ΤΟΠΙΚΑ

Βίντεο – γροθιά στη σχολική βία

βίντεο-γροθιά-στη-σχολική-βία-541333

Τρία διαφορετικά βίντεο – γροθιά στο στομάχι της κοινωνίας, που θίγουν το πρόβλημα της σχολικής βίας και εκφοβισμού, δημιούργησαν μαθητές του 3ου Γυμνασίου Βόλου. Οι ίδιοι πρωταγωνιστούν σε αυτά, στέλνοντας τα δικά τους μηνύματα κατά της σύγχρονης μάστιγας στα σχολεία.

Η δημιουργία των βίντεο, όπως και ποιήματα που έγραψαν μαθητές του 3ου Γυμνασίου Βόλου, στο πλαίσιο προγράμματος δημιουργικής γραφής, πρόκειται να παρουσιαστούν σε εκδήλωση – αφιέρωμα στην Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού. Η εκδήλωση θα γινόταν χθες, ωστόσο αναβλήθηκε για την ερχόμενη Δευτέρα.

Την επιμέλεια για τη διοργάνωση της δράσης έχει η φιλόλογος Ασημίνα Σαρδέλλη. Υπό την καθοδήγησή της άλλωστε, οι μαθητές του σχολείου ετοίμασαν το όμορφο αφιέρωμα που περιλαμβάνει βίντεο, παρουσίαση power point αλλά και διανομή ερωτηματολογίων στους μαθητές, προκειμένου να απαντήσουν πάνω σε ζητήματα που έχουν σχέση με φαινόμενα σχολικής βίας.

«Η μάσκα» είναι το πρώτο βίντεο που δημιούργησαν μαθητές του τμήματος Β1 του 3ου Γυμνασίου Βόλου και αφορά στους παρατηρητές του σχολικού εκφοβισμού. «Πρόκειται για τους μαθητές εκείνους που κρυμμένοι πίσω από τη μάσκα της αδιαφορίας και του ωχαδερφισμού δεν βλέπουν, δεν ακούνε και δεν μιλούν για τα όσα άσχημα διαδραματίζονται δίπλα τους εις βάρος των συμμαθητών τους», αναφέρει η φιλόλογος Ασημίνα Σαρδέλλη. Μαθητές του τμήματος, εμφανίζονται στο δίλεπτο βίντεο ως πρωταγωνιστές.

Το δεύτερο βίντεο είναι από όλους τους μαθητές του Γ3, με τίτλο «Το σχολείο που ονειρεύομαι». Οι έφηβοι με έξυπνο και ξεκάθαρο τρόπο μιλούν για το σχολείο στο οποίο θέλουν να πηγαίνουν: ένα σχολείο με ξεκάθαρους κανόνες συμπεριφοράς και ίδιους για όλους, όπου ο μαθητής θα νιώθει αποδεκτός, ασφαλής και ελεύθερος να εκφράσει και όχι να πνίξει τα συναισθήματά του, με τον κατάλληλο βέβαια τρόπο… Τα δύο αυτά βίντεο σκηνοθέτησε η φιλόλογος Ασημίνα Σαρδέλλη, ενώ επιμελήθηκε την ηλεκτρονική τους μορφή ο μαθητής του Γ3 Γιάννης Λάφης.

Το τρίτο βίντεο δείχνει τη δύναμη των λέξεων. «Με τις λέξεις αγαπάμε, δεν πονάμε» είναι ο τίτλος του και αποτελεί δημιουργία του μαθητή του Β3 Παναγιώτη Μίγδου.

Το αφιέρωμα πλαισιώνεται επίσης από δύο ποιήματα γραμμένα από μαθητές εν ώρα μαθήματος στα πλαίσια άσκησης δημιουργικής γραφής. Πρόκειται για τα ποιήματα «Το χέρι απλώνω» της μαθήτριας του Β2 Γκιλμπέρτα Λάσκου και το «Μη φοβάσαι, μίλα» του μαθητή του Β2 Νικόλα Δοκού. Τα ποιήματα παρουσιάζονται οπτικοποιημένα από το μαθητή του Β3 Άγγελο Μπράμι.

Το αφιέρωμα που έχει και συμβουλευτικό χαρακτήρα διανθίζεται και με συμβουλές «Για να μη σε πειράζει το … πείραγμα». Πρόκειται για έναν κατάλογο συμβουλών, κυριολεκτικά από το Α ως το Ω, έμπνευση των μαθητών του Β3 σε επιμέλεια της μαθήτριας του Β3 Κατερίνας Μουλιού.

Τέλος με σύνθημα το «Με τα βιβλία διώξτε τη βία από τα σχολεία» ο μαθητής του Β3 Απόστολος Πλακαρός παρουσιάζει διασκευασμένο απόσπασμα από το βιβλίο της Φιλιώς Νικολούδη «Το χαρούμενο λιβάδι» σε μορφή πολυτροπική.

«Πρόκειται για εξαιρετικές, πρωτότυπες εργασίες των μαθητών και των μαθητριών μας, που δείχνουν ότι η νέα γενιά και μπορεί και θέλει να δημιουργεί όμορφα πράγματα. Πρόκειται για εργασίες που με κάνουν να νιώθω περήφανη για τους μαθητές μου και αισιόδοξη για το μέλλον της παιδείας μας αλλά και της χώρας μας», τόνισε η υπεύθυνη καθηγήτρια της δράσης, Ασημίνα Σαρδέλλη.

Μήνυμα Ελένης Αναστασοπούλου

Με αφορμή τη χθεσινή Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, η περιφερειακή διευθύντρια Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Ελένη Αναστασοπούλου, σε μήνυμά της ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ασπίδα προστασίας για την πιθανή ανάπτυξη αντικοινωνικών συμπεριφορών αποτελεί η έγκαιρη ανίχνευση και παρέμβαση, με την ανάπτυξη προληπτικών παρεμβάσεων σε όλο το χώρο και τις βαθμίδες της εκπαίδευσης

Ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης εκπαιδευτικής πολιτικής, ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και πρόληψης, αρχής γενομένης από το Νηπιαγωγείο, από τα θεμέλια δηλαδή της εκπαίδευσης αλλά και της προσωπικότητας του ατόμου και με συνέχεια στο Δημοτικό σχολείο, αποτελεί βασική στρατηγική και προτεραιότητα.

Στο πεδίο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θεωρείται απαραίτητος ο αναστοχασμός πάνω στον τρόπο λειτουργίας του Γυμνασίου και ιδιαίτερα η επανίδρυση ενός Λυκείου που θα τοποθετεί στο κέντρο τον άνθρωπο και θα προσφέρει ανθρωπιστική παιδεία σε όλους τους μαθητές. Ταυτόχρονα η συστηματική διαπραγμάτευση αρχών και αξιών από τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες και τις θεωρητικές προβληματικές τους, συνιστά παράγοντα προστασίας κατά της βίας, οδηγεί στη γνώση του εαυτού και στην αποδοχή του Άλλου».

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου