Υποχώρησε κάτω από 1,28 € η αμόλυβδη

Τελευταία ενημέρωση: 2016-01-20, 17:30:50
Κάτω από 1,28 € η αμόλυβδη στο Βόλο
Υποχώρησε κάτω από 1,28 € η αμόλυβδη

Μετά την κατάρρευση των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου

Κάτω από το όριο των 1,3 ευρώ, ακόμη και κάτω από 1,28 ευρώ υποχωρεί σε πρατήρια του Βόλου η τιμή της αμόλυβδης 95, ενώ σε υποχώρηση βρίσκονται και οι τιμές των υπολοίπων καυσίμων εξαιτίας της κατάρρευσης των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

Στη Μαγνησία χθες η φθηνότερη αμόλυβδη βενζίνη 95 διαμορφώθηκε σε 1,279 € ανά λίτρο, η αμόλυβδη 100 σε 1,439 €, το diesel κίνησης σε 0,939 €, το diesel θέρμανσης σε 0,72 € και το υγραέριο κίνησης σε 0,629 €.

Ωστόσο και αυτά τα επίπεδα λιανικής, θεωρούνται από παράγοντες της αγοράς αναντίστοιχα των μειώσεων και των τιμών λιανικής που διαμορφώνονται στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, οι τιμές λιανικής της αμόλυβδης 95 ήταν χθες 0,92 € στην Πολωνία, 0,95 € στη Βουλγαρία, 1,09 στην Αλβανία, 1,12 € στην Ισπανία, 1,25 € σε Γερμανία και Βέλγιο κ.α.

Σχετικά με τις διακυμάνσεις των τιμών, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), θέτει ερωτήματα στο υπουργείο Οικονομίας, όπως: 

  1. Από τον Ιούλιο του 2014 μέχρι σήμερα οι τιμές του αργού πετρελαίου (BRENT), μειώθηκαν περισσότερο από 70%, αλλά δεν είχαμε ανάλογη μείωση στις προ φόρων διυλιστηριακές τιμές. Γιατί;;
  2. Ποιός είναι ο βαθμός ανταγωνισμού στην διαμόρφωση των τιμών σε όλα τα στάδια διάθεσης των πετρελαιοειδών προϊόντων;
  3. Με ποια αντικειμενικά κριτήρια (π.χ. εκπτώσεις κλίμακας), χορηγούνται - αν χορηγούνται - σχετικές εκπτώσεις προς τους Πρατηριούχους;
  4. Σε ποιό στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, πού έχει προτείνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού;
  5. Πως ασκείται η εποπτεία της Αγοράς Πετρελαιοειδών για περιπτώσεις αντιανταγωνιστικών πρακτικών και αθέμιτου ανταγωνισμού, από επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων (π.χ. με τον καθορισμό των τιμών στο πλαίσιο συμπράξεων ή με την συγκέντρωση και την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους στην αγορά), σε βάρος των καταναλωτών, ζημιώνοντας παράλληλα και όλες τις επιχειρήσεις που σέβονται τους σχετικούς κανόνες; Tο ζητούμενο είναι, αν το ποσοστό πτώσης των τιμών του αργού πετρελαίου επηρεάζει ικανοποιητικά και αναλογικά την διαμόρφωση των διυλιστηριακών τιμών, προ φόρων και τελών, ως αφετηρία διαμόρφωσης των τελικών τιμών λιανικής.
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
8
=