ΤΟΠΙΚΑ

Φυσικό αέριο κίνησης: Συγκριτικά πλεονεκτήματα και οικονομικά οφέλη

φυσικό-αέριο-κίνησης-συγκριτικά-πλεο-676208

Φοβερά οικονομικά οφέλη έχει για τους κατόχους οχημάτων, ιδιαίτερα για τους επαγγελματίες, το φυσικό αέριο κίνησης, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εναλλακτικό καύσιμο με μετατροπή και σε αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες και σε αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες και είναι και φιλικό προς το περιβάλλον.

Σε ημερίδα που συνδιοργάνωσε χθες το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτων (ΙΔΕΕΑ) σε συνεργασία με το Σύλλογο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων και Μοτοποδηλάτων (ΣΙΣΑΜ), την ΟΕΒΕΜ και το Επιμελητήριο Μαγνησίας, έγινε αναλυτική ενημέρωση για το φυσικό αέριο και για τη χρήση του ως εναλλακτικό καύσιμο, καθώς και για την τεχνική μετατροπή των αυτοκινήτων.

Σκοπός της ημερίδας ήταν η ανάπτυξη και η διάδοση του Φυσικού Αερίου κίνησης – FISIKON – με την εξάπλωση προς όλες τις κοινωνικές ομάδες αποδέκτες.

Εξάλλου, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει χτίσει μία συγκεκριμένη νομοθεσία, η οποία είναι υποχρεωτική να εφαρμοστεί από τα κράτη – μέλη, ενημέρωσε ο Γενικός Διευθυντής του ΙΔΕΕΑ Πέτρος Καραμπίλας.

«Είναι η 94 του 2014 η οποία κάνει την ηλεκτροκίνηση και τα εναλλακτικά καύσιμα ένα πολύ ωραίο μιξ. Εχουμε ήδη αυτοκίνητα φυσικού αερίου, τα οποία έχουν ανοιχτά καπό και έχουμε χτίσει στο κομμάτι αυτό μία ολοκληρωμένη παρουσίαση για το τι είναι το φυσικό αέριο, ποια αυτοκίνητα μετατρέπονται σε σχέση βενζίνη και φυσικό αέριο και πετρέλαιο και φυσικό αέριο» είπε.

Το Ινστιτούτο έχει κάνει ήδη μία πιλοτική μετατροπή, η οποία διήρκεσε τέσσερις μέρες και πήγε πάρα πολύ καλά. Ο κ. Καραμπίλας επισήμανε ότι η χρήση του φυσικού αερίου ως εναλλακτικού καυσίμου πρέπει να γίνει πιο γνωστή στον κόσμο και την ευρύτερη περιοχή.

Η οικονομία που μπορεί να έχει κανείς είναι 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο σε σχέση με τη βενζίνη, ενώ η απόσβεση από τη μετατροπή, η οποία κοστίζει γύρω στις 2.000 – 2.5000 ευρώ, γίνεται ανάλογα με τα χιλιόμετρα σε δεκαοχτώ μήνες, εξήγησε.

Το φυσικό αέριο το αγοράζουν σε κιλά και όχι σε λίτρα, διευκρίνισε από την πλευρά του ο τεχνίτης αερίων καυσίμων Νίκος Πλουμιστός. Ενδεικτικά ανέφερε ότι ένα αυτοκίνητο 1.400 -1.600 κυβικών με 8,5 ευρώ μπορεί να καλύψει απόσταση 200 χλμ.

«Όλα αυτά χωρίς να αλλάξει κάτι από την καθημερινότητα του ιδιοκτήτη» είπε ο ίδιος, ενώ για το τεχνικό κομμάτι επισήμανε ότι:

«Ο τρόπος τοποθέτησης είναι περίπου ίδιος με αυτόν του υγραερίου όσον αφορά στο μπροστά κομμάτι, διαφέρει όμως ο τρόπος τοποθέτησης της δεξαμενής. Το αυτοκίνητο περνάει από ειδικό έλεγχο του ΚΤΕΟ στη συνέχεια», ενημέρωσε.

«Εμείς είμαστε ένας σύννομος σύλλογος. Τα μαγαζιά μας είναι 100% φιλικά προς το περιβάλλον» είπε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΙΣΑΜ Γιώργος Μπαρμπάκος. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι: «Καινούργια καύσιμα και τεχνικές είναι φυσικό να θέλουμε να τα μάθουμε και να αποκτήσουμε και την τεχνογνωσία τους».

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου