ΤΟΠΙΚΑ

Αύξηση της κίνησης στα αστικά λεωφορεία

αύξηση-της-κίνησης-στα-αστικά-λεωφορε-851206

Στα μαζικά μέσα μεταφοράς έχουν στραφεί το τελευταίο διάστημα οι Βολιώτες, οι οποίοι βλέπουν να… στεγνώνει γρήγορα το πορτοφόλι τους. Πολλοί από αυτούς άφησαν τα αυτοκίνητα και ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν τα αστικά λεωφορεία, αλλά και τα υπεραστικά για τις μεγαλύτερες αποστάσεις.

Αλλαγή του σκηνικού στον τομέα των μεταφορών έχει σημειωθεί τους τελευταίους δύο περίπου μήνες, με τους Βολιώτες να δείχνουν την προτίμησή τους στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες.

Η αύξηση της τιμής της βενζίνης, η γενικότερη οικονομική κατάσταση που δεν τους αφήνει περιθώρια σπατάλης, αλλά και το κόστος των ταξί, αποτελούν μερικούς από τους παράγοντες που οι Βολιώτες αλλάζουν τις κυκλοφοριακές τους συνήθειες.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου κ. Τρύφωνα Πλαστάρα την τελευταία χρονική περίοδο υπάρχει μια αυξητική τάση της τάξης του 10% στη μετακίνηση των πολιτών με τις αστικές συγκοινωνίες. Ο λόγος είναι, όπως πιθανολογεί ο κ. Πλαστάρας, η αύξηση της τιμής της βενζίνης, η οποία καθιστά σχεδόν απαγορευτική τη μετακίνηση με το αυτοκίνητο.

Ωστόσο η οικονομική κρίση και η τιμή της βενζίνης έχει επηρεάσει και το αστικό ΚΤΕΛ, καθώς αυτή τη στιγμή το ένα λίτρο βενζίνης ισοδυναμεί με δύο εισιτήρια.

Αναφορικά με πιθανή αύξηση του εισιτηρίου ο κ. Πλαστάρας ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο, καθώς η κοινωνία είναι αρκετά στριμωγμένη από τα νέα μέτρα.

Βέβαια ο ίδιος σχολίασε για την τιμή του εισιτηρίου πως «πολλοί είναι αυτοί που δυσανασχετούν με το κόστους του εισιτηρίου. Θα πρέπει να γνωρίζουν όμως πως τα αστικά λεωφορεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη είναι δημόσια και επιδοτούνται από το κράτος, ενώ του Βόλου είναι ιδιωτικό. Το κέρδος μας προέρχεται μόνο από τα εισιτήρια», σημείωσε ο κ. Πλαστάρας.

Διαφορετική εικόνα όμως παρουσιάζεται στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας.

Αυτή τη στιγμή σημειώνεται μικρή αύξηση της τάξης του 5-6% στις μετακινήσεις από Βόλο προς Αθήνα και ταυτόχρονη μείωση της τάξης του 10% στις μετακινήσεις εντός του Νομού.

Εξηγώντας τις αιτίες αυτής της διαφοράς ο Πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας κ. Δημήτρης Κολυνδρίνης σημείωσε ότι «οι περισσότεροι σκέφτονται πως για μεγάλες αποστάσεις, όπως για τη διαδρομή προς Αθήνα, θα ξοδέψουν λιγότερα χρήματα εάν χρησιμοποιήσουν το ΚΤΕΛ. Εάν πάρουν το αυτοκίνητο, πρέπει να βάλουν βενζίνη, να πληρώσουν διόδια, έξοδα τα οποία είναι ασύμφορα».

Σε ό,τι αφορά τη μείωση στην κίνηση εντός νομού, ο κ. Κολυνδρίνης ανέφερε ότι οι κάτοικοι πλέον της Μαγνησίας, ενώ παλιά έρχονταν στο Βόλο τρεις φορές την εβδομάδα για τα ψώνια τους, τώρα επειδή τα πράγματα έχουν δυσκολέψει, έρχονται μία φορά την εβδομάδα.

Ο αντίκτυπος της βενζίνης

Η αύξηση της τιμής της βενζίνης δεν έχει επηρεάσει μόνο τους καταναλωτές και τους οδηγούς δικύκλων και αυτοκινήτων, αλλά και τους βενζινοπώλες.

Η πτώση στον τζίρο ξεπερνά το 60%, όπως υποστήριξε ο κ. Άγγελος Τσαβές, Πρόεδρος των βενζινοπωλών Ν. Μαγνησίας και γι’ αυτό το λόγο σύντομα πολλά βενζινάδικα θα βάλουν λουκέτο.

Ο κ. Τσαβές, προσπαθώντας να μεταφέρει την κατάσταση που επικρατεί, ανέφερε πως «πλέον έρχονται οδηγοί αυτοκινήτων και βάζουν 2 και 3 ευρώ βενζίνη, ίσα- ίσα για να μετακινήσουν σε κάποιο πάρκινγκ το αυτοκίνητο. Τα ταξίδια και οι μεταφορές για μεγάλες αποστάσεις αποφεύγονται από τους περισσότερους».

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου