ΤΟΠΙΚΑ

Νέοι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, πεζοδρόμια και ποδηλατόδρομοι

νέοι-δρόμοι-ήπιας-κυκλοφορίας-πεζοδρ-779378

Πού θα γίνουν τα έργα αστικών αναπλάσεων στο Βόλο

Νέοι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης, επέκταση πεζοδρομίων σε Βόλο και Ν. Ιωνία, δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων που θα συνδυαστεί με δέκα ποδηλατοστάσια, αλλά και κυκλικοί κόμβοι κυκλοφορίας, είναι τα έργα που περιλαμβάνονται στον κατάλογο των 11 παρεμβάσεων στο πλαίσιο της πρότασης που θα καταθέσει σήμερα ο Δήμος Βόλου στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, διεκδικώντας μερίδιο από την πίτα των 25 εκ. ευρώ περίπου του προγράμματος αστικών αναπλάσεων.

Τα συγκεκριμένα είναι έργα που δίνουν προτεραιότητα στον πεζό και το ποδήλατο, με στόχο την ενθάρρυνση των φιλικών προς το περιβάλλον μετακινήσεων για την αντιμετώπιση τόσο του κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη, όσο και του προβλήματος της ρύπανσης.

Πού όμως θα γίνουν τα έργα;

3 δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας

Στο κέντρο του Βόλου προγραμματίζεται η δημιουργία τριών νέων δρόμων ήπιας κυκλοφορίας. Πρόκειται για τις οδούς Ογλ από Ιάσονος έως Γαλλίας, Τοπάλη από Αργοναυτών έως Δημητριάδος και Μαυροκορδάτου από Ιάσονος έως 28ης Οκτωβρίου. Το τμήμα της οδού Ογλ από Ιάσονος έως Γαλλίας έχει μέσο πλάτος 8,00μ. Tο ίδιο και το τμήμα της οδού Τοπάλη από την οδό Αργοναυτών έως την οδό Δημητριάδος, ενώ στο τμήμα της οδού Μαυροκορδάτου, από την οδό Ιάσoνος έως την οδό 28η Οκτωβρίου, κυμαίνεται από 8,50μ. έως 10,20μ. Σε πολλά σημεία τα κράσπεδα και οι πλακοστρώσεις των πεζοδρομίων είναι κατεστραμμένα.

Για τη μετατροπή των οδών οδικής κυκλοφορίας Ογλ (από Ιάσονος έως Γαλλίας),Τοπάλη (από Αργοναυτών έως Δημητριάδος) και Μαυροκορδάτου (από Ιάσονος έως την οδό 28η Οκτωβρίου) σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας προτείνεται η μείωση του πλάτους του οδοστρώματος στα 3,50μ σε όλο το μήκος της οδού με σκοπό τη μείωση της ταχύτητας και η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων για τη διευκόλυνση της κίνησης των πεζών.

Επέκταση πεζοδρομίων

Ο κατάλογος των έργων περιλαμβάνει παρεμβάσεις στην περιοχή των Παλαιών, με αναπλάσεις δρόμων και πεζοδρομίων. Προβλέπεται εκσκαφή στις οδούς και τα πεζοδρόμια των δρόμων Σερβίων, Έλλης και στα πεζοδρόμια της οδού Ν. Βότση, με σκοπό τη διαμόρφωση των οδών Σερβίων και Έλλης σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας και διαμόρφωση όδευσης ΑΜΕΑ. Επίσης προτείνεται η διαμόρφωση των πεζοδρομίων στις οδούς Βότση, Λαχανά και Μητροπολίτου Γρηγορίου. Τοποθέτηση κυβολίθων προτείνεται και στην οδό Ελασσόνας.

Αλλά και στη Ν. Ιωνία, προβλέπεται ανάπλαση της οδού Μαιάνδρου, η οποία αποτελεί έναν από τους κεντρικότερους δρόμους και της οδού Ικάρων στη Νέα Ιωνία. Επί της οδού αυτής αναπτύσσονται πολλά δημόσια κτίρια (σχολεία, δημοτικά κτίρια, κτίριο ΙΚΑ), όπως και διάφορες εγκαταστάσεις συνάθροισης κοινού (γήπεδο «Νίκης»). Η παρέμβαση αφορά σε δημιουργία θέσεων στάθμευσης κατά μήκος της οδού και διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της.

Δίκτυο ποδηλατοδρόμων

Ο Βόλος ετοιμάζεται να αποκτήσει σύγχρονο και λειτουργικό δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

Οι οδοί που προτείνονται για παρέμβαση είναι η οδός Ρήγα Φεραίου και εγκάρσια οι οδοί Μεταμορφώσεως, Αντωνοπούλου, Γκλαβάνη και Κασσαβέτη. Οι Μεταμορφώσεως και Αντωνοπούλου αποτελούν προεκτάσεις υφιστάμενων πεζοδρόμων, η οδός Γκλαβάνη προέκταση οδού ήπιας κυκλοφορίας, ενώ η Κασσαβέτη έχει μεγάλα πεζοδρόμια, ώστε το ποδήλατο να κινείται πάνω τους χωρίς πρόβλημα για τους πεζούς. Τέλος, για τη σύνδεση του δικτύου με τον ποδηλατόδρομο της Νέας Ιωνίας και του Κραυσίδωνα προτείνεται διαμόρφωση.

Το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων θα συνδυαστεί με την εγκατάσταση 10 σταθμών αυτόματης ενοικίασης ποδηλάτων σε κεντρικά σημεία της πόλης όπως σημεία μετεπιβίβασης κοινού και στρατηγικά σημεία, όπου εκτιμάται ότι θα υπάρχει μεγάλη προσέλευση ποδηλατών (διοικητικά και εμπορικά κέντρα, εκπαιδευτικά κτίρια, αθλητικοί & πολιτιστικοί χώροι κ.ά.). Οι σταθμοί θα λειτουργούν καθημερινά όλο το 24ώρο, παρέχοντας ελευθερία στις μετακινήσεις ημέρα και νύχτα. Σ’ αυτούς τους σταθμούς θα παρέχεται μια ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση που θα συνδυάζει ενοικίαση, στάθμευση, συντήρηση και επισκευή. Σε εμφανείς θέσεις θα αναρτηθούν πληροφοριακοί χάρτες της πόλης με τα σημεία των θέσεων των σταθμών, καθώς και του δικτύου ποδηλατοδρόμων. Κάθε σταθμός θα περιλαμβάνει δέκα θέσεις ποδηλάτων. Θα αγορασθούν 100 ειδικά ποδήλατα, σχεδιασμένα για χρήση και από τα δυο φύλλα, εφοδιασμένα με σύστημα εντοπισμού τους μέσω GPS, χωρίς αποσπώμενα μέρη, ώστε να μην μπορούν να αφαιρεθούν τμήματα όπως καθρέπτες και φανάρια.

Κυκλικοί κόμβοι

Προωθείται ακόμη η λειτουργία κυκλικών κόμβων κυκλοφορίας, που εκτιμάται ότι θα ανακουφίσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

Χωροθετούνται στα εξής σημεία:

Γ. Λαμπράκη και ΕΟ Βόλου-Λαρίσης, Γ. Λαμπράκη και Παπαδιαμάντη,Γ. Λαμπράκη,Δημητριάδος,Ιάσονος και 2ας Νοεμβρίου, Κόμβος Διμηνίου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου