ΤΟΠΙΚΑ

Αντιδράσεις στην αντίδραση γονέων για τα προσφυγόπουλα

αντιδράσεις-στην-αντίδραση-γονέων-γι-651499

Κοινωνικές αντιδράσεις προκάλεσε η στάση γονέων των μαθητών του δημοτικού σχολείου Σέσκλου που αντιδρούν στη λειτουργία της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας ως σχολείου υποδοχής των προσφυγόπουλων από τη Συρία που φιλοξενούνται στο Μόζα. «Τα σχολεία ανήκουν σε όλους», υπογραμμίζει η Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων Βόλου, που αποδίδει τις αντιδράσεις σε μη σωστή ενημέρωση των γονέων των μαθητών του σχολείου.

Όπως είναι γνωστό, το δημοτικό σχολείο Σέσκλου, μετά από πρόταση του διευθυντή της σχολικής μονάδας, προτάθηκε από το Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Γ. Πολύζου ως σχολείο υποδοχής 16 προσφυγόπουλων που θα συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους σε ελληνικά σχολεία.

Μέχρι στιγμής δεν έχει ανάψει πράσινο φως από το Υπουργείο Παιδείας, απ’ όπου επίσης εκκρεμεί το θέμα της πρόσληψης αναπληρωτών που θα στελεχώσουν τα τμήματα εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων τόσο στο δημοτικό Σέσκλου όσο και στο 10ο Γυμνάσιο Βόλου, όπου θα φοιτήσουν έξι παιδιά πρόσφυγες από τη Συρία.

Ωστόσο και μόνο η πρόταση για την πραγματοποίηση απογευματινών μαθημάτων στο δημοτικό σχολείο Σέσκλου, προκάλεσε αντιδράσεις γονέων, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής της σχολικής μονάδας ενήργησε από μόνος του, χωρίς να ενημερώσει τους γονείς, που εκφράζουν τις ενστάσεις τους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ενστάσεις διατυπώθηκαν και από μεμονωμένους εκπαιδευτικούς στο σύλλογο διδασκόντων του 10ου Γυμνασίου Βόλου που συνεδρίασε χθες το μεσημέρι, ωστόσο επικράτησε η άποψη ότι τα προσφυγόπουλα θα γίνουν τελικώς δεκτά από τη σχολική μονάδα. Μάλιστα οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η σχολική κοινότητα θα διοργανώσει και πάρτι υποδοχής στα προσφυγόπουλα κατά την πρώτη τους μέρα στο σχολείο.

Η Ενωση Γονέων Βόλου

Η στάση πάντως των γονέων του Σέσκλου προκάλεσε αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία.

Σε ανακοίνωσή της η Ενωση Γονέων Βόλου, αναφέρει ότι «η οποιαδήποτε άρνηση, η οποία ίσως πηγάζει από τη μη σωστή και έγκαιρη ενημέρωση εκ μέρους των αρμοδίων, αποτελεί παραφωνία μπροστά στο «κύμα αλληλεγγύης» που έδειξε ο λαός και της Μαγνησίας. Οφείλουμε να γνωρίζουμε, ότι οι υποδομές των σχολικών κτιρίων, είναι δημόσιες, ανήκουν σε όλους και δε μπορεί να «απαγορευτεί» η μάθηση σε κανέναν, εφόσον ο ίδιος το επιθυμεί. Οφείλουμε ωστόσο να επισημάνουμε, ότι και το Υπουργείο Παιδείας, φέρει τις δικές του ευθύνες, καθώς έχει ήδη καθυστερήσει να φροντίσει για την εκπαίδευση των προσφύγων, την πρόσληψη αναπληρωτών για την εκπαίδευσή τους, την εξεύρεση χώρων, την σωστή ενημέρωση γονέων και εκπαιδευτικών, την ολοκλήρωση των εμβολιασμών και οτιδήποτε άλλο θα αφορούσε στην ομαλή ένταξη στις σχολικές κοινότητες».

Ο ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας

«Εκφράζουμε την έντονη έκπληξη μας για την απόφαση του συλλόγου γονέων του Δημοτικού Σχολείου Σέσκλου να μη δεχτεί να φοιτήσουν εκεί τις απογευματινές ώρες τα προσφυγόπουλα που φιλοξενούνται στην πόλη μας. Ο σύλλογος γονέων προχώρησε σε αυτή την απόφαση, παρά τη θετική εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου και τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου ότι έχει γίνει ο εμβολιασμός των προσφυγόπουλων.

Δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι στη Μαγνησία των αγώνων και των δημοκρατικών παραδόσεων υπάρχει μαζικός σύλλογος που αρνείται να δείξει την αλληλεγγύη του και αδιαφορεί για το δικαίωμα στη μόρφωση παιδιών που ο πόλεμος έδιωξε από τη χώρα τους και τα έφερε στην πόλη μας. Αρνούμαστε να πιστέψουμε ότι ξενοφοβικές αντιλήψεις βρίσκουν έδαφος σε φορείς που εκφράζουν τμήμα της κοινωνίας μας.

Ελπίζουμε πως αυτή η απόφαση αποτελεί προϊόν παραπληροφόρησης και άγνοιας», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας.

Η «Επιλογή Ευθύνης»

Ανακοίνωση εξέδωσε και η Επιλογή Ευθύνης, η οποία υποστηρίζει ότι η άρνηση γονέων στο Σέσκλο αμαυρώνει την εικόνα της τοπικής κοινωνίας.

«Η οικονομική κρίση, τα προβλήματα ταυτότητας, η διεθνής αστάθεια, οι τρομοκρατικές ενέργειες, δίνουν τροφή στις ξενοφοβικές αντιλήψεις σε όλη την Ευρώπη. Όμως δεν επιτρέπεται, με τις αξίες και την ιστορία που έχουμε, να μας κυριαρχήσει ο φόβος και να δείξουμε αδιαφορία απέναντι στο δράμα των προσφύγων. Το σχολείο δεν είναι κτήμα κανενός. Το σχολείο είναι, πρώτ’ από όλα, χώρος προαγωγής του ανθρωπισμού, της αρμονικής συνύπαρξης και της αλληλεγγύης (…) Καλούμε τους συλλόγους των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή μας να αντιδράσουν θετικά στη μεγάλη πρόκληση με την οποία έρχεται αντιμέτωπο το εκπαιδευτικό μας σύστημα: την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων και μεταναστών».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου