ΤΟΠΙΚΑ

Ρύπανση απειλεί το λιμάνι του Βόλου

ρύπανση-απειλεί-το-λιμάνι-του-βόλου-851206

Σοβαρές επιπτώσεις για τη θαλάσσια περιοχή του λιμένος Βόλου εγκυμονεί το μότορσιπ «Ευαγγελίστρια» που βυθίστηκε πριν από δεκαπέντε μέρες στη θαλάσσια περιοχή των Πευκακίων λόγω εισροής υδάτων στα αμπάρια του.
Η καθυστέρηση ανέλκυσής του, σύμφωνα με ειδικούς, ελλοχεύει να μετατρέψει όλη την ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Βόλου σε μία επικίνδυνη θάλασσα, καθώς το πλοίο στο εσωτερικό του έχει εκτός των άλλων φύλλα αμιάντου στο μηχανοστάσιό του, τα οποία χρησιμοποιούνται ως ηχομονωτικό και θερμομονωτικό, τα οποία με την πάροδο του χρόνου θα «φουσκώσουν», απελευθερώνοντας στη θάλασσα τις ίνες τους, από τις οποίες θα τραφεί στη συνέχεια ο θαλάσσιος πληθυσμός της περιοχής και στη συνέχεια μέσω της τροφικής αλυσίδας και ο άνθρωπος. Ακόμη οι ειδικοί κάνουν λόγο και για άλλα επικίνδυνα βαρέα μέταλλα, όπως ο μόλυβδος, που θα επιβαρύνουν το οικοσύστημα της περιοχής. Επίσης είναι άγνωστο αν το πλοίο έχει πρόβλημα με τους ηλεκτρολύτες και τα λιπαντέλαια, τα οποία επίσης είναι άκρως επιβαρυντικά για το τοπικό θαλάσσιο οικοσύστημα.
Πηγές που γνωρίζουν καλά την υπόθεση του πλοίου «Ευαγγελίστρια» σημειώνουν ότι ειδικοί σε υποθέσεις ανέλκυσης ναυαγίων και επιβλαβών πλοίων είχαν κρούσει αρκετά νωρίς τους κινδύνους που εγκυμονούνταν από την παρουσία του μότορσιπ στην περιοχή των Πευκακίων, χωρίς ωστόσο να ληφθεί κανένα μέτρο για την απομάκρυνσή του. Το μότορσιπ μετά τη βύθισή του έχει αδρανοποιήσει όλη τη γύρω περιοχή.
Σημειώνεται πως το μότορσιπ που έχει μήκος 51 μέτρα και συνολικό βάρος περίπου 400 τόνους και για να ανελκυστεί πλέον στην επιφάνεια από ειδικούς γερανούς και από εταιρίες που είναι επιφορτισμένες με ανάλογες εργασίες απαιτείται ένα ποσό το οποίο κυμαίνεται από 600.000 – 1.000.000 ευρώ.
Το μότορσιπ «Ευαγγελίστρια» κατασκευάστηκε το 1956 στην Ολλανδία και για πολλά χρόνια ήταν πλοίο που μετέφερε χύδην φορτία, κυρίως αδρανή υλικά, στις Βόρειες Σποράδες. Το πλοίο ήταν εγκαταλελειμμένο στην περιοχή των Πευκακίων από το 2003, καθώς οι ιδιοκτήτες – κληρονόμοι του αρχικού ιδιοκτήτη του από τη Σκύρο, είχαν οικονομικά προβλήματα με τις τράπεζες.
Σημειωτέον πως αρμόδιος φορέας που πρέπει να καλύψει το κόστος καθέλκυσης του πλοίου στη στεριά είναι ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου