ΤΟΠΙΚΑ

Ούτε φέτος θα λειτουργήσει ο αεροσταθμός

ούτε-φέτος-θα-λειτουργήσει-ο-αεροσταθ-851206

Σύννεφα συνεχίζουν να καλύπτουν το έργο του νέου αεροσταθμού στη Νέα Αγχίαλο. Ένα μήνα μετά τις επισημάνσεις του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων ότι η συμπληρωματική σύμβαση 3 εκατ. ευρώ με προεκλογική υπογραφή Γ. Σουφλιά «μπάζει από παντού» και την εκτίμηση του διευθυντή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ότι η εργολαβία μπορεί να ολοκληρωθεί με ποσό που δεν θα υπερβαίνει τις 400.000 ευρώ, ο υπουργός Δημ. Ρέππας φέρεται έτοιμος να υπογράψει συμπληρωματική σύμβαση 1,5 εκατ. ευρώ…

Πρόκειται για την τελευταία ενημέρωση που είχε ο αντινομάρχης Υποδομών Ηλ. Ξηρακιάς από το διευθυντή της επιβλέπουσας υπηρεσίας του έργου. Ο κ. Ξηρακιάς μετέφερε χθες τις πληροφορίες του ότι το Τεχνικό Συμβούλιο του υπουργείο Υποδομών έδειξε «πράσινο φως» σε συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, για τις εργασίες του υπαίθριου χώρου έκτασης 6.000 τ.μ. και τη σύνδεση της αποχέτευσης με το αποχετευτικό σύστημα του παλαιού αεροσταθμού.
Η συμπληρωματική σύμβαση, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες του κ. Ξηρακιά, βρίσκεται προς υπογραφή από τον υπουργό Υποδομών Δημ. Ρέππα. Μετά την υπογραφή θα πάρει το δρόμο της έγκρισης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, που θα αποφανθεί σε έναν ή δύο μήνες. Εάν τελικά το κονδύλι εγκριθεί, οι εργασίες θα ξεκινήσουν από το φθινόπωρο, οπότε σε κάθε περίπτωση αποκλείεται η παράδοση του νέου αεροσταθμού τη φετινή σαιζόν.
«Πρόκειται για το ποσό που απαιτείται, ώστε να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί σε χρήση του έργο» ανέφερε ο αντινομάρχης, ενώ όταν ρωτήθηκε πώς διαφοροποιήθηκε η στάση κυβερνητικών στελεχών ότι δεν πρόκειται να υπογραφεί η «ύποπτη σύμβαση» και ότι δεν απαιτούνται περισσότερα από 400.000 ευρώ απάντησε: «Όχι, αυτά είναι τα χρήματα που χρειάζονται. Είναι η τελευταία ενημέρωση που είχα».
Με τα απαιτούμενα ποσά για την ολοκλήρωση του έργου διαρκώς να διαφοροποιούνται και με τις υπολειπόμενες εργασίες να αποτελούν «θολό τοπίο», το νέο κτήριο-κόσμημα του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου είναι, πάντως, δεδομένο ότι θα παραμείνει βουβό και το φετινό καλοκαίρι.
Οι χιλιάδες επιβάτες των πτήσεων της Air Berlin και από φέτος για πρώτη χρονιά της Ryanair θα διακινηθούν από και προς το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου μέσω του παλαιού κτηρίου.
Οι πληροφορίες πάντως για το τι συμβαίνει γύρω από το έργο, τους προϋπολογισμούς του, τις συμπληρωματικές συμβάσεις και τις εργασίες που έγιναν ή δεν έχουν γίνει, παραμένουν συγκεχυμένες.
Καμία επίσημη και ολοκληρωμένη απάντηση δεν έχει δοθεί είτε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είτε από το υπουργείο Υποδομών, με αποτέλεσμα καινούργια ερωτήματα να δημιουργούνται για το πώς τελικά υπογράφεται κατά το… ήμισυ η σκανδαλώδης, σύμφωνα με πολιτικά στελέχη του υπουργείου Υποδομών, συμπληρωματική σύμβαση 3 εκατ. ευρώ.
Στις 25 Μαΐου ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Γ. Οικονομίδης ήταν εκείνος που ενημέρωνε το νομάρχη Μαγνησίας Απ. Παπατόλια στη διάρκεια συνάντησής τους ότι «δεν έχω καμία διάθεση να πάω φυλακή». Υψηλά κλιμάκια της κυβέρνησης είχαν δώσει εντολή να μην εφαρμοστεί η παράνομη, όπως την χαρακτήριζαν, σύμβαση μέχρι νεοτέρας…
Τότε ο διευθυντής της ΥΠΑ κ. Βλάμης ενημέρωνε τον νομάρχη ότι για να μπορέσει να λειτουργήσει ο νέος αεροσταθμός με τις βασικές προδιαγραφές ασφάλειας δεν είναι υποχρεωτικό να εκτελεστεί το σύνολο της ασφαλτόστρωσης, αλλά μέρος της εργολαβίας, ώστε να μπορούν να παρασχεθούν υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης. Αρκεί δηλαδή να κατασκευαστεί ο εμπρόσθιος χώρος του νέου αεροδρομίου που γειτνιάζει με την πίστα προσγείωσης για να υπάρχει η διπλή ροή εξυπηρέτησης των επιβατών που θα διευκολύνει τις αφίξεις και τις αναχωρήσεις.
Η συγκεκριμένη εργολαβία που μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Ιουνίου δεν θα υπερβεί τις 400.000 ευρώ, ενώ για το σύνολο του έργου χρειάζονται 3,5 εκ. ευρώ. Αυτή είναι και η εισήγηση της ΥΠΑ στον Γ.Γ. Δημ. Έργων, μόνο που ο κ. Οικονομίδης κατά τη συνάντηση που είχε με το Νομάρχη ήταν λιγότερο αισιόδοξος.

Ερώτηση Φ. Κουβέλη
Στο μεταξύ ερώτηση για τη λειτουργία του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου κατέθεσαν προς τον υπουργό Υποδομών οι βουλευτές Φώτης Κουβέλης, Θαν. Λεβέντης, Ν. Τσούκαλης και Γρ. Ψαριανός.

Όπως αναφέρουν, «τα δρομολόγια από και προς ευρωπαϊκούς προορισμούς έχουν ξεκινήσει εδώ και ένα μήνα, παρά το γεγονός ότι το νέο υπερσύγχρονο κτήριο βρίσκεται εκτός λειτουργίας εξαιτίας της εξάντλησης των προβλεπόμενων κονδυλίων για την αποπεράτωσή του, λίγο πριν αυτό παραδοθεί. Έτσι οι επιβάτες εξυπηρετούνται προς το παρόν από τον παλιό αεροσταθμό, ένα μικρό, ακατάλληλο κτήριο, που παρέχει μόνο τα στοιχειώδη της διαδικασίας ελέγχου και χωρίζει τους επιβάτες από το χώρο στάθμευσης των αεροπλάνων με έναν πρόχειρο φράχτη.
Για την υλοποίηση του βασικού έργου του υπαίθριου χώρου απαιτείται πρόσθετη χρηματοδότηση 3 εκατ. ευρώ και μάλιστα ως συμπληρωματική σύμβαση στην εγκατεστημένη εργολαβία».
Ερωτούν τον υπουργό,
– ποια μέτρα θα λάβει για την εξασφάλιση της αναγκαίας χρηματοδότησης του έργου, προκειμένου αυτό να αποπερατωθεί το συντομότερο δυνατό, ώστε το αεροδρόμιο της Αγχιάλου να λειτουργήσει εύρυθμα, με υψηλό επίπεδο ασφαλείας;
– η συμπληρωματική σύμβαση για τη χρηματοδότηση του αεροδρομίου Αγχιάλου που υπογράφηκε παραμονές των εκλογών μαζί με άλλα παρόμοια έργα σε όλη τη χώρα που ανέβασαν ξαφνικά τον προϋπολογισμό τους και για τα οποία σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου υπάρχουν ενδείξεις παρατυπιών αποτελεί αντικείμενο εισαγγελικής έρευνας; Αν ναι, σε ποιο στάδιο βρίσκεται η έρευνα;

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου