ΤΟΠΙΚΑ

Δέκα λεπτά διάβασμα κάθε πρωί, στο 2ο Δ.Σ. Ν. Αγχιάλου

δέκα-λεπτά-διάβασμα-κάθε-πρωί-στο-2ο-δ-σ-700285

Με δέκα λεπτά διάβασμα ξεκινά η σχολική ημέρα για τους μαθητές στο Βαρνάλειο Ολοήμερο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Αγχιάλου, στο πλαίσιο προσπάθειας για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς στο σχολείο, οι μαθητές ξεκινούν τα μαθήματα με δέκα λεπτά ανάγνωσης λογοτεχνικού βιβλίου της επιλογής τους.

Η δράση αυτή ξεκίνησε να υλοποιείται πιλοτικά κατά το τρίτο τρίμηνο του σχολικού έτους 2015 – 2016 στο πρώτο τμήμα της Ε’ Τάξης και είναι στην ουσία μια εισαγωγή καινοτομίας από την εμπειρία υλοποίησης του Ευρωπαϊκού Σχεδίου «Stress-free E. U. Schools» που σχεδίασε και υλοποίησε το Σχολείο στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS + και της Βασικής Δράσης 2 – Εταιρικές Σχέσεις.

Η ανταπόκριση των μαθητών ήταν τόσο θετική ώστε πλέον, με ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου, εφαρμόζεται σε όλες τις τάξεις του «Βαρνάλειου» Ολοήμερου 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αγχιάλου, καθώς οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν ότι οι δράσεις φιλαναγνωσίας προσφέρουν ποικιλοτρόπως στη γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών του σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν μαθητές που θεωρούνται αδιάφοροι ή αδύναμοι, αφού για κάθε παιδί υπάρχει ένα βιβλίο που αγγίζει τις ανησυχίες και τις ανάγκες του. Παράλληλα, τα παιδιά αισθάνονται ότι η ώρα της φιλαναγνωσίας είναι μια διαφορετική στιγμή στη σχολική τους ζωή. Είναι μια ζώνη ελευθερίας, δημιουργικότητας, στην οποία μπορούν να εκφράσουν επιθυμίες, τάσεις, σκέψεις που σε άλλες ώρες ίσως είναι περισσότερο δύσκολο. Σημαντικό είναι επίσης, ειδικά για τα μικρότερα παιδιά, να έρχονται σε επαφή με βιβλία, να τα πιάνουν, να τα ξεφυλλίζουν, να μαθαίνουν, να αντλούν πληροφορίες από το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο. Ετσι θα ξέρουν πώς να διαλέξουν βιβλία σε ένα βιβλιοπωλείο ή μια βιβλιοθήκη.

Γενικότερα, η ένταξη του βιβλίου στη ζωή της τάξης με κάθε αφορμή, εκτός της ώρας της φιλαναγνωσίας, μαθαίνει στα παιδιά ότι η ανάγνωση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας. Επιπλέον, η δραστηριότητα συμβάλλει στην ομαλή εισαγωγή των μαθητών και των μαθητριών στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Διευκολύνει την καθημερινή μετάβαση από το οικιακό στο σχολικό περιβάλλον, εισάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες στο κατάλληλο εκπαιδευτικό κλίμα για τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος και «ξυπνάει» τις απαραίτητες νοητικές λειτουργίες των παιδιών για τη συνέχεια της σχολικής τους ημέρας.

Το σχολείο στοχεύει το τρέχον σχολικό έτος να υιοθετήσει πλήρως και να εντάξει λειτουργικά τη φιλαναγνωσία στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία αναπτύσσοντας παράλληλα μια σειρά ενεργειών όπως: οργάνωση και λειτουργία μικρών δανειστικών βιβλιοθηκών στην σχολική αίθουσα τις οποίες διαχειρίζονται οι μαθητές και οι μαθήτριες, ένταξη με δημιουργικό τρόπο και άλλων περιοχών της Τέχνης και λειτουργία «Λεσχών Ανάγνωσης» που θα συγκροτούνται από ομάδες μελών της σχολικής κοινότητας, και θα αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες αναφορικά με δράσεις που έχουν ως επίκεντρο το καλό λογοτεχνικό βιβλίο και την προώθηση της φιλαναγνωσίας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου