ΤΟΠΙΚΑ

Σπεύδε βραδέως… με την ηλεκτροκίνηση

σπεύδε-βραδέως-με-την-ηλεκτροκίνηση-88133

Στο δεύτερο εξάμηνο του 2016 αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο

Για το δεύτερο εξάμηνο του 2016… μετατίθεται η δεύτερη φάση του έργου της ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας. Το έργο δεν έχει ακόμη δημοπρατηθεί παρά τις περί αντιθέτου διαβεβαιώσεις του αρμόδιου υπουργείου. Την ίδια ώρα σε ένα περίπου τετράμηνο αναμένεται να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του έργου που περιλαμβάνει την αναβάθμιση – ανακαίνιση της γραμμής που ξεκίνησε το 2014. Μάλιστα σε αυτό το χρονικό διάστημα έχει ήδη καταγραφεί μεγάλη διαφορά της γραμμής από τις εργασίες που γίνονται κατά κοινή ομολογία του προσωπικού έλξης και κίνησης που εμπλέκεται στα καθημερινά δρομολόγια.

Ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας με αφορμή τη νέα καθυστέρηση που παρατηρείται στο έργο κάθεται κυριολεκτικά «σε αναμμένα κάρβουνα» καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο έργο… προχωρά με ρυθμούς χελώνας. Πριν από ενάμιση χρόνο σε συνάντηση που έγινε μεταξύ του Σ.Σ.Θ. και της ΕΡΓΟΣΕ ανακοινώθηκε ότι η ηλεκτροκίνηση – σηματοδότηση ολόκληρης της Θεσσαλίας θα ξεκινήσει μόλις αρχίσει το πρόγραμμα Στρατηγικού πλαισίου μεταφορών με το κόστος να ανέρχεται περίπου στα 5 δισ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου σύμφωνα με τη διοίκηση τότε είχε τοποθετηθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2015. Οι νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι μετατίθεται… η έναρξη του έργου για το δεύτερο εξάμηνο του 2016, ένα χρόνο δηλαδή μετά.

Με την ολοκλήρωση των έργων, όπως επανειλημμένα έχει τονίσει ο σύλλογος σιδηροδρομικών Θεσσαλίας «το μέλλον στις μεταφορές θα είναι στο σιδηρόδρομο, αρκεί η νέα κυβέρνηση να τηρήσει τις προεκλογικές της υποσχέσεις ότι ο σιδηρόδρομος δεν θα ιδιωτικοποιηθεί και θα είναι δημόσιος με κοινωνικό χαρακτήρα». Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη γραμμή Βόλου – Λάρισας έχει ξεκινήσει το πρώτο στάδιο αναβάθμισης – ανακαίνισης της γραμμής από τις αρχές Φεβρουαρίου του 2014. Στο έργο της πρώτης φάσης που γίνεται περιλαμβάνει γενική επισκευή του κύριου άξονα της γραμμής λόγω μεγάλης φθοράς, αντικατάσταση στρωτήρων, αντικατάσταση σιδηροτροχιών, αντικατάσταση Ι.Δ. με την τοποθέτηση νέων ανταλλακτικών. Επίσης γίνεται εκβάθυνση της γραμμής στο Χ.Σ. 1+290, συντήρηση όλων των αλλαγών και δεύτερων γραμμών των σταθμών, εξασφάλιση της γραμμής με πασσάλους σε όλο το μήκος, ενώ περιλαμβάνεται και η κατασκευή υπόστεγου στέγασης των παλαιών ατμομηχανών στο Σ.Σ. Βόλου, καθώς επίσης και τριών Ι.Δ. με υπερύψωση για να επιτευχθεί το αναγκαίο περιτύπωμα της ηλεκτροκίνησης. Η αναβάθμιση -σύμφωνα με τους σιδηροδρομικούς- συμβάλλει στη μείωση χρόνου διαδρομής, στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, ενώ παράλληλα θα ανοίξει το δρόμο για νέες εμπορευματικές συμφωνίες. Συγχρόνως θα προσφέρει μεγαλύτερη οικονομία στα καύσιμα δεδομένου ότι το κόστος ηλεκτροκίνησης μειώνεται περίπου στο 1/5 της κίνησης με πετρέλαιο.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου