ΤΟΠΙΚΑ

Βραχυκύκλωμα με τις 36 δόσεις

βραχυκύκλωμα-με-τις-36-δόσεις-649440

ΑΝΑΖΗΤΑ ΛΥΣΕΙΣ Η ΔΕΗ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΤΟΥΝ ΤΑ ΕΜΠΟΔΙΑ

Σε απόγνωση δεκάδες νοικοκυριά. Καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα πρωτοφανές αλαλούμ στην προσπάθειά τους να ρυθμίσουν τις οφειλές τους στη ΔΕΗ για να αποτρέψουν ενδεχόμενη διακοπή του ρεύματος στο σπίτι τους ή να κάνουν επανασύνδεση σε περίπτωση που τους έχει κοπεί η ηλεκτροδότηση λόγω συσσωρευμένων απλήρωτων λογαριασμών.

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα τέλη Οκτωβρίου και τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου συνέρρεε πλήθος κόσμου για να προβεί σε διακανονισμό. Πολλοί όμως από τους πολίτες που προσήλθαν στα γκισέ της ΔΕΗ στο Βόλο έφυγαν τελικά απογοητευμένοι και με άδεια χέρια καθώς διαπίστωσαν ότι για διάφορους λόγους δεν μπορούσαν να μπουν στη ρύθμιση ή είχαν χάσει την προηγούμενη ρύθμισή τους και για να κάνουν νέα θα έπρεπε, εάν είχαν ενταχθεί στο ευνοϊκό πρόγραμμα μετά την 1η Απριλίου, να καταβάλλουν το 30% της συνολικής οφειλής.

Το σοβαρό ζήτημα είναι σε γνώση και του υπουργείου Ενέργειας και αναζητούνται λύσεις για τους πολίτες που δοκιμάζονται από τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για να ξεπεραστεί το πρόβλημα που δημιουργεί η διαχείριση του ζητήματος από τη ΔΕΗ στην εφαρμογή του προγράμματος των 36 δόσεων.

Το πρόγραμμα έχει βρει μεγάλη ανταπόκριση, ενώ σύμφωνα με τους μέχρι τώρα υπολογισμούς της Περιφερειακής Διεύθυνσης, όπου προωθούνται τα αιτήματα από όλη τη Θεσσαλία, στο Βόλο από την έναρξη του προγράμματος μέχρι σήμερα έχουν γίνει περισσότεροι από 10.000 διακανονισμοί σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Ρύθμιση αλλά και «παγίδες»

Για τους πελάτες της ΔΕΗ, στους οποίους έχει γίνει διακοπή ηλεκτροδότησης για παράδειγμα, η ρύθμιση μπορεί να γίνει μόνο σε 8 ή ακόμα και σε 4 δόσεις και μόνον εφόσον προηγουμένως εξοφληθεί το 30% τη ληξιπρόθεσμης οφειλής.

Το πρόβλημα, όμως, που παρουσιάζεται έχει να κάνει με το ότι πλέον δεν είναι η ΔΕΗ εκείνη που διακόπτει το ρεύμα, καθώς αναθέτει τη διαδικασία αυτή στον ΔΕΔΔΗΕ, την εταιρεία που είναι κατά 100% θυγατρική της ΔΕΗ και διαχειρίζεται το δίκτυο για λογαριασμό όλων των εταιρειών εμπορίας ηλεκτρικού ρεύματος, όπως η ΔΕΗ, αλλά και οι άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο.

Δεν είναι μάλιστα τυχαίο ότι το τελευταίο διάστημα στο Βόλο σημειώνονται περιστατικά κατά τα οποία η ΔΕΗ δίνει εντολή διακοπής, αλλά ο ΔΕΔΔΗΕ δεν διακόπτει τη σύνδεση, παρότι ενημερώνει το σύστημα, με αποτέλεσμα ο πελάτης να μην μπορεί να κάνει ρύθμιση των οφειλών του.

Το πρόβλημα των εικονικών διακοπών είναι σε γνώση της ΔΕΗ, παρότι οι υπηρεσίες δεν το αναγνωρίζουν επισήμως. Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το ζήτημα, το πρόβλημα συνδέεται με το γεγονός ότι ο ΔΕΔΔΗΕ έχει κατακλυστεί από τον φόρτο εργασιών, καθώς εξυπηρετεί όλες τις εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας, τις οποίες άλλωστε χρεώνει για κάθε διακοπή και για κάθε επανασύνδεση, με αποτέλεσμα να έχει κίνητρο- όπως λένε- να παρουσιάζει μεγάλο αριθμό διακοπών.

Αυτό όμως έχει ως αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις να φαίνεται η σύνδεση ότι «έχει παραβιαστεί» με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζεται δυσμενώς ως ασυνεπής και να αποκλείεται από τις δυνατότητες ρύθμισης, χωρίς να διαχωρίζονται οι περιπτώσεις που έχει γίνει πραγματική παραβίαση από εκείνες της εικονικής διακοπής.

«Καλοί» και «κακοί πελάτες»

Ο διαχωρισμός όμως των πελατών σε δύο κατηγορίες, σε εκείνους που έχουν δυνατότητα για 36 δόσεις και εκείνους που δεν την έχουν, δημιουργεί επίσης συνθήκες διαφορετικής μεταχείρισης και αδικίας.

Από τη ΔΕΗ λένε ότι υπάρχει διακοπή ύστερα από δύο ειδοποιήσεις ή δύο απλήρωτους λογαριασμούς, αλλά αυτό δεν εφαρμόζεται με απόλυτο τρόπο και δεν υπάρχει πουθενά ακριβές κριτήριο ή χρονικός προσδιορισμός που να είναι καταγεγραμμένος και γνωστός στο κοινό.

Το άλλο πρόβλημα που παρουσιάζεται είναι ότι πολλοί πελάτες διαπιστώνουν εκ των υστέρων ότι χάνουν παλαιότερη ρύθμιση που είχαν, επειδή κάνουν την πληρωμή τις ρύθμισης όχι στην ακριβή ημερομηνία που ορίζεται στο διακανονισμό, αλλά λίγες ημέρες νωρίτερα ή αργότερα. Οταν η πληρωμή γίνεται σε διαφορετική ημερομηνία, το ποσό δεν καταλογίζεται στη ρύθμιση των παλαιών οφειλών, αλλά στο νέο λογαριασμό κατανάλωσης που έχει εκδοθεί στο μεταξύ, με αποτέλεσμα η ρύθμιση να εμφανίζεται ότι δεν εξυπηρετείται. Πρόκειται για μια ατέλεια του συστήματος διαχείρισης, η οποία έχει ως αποτέλεσμα ο πελάτης να χάνει την παλαιά ρύθμιση και να μην μπορεί να ενταχθεί στην καινούρια.

Το ίδιο συμβαίνει και με όσους είναι συνεπείς στη ρύθμιση, αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν το λογαριασμό που εκδίδεται. Σε αυτή την περίπτωση στον επόμενο λογαριασμό καταγράφεται συνολικά η όλη οφειλή ενώ εάν η πρώτη ρύθμιση έχει γίνει πριν από την 1η Απριλίου ο καταναλωτής βρίσκεται προ βραχυκυκλώματος, καθώς αφενός θα πρέπει να πληρώσει το 30% της συνολικής οφειλής για να κάνει νέα ρύθμιση, αφετέρου η νέα ρύθμιση θα ξεκινά όχι με 36 δόσεις αλλά με όσες υπολείπονται του αρχικού διακανονισμού.

Παράταση διακανονισμού

Με την τελευταία απόφαση της ΔΕΗ, οι πελάτες θα μπορούν μέχρι το τέλος του έτους (31 Δεκεμβρίου) να ρυθμίζουν τις οφειλές τους βάσει των ευνοϊκών διακανονισμών που έχουν ανακοινώσει και έληγαν στο τέλος Οκτωβρίου. Η ΔΕΚΟ αποφάσισε να παρατείνει την εφαρμογή των προγραμμάτων διακανονισμού οφειλών λόγω της μεγάλης προσέλευσης πελατών αλλά και πολλαπλών αιτημάτων από φορείς.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου