ΤΟΠΙΚΑ

Το πακέτο Γιούνκερ παραμένει ανοιχτό για επενδυτικές προτάσεις στη Μαγνησία

το-πακέτο-γιούνκερ-παραμένει-ανοιχτό-41395

Μέχρι στιγμής δεν έχει υποβληθεί κανένα σχέδιο για έργα «εμπλοκής Δημοσίου» είτε αμιγώς ιδιωτικά», όπως τονίζει βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας Αλ. Μεϊκόπουλος

Στο πακέτο Γιούνκερ στο οποίο προεπιλέχτηκαν 42 έργα (από τα οποία 18 αμιγώς ιδιωτικά), δεν περιλαμβάνεται κανένα έργο από τη Μαγνησία διότι δεν έχουν σταλεί προτάσεις από ενδιαφερόμενους φορείς μέχρι σήμερα σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Οικονομίας, όπως έκανε γνωστό χθες ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Μεϊκόπουλος σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από το πολιτικό του γραφείο.

Ο κ. Μεϊκόπουλος επισημαίνει ότι το πακέτο Γιούνκερ που αφορά στην κινητοποίηση επενδύσεων ύψους τουλάχιστον 315 δισ. ευρώ σε διάστημα τριών ετών, δεν «κλείνει» στα 42 έργα που προεπιλέχτηκαν από τα οποία τα 18 είναι αμιγώς ιδιωτικά και άλλα σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, αλλά παραμένει «ανοιχτό σε όποιες προτάσεις υποβληθούν».

Σύμφωνα με τα όσα επισημαίνει ο βουλευτής Μαγνησίας «στις 10 Φεβρουαρίου 2016 τα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών απέστειλαν επιστολή σε όλους τους εποπτευόμενους δημόσιους αλλά και ιδιωτικούς φορείς, ζητώντας τους να καταρτίσουν και να στείλουν μέχρι 25 Φεβρουαρίου 2016 στο ΥΠ.ΟΙΚ. λίστα έργων που επιθυμούν να αναρτηθούν στην Ευρωπαϊκή Πύλη Επενδυτικών Εργων (ΕΠΕΕ), δηλαδή την διαδικτυακή πύλη που δημιουργήθηκε για την συγκέντρωση τρεχόντων και μελλοντικών επενδυτικών έργων στην Ευρωπαϊκή Ενωση με σκοπό την προβολή τους στους επενδυτές και για ενημερωτικούς σκοπούς (URL:ec.europa.eu/eipp). Ειδικότερα είχαν ενημερωθεί εκτός από τα Υπουργεία, οι 7 Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, οι 13 Περιφέρειες, η ΚΕΔΕ προκειμένου να ενημερωθούν οι Δήμοι, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒΤ), ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ), ο Σύνδεσμος Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ), η Ομοσπονδία των Ελληνικών Συνδέσμων των Νέων Επιχειρηματιών (ΟΕΣΥΝΕ), το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ), η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, η Τράπεζα της Ελλάδος, η Ελληνική Ενωση Τραπεζών, η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, η Alpha Bank, η Τράπεζα Πειραιώς, η Eurobank, ακόμη και η Εκκλησία της Ελλάδος.

Πολλοί φορείς -όπως τονίζει ο κ. Μεϊκόπουλος- ανταποκρίθηκαν στην πρωτοβουλία αυτή, ενώ άλλοι ζήτησαν ένα εύλογο χρονικό περιθώριο, ώστε να συλλέξουν προτάσεις με εχέγγυα ωριμότητας και επιλεξιμότητας. Μέχρι στιγμής προεπιλέχθηκαν για ανάρτηση στην διαδικτυακή πύλη ΕΠΕΕ 42 έργα (από τα οποία 18 αμιγώς ιδιωτικά), συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 5,6 δισ. ευρώ, μέσα στα οποία δεν περιλαμβάνονται έργα για την Μαγνησία, αφού δεν είχαν σταλεί προτάσεις από ενδιαφερόμενους φορείς, σύμφωνα με ενημέρωση του Υπουργείου Οικονομίας».

Τέλος διευκρινίζει ότι «προς αποφυγή λανθασμένων εντυπώσεων αναφορικά με τα έργα που μπορούν να ενταχθούν στο πακέτο Γιούνκερ, είναι αναγκαίο να ξεκαθαριστεί ότι πρέπει να είναι έργα είτε «εμπλοκής Δημοσίου» είτε αμιγώς ιδιωτικά. Δεν μπορούν να επιλεγούν έργα που έχουν ήδη ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ή σε άλλα προγράμματα. Επίσης, τα έργα αυτά είναι απαραίτητο να είναι οικονομικώς και τεχνικώς βιώσιμα και ώριμα προς υλοποίηση, να είναι επαρκώς επεξεργασμένα ώστε να μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον επενδυτών, να είναι συνεπή με τις ενωσιακές πολιτικές, συμπεριλαμβανομένων της έξυπνης, διατηρήσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης ή ακόμη της δημιουργίας ποιοτικών θέσεων εργασίας, να είναι υψηλότερου κινδύνου από τα έργα που χρηματοδοτεί συνήθως η ΕΤΕπ, να μεγιστοποιούν κατά το δυνατόν την κινητοποίηση κεφαλαίων του ιδιωτικού τομέα, να εναρμονίζονται με βασικούς άξονες του αναπτυξιακού μοντέλου που θέλουμε να δημιουργήσουμε, όπως να είναι μικρής και μεσαίας κλίμακας, να έχουν υψηλή προστιθέμενη αξία και ήπιο περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου