ΤΟΠΙΚΑ

Οι τουρίστες από τα Βαλκάνια έσωσαν την τουριστική κίνηση στο Δήμο Βόλου

οι-τουρίστες-από-τα-βαλκάνια-έσωσαν-τη-654939

Με ποσό 100.000 ευρώ πρόκειται να χρηματοδοτήσει την Marketing Greece η εταιρεία 3Ε για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Το πρόγραμμα χρηματοδότησης του marketing plan αρχικά προοριζόταν μόνο για το Δήμο Βόλου, δεδομένου όμως ότι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων αναλαμβάνει την τουριστική προβολή περιφερειών, «άνοιξε» σε επίπεδο Θεσσαλίας. Από τις 21 Νοεμβρίου ξεκινά κύκλος διαβούλευσης διάρκειας ενός μήνα για τη σύνταξη του σχεδίου τουριστικής προβολής, μέσα από το οποίο ο Δήμος Βόλου θα διεκδικήσει το δικό του μερίδιο από την πίτα.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

«Είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε τις προτάσεις μας. Θέλω να πιστεύω ότι η περιφέρεια Θεσσαλίας θα μας καλέσει όλους τη Δευτέρα στη σύσκεψη», άφησε αιχμές στη χθεσινή σύσκεψη με αφορμή την παρουσίαση του προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου Βόλου για το 2017, ο εκτελών χρέη Δημάρχου, Θάνος Θεοδώρου.

Ο ίδιος έκανε λόγο για ένα πάγιο αίτημα των φορέων του τουρισμού, να υπάρξει δηλαδή ενιαία τουριστική προβολή της Θεσσαλίας, το οποίο τελικώς θα γίνει πράξη μέσα από τη χρηματοδότηση της 3Ε.

Σε ό,τι αφορά πάντως τους στόχους για το 2017, ο Δήμος Βόλου θα συμμετέχει με το μότο Βόλος- Πήλιο, σε μεγάλες εκθέσεις του εσωτερικού στοχεύοντας στον Ελληνα επισκέπτη που δίνει παραδοσιακά ώθηση στην τουριστική κίνηση της περιοχής και σε εκθέσεις του εξωτερικού και συγκεκριμένα στη Ρουμανία, τη Γερμανία, τη Σερβία, την Ουγγαρία, το Ισραήλ, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Αγγλία. Επίσης θα δοθεί έμφαση στην Αυστρία, δεδομένης και της αεροπορικής σύνδεσης που υπάρχει, ενώ αγορές στόχοι είναι οι Σουηδία και Ολλανδία ως ανερχόμενες. Παράλληλα, αλλάζει και ο τρόπος προσέγγισης των τουριστών. Η περιοχή θα προβάλλεται μέσα από συγκεκριμένες δράσεις, π.χ. γαστρονομία και θα απευθύνεται σε ομάδες τουριστών κι όχι αγορές γενικά. Στο πλαίσιο αυτό και με αφορμή έργο που από κοινού προωθούν οι Δήμοι Βόλου, Ζαγοράς- Μουρεσίου και Νοτίου Πηλίου, μέσω της Εταιρείας Ανάπτυξης Πηλίου με χρηματοδότηση 900.000 ευρώ από το πρόγραμμα leader για την ενοποίηση των μονοπατιών, θα επιχειρηθεί να προσεγγιστούν οι αγορές της Γαλλίας, Γερμανίας και Ολλανδίας που ενδιαφέρονται για τον πεζοπορικό τουρισμό.

Νέα info points, app για κινητά και ανανέωση της ιστοσελίδας, περιλαμβάνονται επίσης στο νέο σχεδιασμό.

Σημαντική είναι η πρόταση για τη μελέτη όλου του θαλάσσιου μετώπου προκειμένου οι τεχνικές υπηρεσίες να αναλάβουν τη χρηματοδότηση για την ανάπλαση των ακτών της περιοχής.

Ειδικά στο τελευταίο, στην ανάπλαση των ακτών στο Δήμο Βόλου, όπου εντοπίζονται προβλήματα συμφώνησε ο γ.γ. του συλλόγου ενοικιαζομένων δωματίων, Θανάσης Σπύρου.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, Γ. Ζαφείρης, υπογράμμισε την ανάγκη διαφήμισης του προορισμού, πέρα από τη συμμετοχή στις εκθέσεις, ενώ μίλησε για λυπηρή σταθερότητα της τουριστικής κίνησης δεδομένης της δυναμικότητας της περιοχής. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στο μεταναστευτικό πρόβλημα που ανέκοψε τη ροή τουριστών από τις χώρες των Βαλκανίων στην Ελλάδα.

Θετικά για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Βόλου, εκφράστηκε και ο επικεφαλής των Δρόμων Συνεργασίας Μ. Πατσιαντάς.

Η έρευνα

Σύμφωνα με την έρευνα που εκπόνησε το τμήμα τουρισμού και παρουσιάστηκε χθες από το στέλεχος της υπηρεσίας Γιώργο Παπαμακάριο, το 2016 η τουριστική κίνηση σταθεροποιήθηκε καταγράφοντας αυξητική τάση (+0,8%) σε σχέση με το 2015, γεγονός που οφείλεται στην αύξηση των τουριστών από τις χώρες των Βαλκανίων, στις οποίες είχε κάνει άνοιγμα ο Δήμος Βόλου. Παρατηρείται μείωση της εποχικότητας, με τις αυξημένες πληρότητες τη θερινή περίοδο να συμβάλλουν στη γενική εικόνα. Οι μικρότερες πληρότητες καταγράφονται τους μήνες Φεβρουάριο, Ιούνιο και Νοέμβριο.

Στα αξιοσημείωτα είναι ότι οι υψηλότερες πληρότητες καταγράφονται στα ξενοδοχεία του Βόλου όλη τη διάρκεια του έτους. Οι μικρότερες πληρότητες καταγράφονται στα παραθαλάσσια ξενοδοχεία, ενώ μύθος αποδεικνύεται ότι τα ορεινά δουλεύουν μόνο το χειμώνα.

Η ταυτότητα δε των τουριστών είναι η εξής: Ελλάδα 95,7%, Ρουμανία 44,70%, Γερμανία 42,60%, Ισραήλ 40,40%, Γαλλία 31,90%, Σερβία 31,90%, Βουλγαρία 27,70%, Ιταλία 23,40%.

Σημειώνεται ότι το 2016 οι αλλοδαποί αυξήθηκαν κατά 3%, ενώ παρατηρείται ιδιαίτερη προτίμηση σε παραδοσιακά καταλύματα έναντι ξενοδοχείων από Ισραηλινούς, Γάλλους, Ιταλούς και Αγγλους.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου