ΤΟΠΙΚΑ

Χυμός μήλου από το ZAGORIN

χυμός-μήλου-από-το-zagorin-122526

Τα περίφημα μήλα του Πηλίου προσεχώς στο …ποτήρι σας

Στη χυμοποίηση των μήλων Πηλίου και στη διάθεσή τους στην ελληνική αγορά εντός του 2016, στοχεύει ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

Φέτος, ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου, κλείνει 100 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας και σχεδιάζει το επόμενο μεγάλο βήμα του, θέλοντας να αξιοποιήσει το πολύ δυνατό brand name που έχει δημιουργήσει, το Zagorin, το οποίο μπορεί να ανοίξει το δρόμο σε μία νέα κατηγορία προϊόντων, τους χυμούς φρούτων.

Το εν λόγω σχέδιο αποκάλυψε ο διευθυντής του συνεταιρισμού, Διονύσης Βαλασσάς, με την ευκαιρία της συμμετοχής σε ημερίδα της GAIA Επιχειρείν Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη.

Ο Α.Σ. Ζαγοράς, διαχρονικά πρωτοπόρος, αφού έδωσε από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 ταυτότητα στα μήλα Πηλίου με την ετικέτα Zagorin, το μήλο που πρώτο στην Ευρώπη αναγνωρίσθηκε σαν ΠΟΠ, σχεδιάζει την παραγωγή μεταποιημένου προϊόντος, συγκεκριμένα χυμού μήλου, επενδύοντας στο πολύ ισχυρό όνομα του προϊόντος που από μόνο του αποτελεί ξεχωριστό κωδικό στην αγορά.

Με τη χυμοποίηση, θα διευρυνθεί η γκάμα προϊόντων του Συνεταιρισμού, με ένα προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας, αξιοποιώντας τις ποσότητες της παραγωγής που δεν γίνονται αποδεκτές στη λιανική.

Ο Α.Σ. Ζαγοράς, έχει ετήσιο τζίρο μεταξύ 10-12 εκατ. ευρώ, ενώ πραγματοποιεί εξαγωγές που αναλόγως τη χρονιά αντιστοιχούν από 10% έως και 30%. Τα Zagorin αρχικά εξάγονταν σε Ολλανδία και Πορτογαλία κυρίως, αλλά την τελευταία δεκαετία οι εξαγωγές κατευθύνθηκαν στη Μέση Ανατολή με έμφαση στο τρίγωνο Αίγυπτος – Ισραήλ – Κύπρος, λόγω καθαρώς γευστικών προτιμήσεων.

Στο συνεταιρισμό μέλη είναι όλοι οι παραγωγοί της Ζαγοράς, με συνολική παραγωγή 12 εκατ. κιλών. Το 90% της παραγωγής είναι μήλα, τα γνωστά σε όλους Ζagorin(οι ποικιλίες Starking, Golden, Royal Gala, Fuji και το ΠΟΠ Φιρίκι Πηλίου). Επίσης, ο συνεταιρισμός διαθέτει στην αγορά αχλάδια, ακτινίδια, κάστανα και κεράσια. Το 30% των παραγόμενων προϊόντων διατίθεται μέσω των αλυσίδων super market.

Στην ημερίδα ο κ. Βαλασσάς αναφέρθηκε στην ιστορική πορεία του Συνεταιρισμού, που στις πρώτες δεκαετίας λειτουργίας του διακινούσε τα προϊόντα με μουλάρια ως το Βόλο ή δια θαλάσσης. Μίλησε για την εισαγωγή της ποικιλίας Starking Delicious, που έδωσε νέα ώθηση στην καλλιέργεια, καθώς και για την κάθοδο στην αγορά της Αθήνας, στου Ρέντη και την απόκτηση φορτηγών για τη διακίνηση των φρούτων, αλλά και την ολοκλήρωση των υποδομών στη δεκαετία του 1980.

Τα δεδομένα διευρύνθηκαν όταν τη δεκαετία του 1990, το βάρος έπεσε στην προώθηση και το μάρκετινγκ, την ετικέτα Zagorin, τις διαφημιστικές καμπάνιες και τη συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις και, στη συνέχεια στην είσοδο στις αλυσίδες λιανικής.

«Η σχέση προμηθευτών- αλυσίδων, είναι σχέση έρωτα και μίσους», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βαλασσάς. Υπάρχουν αρνητικά αλλά και θετικά στοιχεία στη σχέση αυτή που είναι πλέον πολύ σημαντική για τους παραγωγούς φρούτων και λαχανικών. Αρκεί να αναφερθεί ότι στη πενταετία 2005- 2010 ο συνολικός τζίρος των οπωρολαχανικών στις αλυσίδες αυξήθηκε κατά 58% και ανήλθε σε 420 εκατ. ευρώ, ενώ στην επόμενη πενταετία αυξήθηκε κατά επιπλέον 40%.

Ο κ. Βαλασσάς μίλησε για μεγάλη εξάρτηση πλέον, από τις αλυσίδες λιανεμπορίου και ευχήθηκε να μην υπάρξει φαινόμενο Lehman Brothers στον κλάδο των super markets, γιατί μία τέτοια εξέλιξη θα συμπαρασύρει πολλές επιχειρήσεις στη πτώση.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου