ΤΟΠΙΚΑ

Ενδιαφέρον για καινοτόμες προτάσεις

ενδιαφέρον-για-καινοτόμες-προτάσεις-564580

Η ανάγκη σύνδεσης των καινοτόμων προτάσεων που διατυπώνονται από φορείς όπως το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με την τοπική αγορά, υπογραμμίστηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε προχθές στην ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα του Επιμελητηρίου Μαγνησίας.

Το StartingUP Βόλου πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 1ου Roadshow Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, το οποίο διοργανώνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Ελληνικό Σύνδεσμο Νέων Επιχειρηματιών (ΕΣΥΝΕ) σε 20 πόλεις ανά την Ελλάδα, με αφορμή τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για μικρές-μεσαίες επιχειρήσεις και startups που ανακοινώθηκαν στον πλαίσιο των δράσεων του πακέτου Γιούνκερ. Όπως υπογραμμίστηκε, είναι αναγκαία η πληροφόρηση του κάθε ενδιαφερόμενου.

Η αίθουσα του Επιμελητηρίου γέμισε από νωρίς με αρκετούς νέους και εν δυνάμει επιχειρηματίες, οι οποίοι θέλησαν να μάθουν όλα όσα πρέπει για την εφαρμογή της καινοτομίας στην επιχείρησή τους και τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία που προσφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αυτό που τόνισαν όλοι οι ομιλητές είναι ότι δεν πρέπει να προσαρμόζεται το business plan μιας επιχείρησης στα προγράμματα χρηματοδότησης και επιδότησης, αλλά το πρόγραμμα να χρησιμοποιείται ως εργαλείο ανάπτυξης μίας υφιστάμενης ή νέας επιχείρησης μόνο αν ταιριάζει με τους στόχους και της επιδιώξεις της.

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Νέων Επιχειρηματιών (ΕΣΥΝΕ) προσφέρει δυνατότητες δικτύωσης σε Έλληνες επιχειρηματίες και startuppers με επιχειρηματίες, επενδυτές και μέντορες ανά την Ευρώπη. Ενώ ο πρόεδρος του συνδέσμου, Ορέστης Ματσούκας, τόνισε την αλλαγή που παρατηρείται ως προς την αντιμετώπιση της καινοτομίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα αντιμετωπίζεται πλέον πιο θεσμικά και το αναπτυξιακό πακέτο «Γιούνκερ» είναι καλύτερη ένδειξη αυτής της αλλαγής.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, κ. Αριστοτέλης Μπασδάνης, στον χαιρετισμό του στην εκδήλωση τόνισε πως η καινοτομία και η επιχειρηματικότητα είναι δύο έννοιες που δε μπορούν να διαχωριστούν, αντίθετα, σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, η έννοια της «καινοτομίας» παρουσιάζει αυξημένη βαρύτητα, καθώς αποτελεί σε συσχέτιση με την «εξωστρέφεια» τη μοναδική πιθανότητα βελτίωσης της ανταγωνιστικής θέσης των επιχειρήσεων και τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους.

Ενδιαφέρουσες απόψεις ακούστηκαν και για το κατά πόσο η εκπαίδευση συντελεί στην προώθηση της καινοτομίας σε μία τοπική οικονομία. Ο Γιώργος Σταμπουλής (Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της ΜΟΚΕ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και μέλος ΔΕΠ του ΤΟΕ του Πανεπιστημίου), η Χρυσή Λασπίδου (αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) και ο Χαράλαμπος Σαμαντζής (συνεργάτης Γραφείου Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) τόνισαν την ελλιπή διασύνδεση της έρευνας με την τοπική αγορά. Ενώ, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας παράγει καινοτομία και καινοτόμες εφαρμογές, αυτές τελικά δεν καταφέρνουν να φτάσουν στην αγορά και να αξιοποιηθούν από την τοπική οικονομία του Βόλου και της Μαγνησίας, με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος να καταλήγει σε επιχειρήσεις και επενδυτές του εξωτερικού.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου