ΤΟΠΙΚΑ

«Στοιχειώνει» η νέα Ιχθυόσκαλα στη Μπουρμπουλήθρα

στοιχειώνει-η-νέα-ιχθυόσκαλα-στη-μπ-817843

Το έργο ξεκίνησε πριν από 21 χρόνια, ολοκληρώθηκε πριν μία τριετία και ακόμη σήμερα δεν λειτουργεί

Σχεδιάστηκε το 1995… Στοίχισε εκατομμύρια σε δραχμές και μετέπειτα σε ευρώ και σήμερα «στοιχειώνει». Είκοσι ένα χρόνια μετά τον αρχικό σχεδιασμό του, το κτίριο της νέας Ιχθυόσκαλας στην περιοχή της Μπουρμπουλήθρας, αποτελεί έργο – «κουφάρι». Οι ένοικοί του, αλιείς, δεν μπήκαν ποτέ μέσα. Το σύγχρονο κτίριο είναι περιφραγμένο και ερημώνει αναξιοποίητο, την ίδια ώρα που οι επαγγελματίες αλιείς φιλοξενούνται στις παλιές ακατάλληλες εγκαταστάσεις.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Τα πάντα γύρω από το κτίριο «μαρτυρούν» εγκατάλειψη… Ενας χωματόδρομος λίγο πριν την είσοδο του εμπορικού λιμανιού, απέναντι από την παλιά Ιχθυόσκαλα, οδηγεί στο κατά τ’ άλλα σύγχρονο κτίριο. Το χωμάτινο και γεμάτο λακκούβες δρομάκι σταματά μπροστά στην περίφραξη του κτιρίου της νέας Ιχθυόσκαλας.

Καινούριος ντόκος για να δένουν τα ψαράδικα, σύγχρονο κτίριο για να εξυπηρετούνται οι επαγγελματίες αλιείς και να τηρούνται οι όροι υγιεινής και ασφάλειας στη διαχείριση των ψαριών από το καΐκι μέχρι την παραλαβή τους από τους εμπόρους και τη διάθεσή τους για κατανάλωση.

Κανένα όμως σημάδι ζωής. Η περίφραξη είναι κλειστή και το κτίριο εμφανίζει ήδη τα πρώτα σημάδια φθοράς. Υπάρχουν μάλιστα καταγγελίες ότι άγνωστοι πριν γίνει η περίφραξη είχαν μπει μέσα και προχώρησαν σε… πλιάτσικο αφαιρώντας ό,τι τους ήταν χρήσιμο.

Η κατασκευή του ντόκου και του κτιρίου ολοκληρώθηκε πριν από τρία χρόνια. Από τότε μέχρι και σήμερα, η υποδομή που δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει ένα σκοπό, παραμένει άδεια.

Ενα μικρό έργο φαίνεται να φρενάρει τη λειτουργία του έργου που αναμένεται να συμβάλλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη της αλιείας στην περιοχή.

Ξεκίνησε το 1995…

Ο σχεδιασμός του έργου ξεκίνησε το 1995. Πριν από 21 χρόνια, το Λιμενικό Ταμείο αποφάσιζε να παραχωρήσει έκτασή του για τις ανάγκες του έργου. Με απόφαση της Λιμενικής Επιτροπής παραχωρήθηκε έκταση 13,5 στρεμμάτων στο τότε υπουργείο Γεωργίας προκειμένου να κατασκευαστεί μία σύγχρονη ιχθυόσκαλα.

Το έργο προέβλεπε δύο φάσεις. Κατά την πρώτη φάση κατασκευάστηκε ο ντόκος. Εγινε η διαμόρφωση του χειμάρρου Ξηριά και τμήμα του ντόκου που ολοκληρώθηκε. Το έργο ξεκίνησε το 1992 και ολοκληρώθηκε το 1994. Στοίχισε 162 εκατ. δραχμές.

Το 1996 ξεκινά το δεύτερο έργο της πρώτης φάσης: η ολοκλήρωση του ντόκου, που στοίχισε 364 εκατ. δραχμές και ολοκληρώθηκε το 1999.

Επιπλέον 63 εκατομμύρια δραχμές δαπανήθηκαν για συμπληρωματικές εργασίες από το 1999 έως το 2000.

Η δεύτερη φάση του έργου εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας 2000 – 2007, με προϋπολογισμό 4,6 εκατ. ευρώ και αφορούσε την κατασκευή του ίδιου του κτιρίου.

Το έργο δημοπρατήθηκε το 2007 από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Το 2008 αναδείχθηκε ανάδοχος η ΕΝΕΤ Α.Ε. Το 2010 εξέδωσε οικοδομική άδεια η λιμενική αρχή και το διάστημα από το 2011 έως το 2014 γινόταν η κατασκευή του έργου.

Το 2013 έγινε η προσωρινή παραλαβή και ένα χρόνο αργότερα, το 2014 η οριστική παραλαβή.

Το Φεβρουάριο του ίδιου χρόνου, το υπουργείο υπέγραφε σύμβαση παραχώρησης της Ιχθυόσκαλας στον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΕΚΑΛ Α.Ε.) που θα είναι ο φορέας διαχείρισης της νέας Ιχθυόσκαλας του Βόλου.

Η πράξη της παράδοσης – παραλαβής έγινε το Νοέμβριο του 2015.

Σε εκκρεμότητα

Το σύνολο του έργου κόστισε 496 εκατ. σε δραχμές και 4,6 εκατ. σε ευρώ. Μέχρι σήμερα, τα χρήματα που δαπανήθηκαν από τον κρατικό κορβανά δεν έχουν πιάσει τόπο…

Το κτίριο δεν λειτουργεί. Η εκκρεμότητα που υπάρχει ακόμη με τη σύνδεση του κτιρίου με το δίκτυο ύδρευσης και ακαθάρτων, μπλοκάρει τη λειτουργία ενός έργου εκατομμυρίων και αφήνει τους επαγγελματίες αλιείς στην παλιά Ιχθυόσκαλα να δίνουν τη μάχη για το μεροκάματο.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου