταυτόχρονα και ότι αυτό θα είναι το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό έργο που θα ανακουφίσει την πόλη! Χώρια που δεν μπορεί ακόμη να ξεχωρίσει την Παπαδιαμάντη και τη Φερών, από την Αναπαύσεως και την Αναλήψεως!

Η δημοτική αρχή θα πρέπει επιτέλους να κατανοήσει ότι ο κυκλοφοριακός και ο ευρύτερος σχεδιασμός μιας πόλης δεν μπορεί να γίνεται αποσπασματικά και κοντόφθαλμα, με βάση τον εκλογικό κύκλο και τις πελατειακές της ανάγκες. Ο Βόλος έχει το πλεονέκτημα ότι, χάρις στις προηγούμενες δημοτικές αρχές, είναι από τις λίγες πόλεις που έχουν αξιόπιστα «εργαλεία» κυκλοφοριακού και ευρύτερου σχεδιασμού. Αναφερόμαστε, ειδικότερα, στη «Γενική Μελέτη Μεταφορών και Κυκλοφορίας της πόλης του Βόλου» (1995-1999), η οποία αποτελεί συνολική μελέτη για τα κυκλοφοριακά ζητήματα του Π.Σ. Βόλου-Νέας Ιωνίας και η οποία βεβαίως και ήλθε ο καιρός να επικαιροποιηθεί. Και στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ), το οποίο έχει μάλιστα τη θετική ψήφο και της σημερινής δημοτικής πλειοψηφίας (που περιόρισε την παρέμβασή της στην προσθήκη κάποιων ρουσφετολογικών ρυθμίσεων) και το οποίο έχει πλέον ισχύ νόμου (ΦΕΚ 237/Τεύχος Α.Α.Π./4-11-2016).

Με βάση και αυτά τα «εργαλεία», επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

1. Παρά τα όσα επικαλείται η δημοτική αρχή, η Κυκλοφοριακή Μελέτη δεν υιοθέτησε και δεν προβλέπει τη λειτουργία της Ζάχου και της Καραμπατζάκη ως ζεύγους μονοδρόμων.

2. Το ΓΠΣ κατατάσσει την Καραμπατζάκη στις τοπικές οδούς. Συνεπώς αποκλείεται να λειτουργήσει ως αρτηρία ή ως συλλεκτήρια οδός.

3. Η Ζάχου και η Καραμπατζάκη επιβάλλεται να λειτουργήσουν ως δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να διακοπεί η διαμπερότητα των κινήσεων της κυκλοφορίας τους. Θυμίζουμε ότι ο αντιδήμαρχος Σταυρίδης μίλησε αρχικά για δύο εναλλακτικές εισόδους-εξόδους, αλλά και χθες αναφέρθηκε σε τεχνικά έργα για τη σύνδεση των δύο οδών με τον κόμβο του Περιφερειακού.

4. Με βάση, τόσο την υφιστάμενη Κυκλοφοριακή Μελέτη, όσο και τη διαχρονική επιλογή της πόλης, το ΓΠΣ προβλέπει τη διάνοιξη της Παγασών στον Σιδηροδρομικό Σταθμό. Η καλύτερη λύση είναι η υπογειοποίηση, από την οδό Παπαδιαμάντη έως την οδό Φερών (και όχι φυσικά από την Αναπαύσεως έως την Αναλήψεως, όπως ισχυρίστηκε ο ευφάνταστος αντιδήμαρχος). Στο πλαίσιο αυτό, το προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα (με τη θετική ψήφο, δηλαδή, και επιφανών στελεχών της σημερινής δημοτικής πλειοψηφίας) να προχωρήσει η μελέτη του έργου, η οποία θα προσδιόριζε και το πραγματικό του κόστος, ώστε να καταστεί ώριμο για ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Δυστυχώς η δημοτική αρχή το εγκατέλειψε.

5. Το παραμύθι με τον δράκο περί ακριβού έργου δεν κόβει πια εισιτήρια. Η δημοτική αρχή είχε την τύχη να βρει το ΕΣΠΑ 2014-2020 στο ξεκίνημά του, άρα είχε όλη την άνεση να χαράξει προτεραιότητες με βάση τις πραγματικές ανάγκες της πόλης. Αλλά και πέραν αυτού, μόλις χθες ο εκτελών χρέη δημάρχου Θεοδώρου ανακοίνωσε, φουσκωμένος από περηφάνια, ότι η δημοτική αρχή πενταπλασίασε τα ταμειακά διαθέσιμα του Δήμου! Με δεδομένο, λοιπόν, ότι η δημοτική αρχή παρέλαβε από την προηγούμενη ταμειακά διαθέσιμα ύψους 6.776.621 ευρώ, σήμερα θα πρέπει να έχουν φτάσει σε 33.883.105 ευρώ! Συνεπώς, ακόμη και αν δεχτούμε τους «μπακάλικους» λογαριασμούς του αντιδημάρχου ότι το έργο θα κοστίσει 2,5 εκατ. ευρώ, αλλά ακόμη και αν δεν μπορέσει η δημοτική αρχή να το εντάξει στο ΕΣΠΑ, το ποσό είναι ευτελές για έναν Δήμο-κροίσο, αφού, και μετά την κατασκευή του έργου, θα του μείνουν στο ταμείο 31.383.105 ευρώ. Χώρια που, με τον ρυθμό που «αυγατίζουν» τα ταμειακά διαθέσιμα, μέχρι να γίνει το έργο, θα έχουν φτάσει τα 50 εκατ. ευρώ και βάλε. Η δημοτική αρχή, άλλωστε, έχει τη δυνατότητα να δεσμεύει 1,8 εκατ. ευρώ, για να μετατρέψει το Εκθεσιακό σε «Πολιτιστικό» Κέντρο με τον «φερετζέ» του Συνεδριακού, αλλά και την άνεση να σκορπάει άφθονο χρήμα από ‘δώ κι από ‘κεί για φιγούρα και κιτς θεάματα.

6. Η διοχέτευση της κυκλοφορίας από τη Λ. Αθηνών στον Περιφερειακό δεν θα γίνει μέσω της Καραμπατζάκη και της Ζάχου, όπως φαίνεται να βαυκαλίζεται η δημοτική αρχή, αλλά με την κατασκευή του τμήματος του Περιφερειακού από τον Κόμβο Μπουρμπουλήθρας μέχρι τον Κόμβο Λαρίσης. Η μελέτη του έργου, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, θα είναι έτοιμη έως τον Ιούλιο του 2017, προκειμένου στη συνέχεια το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Όμως, όπως και στην περίπτωση της καύσης RDF από την ΑΓΕΤ, η δημοτική αρχή, καλυμμένη πίσω από την έλλειψη τυπικής αρμοδιότητας, είναι εκκωφαντικά απούσα από κάθε διεκδίκηση για την προώθηση του έργου αυτού, όπως και του έργου της παράκαμψης της Αγριάς, που είναι οι δύο άμεσες προτεραιότητες για τον Περιφερειακό».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου