ΤΟΠΙΚΑ

Επέστρεψε η κόντρα για τα μεγάλα έργα

επέστρεψε-η-κόντρα-για-τα-μεγάλα-έργα-505443

Το νομαρχιακό συμβούλιο υιοθέτησε την πρόταση της μείζονος μειοψηφίας για ειδική διευρυμένη συνεδρίαση με αντικείμενο τα υπό εξέλιξη μεγάλα έργα, τα οποία καρκινοβατούν εξαιτίας άδειων ταμείων.

Χθες ο αντινομάρχης Ηλ. Ξηρακιάς έδωσε απάντηση στον επικεφαλής της παράταξης Ι. Πρίντζο, ο οποίος άσκησε κριτική στη νομαρχιακή αρχή για έλλειψη οράματος για τη Μαγνησία, απουσία διεκδίκησης και για αναποτελεσματικότητα.

«Φαίνεται ότι για τον τ. Νομάρχη ο χρόνος σταμάτησε στην 4ετία της δικής του θητείας, τότε που ο ίδιος μαχόταν για όλα τα μεγάλα έργα του Νομού «κι όλα πήγαιναν από το καλό στο καλύτερο». Η πραγματικότητα όμως, την οποία γνωρίζουν καλά πια οι «παροικούντες τη Μαγνησία» και την οποία ο Πρίντζος θέλει να αγνοεί, τον διαψεύδει καθημερινά», απάντησε ο κ. Ξηρακιάς.

Στους ισχυρισμούς του Ι. Πρίντζου για τη στασιμότητα των μεγάλων έργων του νομού (Περιφερειακός, Κάρλα, Αεροδρόμιο, κόμβος Βελεστίνου, φράγμα Μαυρομάτι κ.λ.π.) και στην άποψη που κατέθεσε ότι τίποτα δεν προχώρησε τα τελευταία 3,5 χρόνια, «γιατί αυτοί που τον διαδέχτηκαν στη Νομαρχιακή Αρχή είναι κατώτεροι των περιστάσεων», ο αντινομάρχης σχολίασε:

«Ποιος δεν θυμάται ότι την εποχή των «παχιών αγελάδων», πριν από τέσσερα χρόνια, ο Περιφερειακός ήταν στο απόλυτο τέλμα, ενώ η Κάρλα που είχε κατασκευαστεί ήδη από το 2004 ήταν ένα απέραντο λιβάδι και χρειάστηκαν οι δυναμικές κινητοποιήσεις του συνόλου της τοπικής κοινωνίας, με επικεφαλής τη νέα Νομαρχιακή Αρχή, προς το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, για να υπάρξουν εξελίξεις.

Ήδη η λίμνη Κάρλα σε μεγάλο βαθμό διαμορφώθηκε, ενώ εδώ και δύο χρόνια ο Περιφερειακός κυκλοφορείται μέχρι τη Γορίτσα, διευκολύνοντας τη μεταφορά της βαριάς κυκλοφορίας εκτός του κέντρου του ΠΣ Βόλου.

Το Αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου με συντονισμένες προσπάθειες της ΝΑΜ καταξιώνεται ως αεροδρόμιο της Κ. Ελλάδος με διεθνείς πτήσεις και σημαντικά οφέλη για τον Τουρισμό και την τοπική ανάπτυξη.

Ο κόμβος του Βελεστίνου και οι πολύχρονες περιπέτειές του έχουν ευθείες αναφορές στη διαχείριση του θέματος την περίοδο της θητείας του κ. Πρίντζου, ενώ το φράγμα Μαυρομάτι σε πείσμα αυτών που το απένταξαν από το ΠΕΠ Θεσσαλίας, τορπιλίζοντας την κατασκευή του και υπονομεύοντας τη ΝΑΜ, σύντομα θα επανενταχθεί για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του».

Χάνια – Κισσός

Στο μεταξύ με αφορμή τις επιφυλάξεις που εξέφρασε ο βουλευτής Κ. Καρτάλης σχετικά με την προκρινόμενη από τη Νομαρχία λύση που θα διορθώσει το λάθος του οδικού έργου Χάνια-Κισσός, που σχεδιάστηκε να… διασχίζει το Χιονοδρομικό Κέντρο, ο Ηλ. Ξηρακιάς δήλωσε:

«Επιζητούμε τη συμβολή όλων για την «ωρίμαση» (σύνταξη μελετών και εγκρίσεων) και την κατασκευή του πολύ σημαντικού έργου της παράκαμψης του Χιονοδρομικού Κέντρου Πηλίου με τρόπο που δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον και με ένα κόστος που θα «επιτρέπει» τελικά την υλοποίηση του έργου.

Η ΝΑΜ με την Τεχνική της Υπηρεσία και ειδικούς μελετητές, σε στενή συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, υπέβαλε πλήρη φάκελο και αναμένει από την πολιτεία απάντηση για την έγκριση ή όχι της μόνης εφικτής κατά την γνώμη μας λύσης, με την οποία συμφωνούν σχεδόν όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης και της ΕΥΠΕ (ειδική υπηρεσία Περιβάλλοντος του Υπουργείου).

Βεβαίως, εναλλακτικά, μπορεί να προταθεί και η λύση της υπογειοποίησης του δρόμου με την κατασκευή μιας μεγάλης και πανάκριβης σήραγγας, που μάλλον θα πρέπει να αποκλειστεί για το Πήλιο για τα επόμενα 50 χρόνια.

Συμφωνούμε πάντως με τον κ. Καρτάλη να αναζητηθούν από την πολιτεία κι άλλες λύσεις. Οι διερευνήσεις όμως αυτές, όπως και η απάντηση των Υπηρεσιών και του Υπουργείου στην υποβληθείσα από τη ΝΑΜ πρόταση, δεν πρέπει να «χρονίζουν» γιατί και τον επόμενο χειμώνα όπως έγινε και φέτος αυτός ο πολύ σημαντικός δρόμος (Χάνια – Κισσός) θα παραμείνει κλειστός για να μπορεί να λειτουργήσει το Χιονοδρομικό».

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου