ΤΟΠΙΚΑ

Ασπρο σύννεφο τύλιξε χθες τη Β’ ΒΙ.ΠΕ. Βόλου

ασπρο-σύννεφο-τύλιξε-χθες-τη-β-βι-πε-β-851206

Ασπρο σύννεφο, το οποίο κάλυψε το πρωί της Δευτέρας τη Β’ Βιομηχανική Περιοχή Βόλου, κινητοποίησε ελεγκτικό κλιμάκιο της Διεύθυνσης Προστασίας Περιβάλλοντος της Νομαρχίας Μαγνησίας.

Η υπηρεσία δέχθηκε τηλεφωνική καταγγελία από ραδιοφωνικό σταθμό της πόλης σχετικά με τη λειτουργία ασβεστοποιίας που είναι εγκατεστημένη στη Β’ ΒΙ.ΠΕ. Σύμφωνα με την καταγγελία τις προηγούμενες ημέρες και ώρες νυχτερινές η ασβεστοποιία λειτουργούσε χωρίς φίλτρα.

Κλιμάκιο υπαλλήλων των Διευθύνσεων Προστασίας Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης διενήργησε αυθημερόν επιτόπιο έλεγχο στη συγκεκριμένη μονάδα, ενημέρωνε χθες η αντινομάρχης Περιβάλλοντος Νατάσα Οικονόμου.

Κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι στην ασβεστοποιία το προηγούμενο σαββατοκύριακο σημειώθηκε βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας καύσης του pet coke, που είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία προβλημάτων στην καύση του και τη διακοπή της λειτουργίας της ασβεστοκαμίνου. Τα προβλήματα παρουσιάστηκαν το Σάββατο και από τις 23:00 ως τις 4:00 το πρωί της Κυριακής.

Για την άνοδο της θερμοκρασίας εντός της ασβεστοκαμίνου, ώστε να είναι δυνατή η καύση του pet coke, χρησιμοποιήθηκαν ξύλα στο φούρνο της μονάδας, με αποτέλεσμα την εκπομπή καπνού.

Το άσπρο σύννεφο που αντιλήφθηκαν οι πολίτες προερχόταν από τον καπνό της καύσης των ξύλων, που έχει λευκό χρώμα και γι’ αυτό γίνεται ορατός τη νύχτα.

Τα φίλτρα συγκράτησης απαερίων λειτουργούν, όταν η μονάδα βρίσκεται σε παραγωγική διαδικασία. Κατά την προθέρμανση, διαδικασία στην οποία χρησιμοποιήθηκε ως καύσιμη ύλη ξύλο, δεν λειτουργούν και γι’ αυτό το λόγο δεν υπάρχουν καταγραφές αέριων εκπομπών στα αντίστοιχα συστήματα καταγραφής.

Το σύστημα της ασβεστοκαμίνου σταματά να λειτουργεί, όταν δε χρησιμοποιείται ως καύσιμη ύλη το pet coke και δεν υπάρχει παραγωγή, όπως συνέβη και στη συγκεκριμένη περίπτωση και οι εκπομπές προέρχονταν από την καύση του ξύλου.

Οι εργασίες για την αποκατάσταση της λειτουργίας της μονάδας συνεχίζονταν ως αργά προχθές το απόγευμα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου