ΤΟΠΙΚΑ

Υπό «ομηρία» του Απ. Κούρτη είναι η Αργώ;

υπό-ομηρία-του-απ-κούρτη-είναι-η-αργώ-851206

Την τελευταία στιγμή αποφύγαμε το ρεζιλίκι ως πόλη στην πρόσφατη διοργάνωση της Ρεγκάτα που πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα που μας πέρασε, εξαιτίας της επιμονής του Ινστιτούτου ΝΑΥΔΟΜΟΣ και του επικεφαλής της Απ. Κούρτη να διεκδικεί την… επικαρπία πάνω στο σκάφος. Ούτε λίγο – ούτε πολύ το Ινστιτούτο με έγγραφό του στο Υπουργείο Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ζητούσε ουσιαστικά την απαγόρευση απόπλου του πλοίου, το οποίο σύμφωνα με το πρόγραμμα είχε προγραμματιστεί να είναι προπομπός κατά την αναχώρηση των μεγάλων ιστιοφόρων από το λιμάνι του Βόλου την περασμένη Τετάρτη.

Είναι χαρακτηριστικό πως την περασμένη Παρασκευή 7 Μαΐου, δύο μέρες δηλαδή πριν την έλευση των μεγάλων ιστιοφόρων στο Βόλο, η Υπουργός Οικονομίας – Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη, επικαλούμενη δύο έγγραφα του Ινστιτούτου Έρευνας Αρχαίας Ναυπηγικής και Τεχνολογίας του κ. Κούρτη στις 14 και στις 28 Απριλίου, έστειλε έγγραφο στο Γραφείο του Δημάρχου Βόλου και στο Λιμεναρχείο Βόλου, σύμφωνα με το οποίο, ούτε λίγο – ούτε πολύ, θέτει μία σειρά από περιοριστικούς όρους που απέτρεπαν ουσιαστικά το σκάφος να βγει έξω από το… κορδόνι του κεντρικού λιμενοβραχίονα.

Στο έγγραφο σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι δεν επιτρέπονται κινήσεις «πέραν των εκατό μέτρων από το στόμιο του λιμένα» καθώς και «η ανάπτυξη ιστιοφορίας». Πράγμα το οποίο τελικά δεν συνέβη την περασμένη Τετάρτη που η Αργώ ξεπροβόδισε τα ιστιοφόρα, αφού το πλοίο διήνυσε μαζί με τους κωπηλάτες της περισσότερα από δύο ναυτικά μίλια και επιπλέον στην επιστροφή της στο λιμάνι σήκωσε… πανί παρά τις περί του αντιθέτου προτροπές του Ινστιτούτου, το οποίο βρίσκεται σε διαμάχη με το Δήμο όσον αφορά στο θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων του πλοίου. Ένα θέμα το οποίο, όπως όλα δείχνουν, θα λυθεί στις αίθουσες των δικαστηρίων.

Το έγγραφο του Υπουργείου, μετά από… προτροπή του Ινστιτούτου του κ. Κούρτη, έκανε έξαλλους τους περισσότερους κωπηλάτες, που ήταν έτοιμοι να δώσουν στη δημοσιότητα κείμενο με το οποίο να ενημερώνουν την κοινή γνώμη για όλους όσοι τις τελευταίες εβδομάδες επιχείρησαν να βάλουν προσκόμματα στη συμμετοχή του πλοίου στη Ρεγκάτα. Είναι χαρακτηριστικό πως σε κείμενο που διακινούσαν οι κωπηλάτες στις αρχές της εβδομάδας σημειωνόταν, εκτός των άλλων, τα εξής: «…η Αργώ θα πλεύσει έξω από το λιμάνι γιατί έχει αποδείξει ότι είναι αξιόπλοη. Η Αργώ θα πλεύσει έξω από το λιμάνι γιατί όλοι οι Αργοναύτες γνωρίζουν φυσικά κολύμβηση. Η Αργώ θα πλεύσει έξω από το λιμάνι γιατί έχουν γίνει μέχρι τώρα τρεις δοκιμές ευστάθειας του πλοίου, όλες με επιτυχία. Η Αργώ θα πλεύσει, αν χρειαστεί, σε ταραγμένες θάλασσες, γιατί το έχει κάνει με επιτυχία στο παρελθόν πολλές φορές και χωρίς τη συνοδεία άλλου σκάφους. Η Αργώ, σημειώνεται στο ίδιο κείμενο των κωπηλατών, θα πλεύσει γιατί έχει αποδείξει ότι μπορεί να το πράξει, καθώς διαθέτει ως πλήρωμα πολλούς διπλωματούχους ιστιοπλόους. Η Αργώ θα πλεύσει γιατί πληροί όλους τους κανόνες ασφαλείας, έχοντας όλα τα σωστικά μέσα που προβλέπονται. Εξάλλου, όπως σημειώνεται, επιθεωρήθηκε με επιτυχία την 1η Μαΐου 2010».

Στο ίδιο κείμενο που διακινούσαν οι κωπηλάτες και που δεν αποκλείεται μέσα στις επόμενες μέρες να το δώσουν και στη δημοσιότητα γίνεται λόγος για τις σπασμωδικές κινήσεις με τις οποίες κάποιοι προσπάθησαν να αποτρέψουν τη συμμετοχή των κωπηλατών στη Ρεγκάτα, τηλεφωνώντας ή στέλνοντας e- mail, λέγοντας πως τυχόν συμμετοχή τους θα είναι καταστροφική για την πόλη και την Αργώ.

Το έγγραφο του Υπουργείου

Ειδικότερα στο έγγραφο του Υπουργείου Οικονομίας – Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σημειώνονται τα εξής:

«…Σας γνωρίζουμε ότι κατ΄ εξαίρεση των κείμενων διατάξεων δεν έχουμε αντίρρηση για την εκτέλεση κινήσεων εντός και πέριξ Λιμένα Βόλου του προϊστορικού πλοίου ΑΡΓΩ με ευθύνη του Φορέα σας για την προστασία των επιβαινόντων, του θαλάσσιου περιβάλλοντος και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, τηρουμένων και των παρακάτω:

1. Υποβληθεί στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου υπεύθυνη δήλωση του υπεύθυνου κινήσεων της εν θέματι κατασκευής με την οποία εξασφαλίζεται με προσωπική γνώση αυτού ότι όλοι οι επιβαίνοντες σε αυτή γνωρίζουν καλώς κολύμβηση.

2. Διενεργηθούν προ απόπλου, με απαραίτητη παρουσία προσοντούχου ιδιώτη ναυπηγού δοκιμαστικές κινήσεις καθώς και δοκιμή ευστάθειας για το σύνολο των επιβαινόντων με τη μέθοδο του διατοιχισμού με ικανοποιητικά αποτελέσματα

3. Κινήσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας και μη αποκρινόμενη πέραν των εκατό μέτρων από το στόμιο του λιμένα

4. Κωπηλατική πρόωση της κατασκευής σε συνθήκες ήρεμης θάλασσας

5. Δεν επιτρέπεται η ανάπτυξη ιστιοφορίας

6. Ύπαρξη κατάλληλου μηχανοκίνητου σκάφους /σκαφών συνοδείας (ασφάλειας/υποστήριξης) με δυνατότητα παραλαβής του συνόλου των επιβαινόντων

7. Ύπαρξη Εξοπλισμού Ασφαλείας που αφορά σε: ι) Ατομικά σωσίβια για κάθε επιβαίνοντα ιι) Βασικός εξοπλισμός ιιι) Εφεδρικά κουπιά και πηδάλιο.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου