ΤΟΠΙΚΑ

Πάλι εκτός προθεσμιών ο Περιφερειακός

πάλι-εκτός-προθεσμιών-ο-περιφερειακό-851206

Με ταχύτητες… εκτροπής από το χρονοδιάγραμμα που προέβλεπε την ολοκλήρωσή του το καλοκαίρι του 2010, κινούνται οι εργασίες στο τμήμα του Περιφερειακού Βόλου από τη σήραγγα Γορίτσας μέχρι την παραλιακή Αγριάς.
Το χρονοδιάγραμμα είχε τεθεί στην τελευταία επίσκεψη του υφυπουργού Υποδομών Γιάν. Μαγκριώτη στο Βόλο. Όμως οι αργοί ρυθμοί που χαρακτηρίζουν πλέον της εργασίες δείχνουν ότι είναι ανέφικτο να υλοποιηθεί.
Τα συμπεράσματα της τοπικής Επιτροπής Παρακολούθησης του Περιφερειακού, που συγκλήθηκε χθες υπό τον νομάρχη Απ. Παπατόλια, είναι και πάλι απογοητευτικά.
Ποινικές ρήτρες – αποβολή
Σύμφωνα με την Επιτροπή, μονόδρομος είναι να κινητοποιηθεί με κάθε τρόπο ο εργολάβος, ώστε να επιταχύνει τους ρυθμούς υλοποίησης του έργου.
«Οι αδυναμίες ενός εργολάβου δεν είναι δυνατόν να κρατούν όμηρο μια ολόκληρη τοπική κοινωνία», δήλωσε ο Απ. Παπατόλιας και πρότεινε να εξαντληθεί κάθε πιθανότητα εκτέλεσης του έργου από τον ήδη εγκατεστημένο ανάδοχο.
Στη χθεσινή συνεδρίαση επισημάνθηκε ότι δεν μπορεί ολόκληρος ο νομός να ταλαιπωρείται, επειδή η κατασκευάστρια εταιρία αντιμετωπίζει προβλήματα που δεν αφορούν στο ίδιο το έργο. Αν οι εργαζόμενοι, όπως διαμηνύουν, προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας, τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα. Εάν υπάρχει αποδεδειγμένη και αντικειμενική αδυναμία ολοκλήρωσης τότε και μόνον τότε, όπως προτείνουν, θα πρέπει να κινηθούν οι διαδικασίες επιβολής ποινικών ρητρών και αποβολής του αναδόχου.
Η επιτροπή αποφάσισε να εξαντλήσει τα περιθώρια διαλόγου με τον ανάδοχο του έργου, που έως και σήμερα δεν είχε απασχολήσει την τοπική κοινωνία, παρά μόνο θετικά με την απρόσκοπτη εξέλιξη των εργασιών. Τα μέλη της επιτροπής συμφώνησαν να επιδιώξουν συνάντηση με τον εργολάβο την ερχόμενη εβδομάδα για να συζητήσουν ποια είναι τα προβλήματα και πώς μπορούν να ξεπεραστούν.
Εργολαβία – σκούπα
Δεύτερο κομβικό σημείο για τον περιφερειακό Βόλου αποτελεί η δημοπράτηση της εργολαβίας – σκούπα.
Για τη δημοπράτηση του έργου, που θα καλύψει τις ατέλειες του πρώτου τμήματος του Περιφερειακού –εκείνες που δεν έκλεισε ο προηγούμενος ανάδοχος, ο οποίος κηρύχθηκε έκπτωτος- απαιτείται πρόσθετη πίστωση 5 εκατ. ευρώ.
Η Νομαρχία είχε προτείνει στο υπουργείο Υποδομών να κινήσει τη διαδικασία υποκατάστασης του έκπτωτου αναδόχου με διαπραγμάτευση. Διαδικασία που δεν τελεσφόρησε, καθώς δεν υπήρξε ενδιαφέρον από τους επόμενους στην κατάταξη εργολήπτες.
Επομένως, όπως ενημέρωσε ο νομάρχης, χρειάζεται νέα πίστωση για να επαναδημοπρατηθεί το έργο. Διαφορετικά, πρόσθεσε, θα αντιμετωπιστούν μεγάλα προβλήματα με τους κατοίκους της περιοχής της Νέας Δημητριάδος, εξαιτίας της μειωμένης ασφάλειας της διέλευσης του δρόμου.
Σύμφωνα με τον κ. Παπατόλια, ενήμερος για την πορεία του έργου είναι ο υφυπουργός Υποδομών, ο οποίος εκφράζει την ίδια ανησυχία, επισημαίνοντας ότι το φαινόμενο οι εργολάβοι να αναστέλλουν ή να καθυστερούν την εξέλιξη των έργων είναι πανελλαδικό και σχετίζεται με τα ζητήματα της δημοσιονομικής κρίσης και τις αδυναμίες τους να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους που απορρέουν από αυτή την κρίση.
«Εκτιμώ όμως ότι σε κάθε περίπτωση δεν είναι δυνατόν η αδυναμία ενός εργολάβου να κρατά αιχμάλωτη μια περιοχή, εάν επιχειρηθεί η άσκηση του δικαιώματος της επίσχεσης των εργαζομένων μέσα στην επόμενη εβδομάδα», δήλωσε ο νομάρχης, λέγοντας ότι αυτή η εξέλιξη θα δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση και θα καταστήσει ανάγλυφο ότι πρέπει να υπάρξουν πρωτοβουλίες.
Χάθηκε χρόνος
Για το τμήμα Μπουρμπουλήθρα-ανισόπεδος κόμβος Λαρίσης, χάθηκε πολύτιμος χρόνος από το Μάιο του 2007. Η διακήρυξη μελέτης εγκρίθηκε μόλις πρόσφατα από το Τεχνικό Συμβούλιο του υπουργείου Υποδομών. Ανάδοχος μελετητής θα αναδειχθεί μέχρι το φθινόπωρο του 2010.
Εκτιμάται ότι η σύνταξη της μελέτης, οι εγκρίσεις, οι απαλλοτριώσεις και η κατασκευή του έργου δύσκολα θα έχουν ολοκληρωθεί πριν το 2013.
Για το τμήμα παράκαμψης Αγριάς μέχρι χείμαρρο Βρύχωνα, επίκειται η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, ώστε να συνταχθεί η οριστική μελέτη του τμήματος παράκαμψης Αγριάς μέχρι Βρύχωνα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου