ΤΟΠΙΚΑ

Παρέμβαση ΕΛΜΕ Μαγνησίας στο υπουργείο Παιδείας

παρέμβαση-ελμε-μαγνησίας-στο-υπουργε-148648

Να προσδιοριστούν ως ανεξάρτητη περιοχή αποσπάσεων οι Σποράδες με στόχο την αντιμετώπιση δυσλειτουργιών

Παρέμβαση στο υπουργείο Παιδείας προκειμένου να προσδιοριστεί η νησιωτική περιοχή της Μαγνησίας ως ανεξάρτητη περιοχή αποσπάσεων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ όπως ισχύει για τις μεταθέσεις (Β’ Μαγνησίας), κάνει η ΕΛΜΕ Μαγνησίας, επικαλούμενη δυσλειτουργίες που προκαλεί η σημερινή διαδικασία αποσπάσεων εκπαιδευτικών στο νομό.

Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Μαγνησίας, οι ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στη νησιωτική περιοχή της Μαγνησίας (Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων) που συνήθως είναι μεγάλες και αναλογικά περισσότερες από τη χερσαία περιοχή (Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας), υπολογίζονται για τις αποσπάσεις συνολικά για τον πρώην Νομό Μαγνησίας (ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας). Ετσι τα κενά της νησιωτικής (Β’ περιοχής μετάθεσης) Μαγνησίας οδηγούν και σε αποσπάσεις εκπαιδευτικών που έχουν συμφέροντα (και μοριοδοτούνται) για τη χερσαία περιοχή και συχνά αρνούνται να τοποθετηθούν στη νησιωτική περιοχή. Αντίθετα εκπαιδευτικοί με συμφέροντα απόσπασης στη νησιωτική περιοχή αδυνατούν να αποσπαστούν στα νησιά διότι οι συνολικές θέσεις αποσπάσεων για Μαγνησία καλύπτονται από άλλους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται με περισσότερα μόρια ή κατά προτεραιότητα, αλλά επιθυμούν να τοποθετηθούν στη χερσαία περιοχή. Επίσης εκπαιδευτικοί της Β’ Μαγνησίας που επιθυμούν να αποσπαστούν στη χερσαία περιοχή αδυνατούν να συγκριθούν με τους υπόλοιπους, μέσω μοριοδότησης από το ΚΥΣΔΕ, διότι δεν έχουν το δικαίωμα αίτησης μέσω ΚΥΣΔΕ (από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ), παρότι πιθανόν να έχουν περισσότερα μόρια απόσπασης.

Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ «το υπάρχον καθεστώς δημιουργεί στρεβλώσεις. Εκπαιδευτικοί των νησιών της Μαγνησίας, στην πράξη, στερούνται του δικαιώματος της απόσπασης στη χερσαία Μαγνησία κι ας έχουν σοβαρότατες ανάγκες κι ας διαθέτουν τα απαραίτητα μόρια. Δημιουργούνται σοβαρά οικογενειακά, εργασιακά και κοινωνικά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς «άλλων ΠΥΣΔΕ» που επιθυμούν και επιτυγχάνουν να αποσπαστούν στη Μαγνησία. Καθηγητές οι οποίοι ζήτησαν και πήραν απόσπαση για οικογενειακούς και κοινωνικούς λόγους, για να εργαστούν κοντά στην οικογένειά του στη χερσαία Μαγνησία, όταν τοποθετούνται στη νησιωτική, συχνά καταφεύγουν σε άδειες, προσφεύγουν στα δικαστήρια ή και αναγκάζονται να ανακαλέσουν την αίτησή τους.

Προκύπτει εντονότατο πρόβλημα κάλυψης των αναγκών των Σχολείων των νησιών σε εκπαιδευτικούς και ευρύτερα στη διαχείριση του προσωπικού. Παρατηρείται το φαινόμενο να μην έχουν καλυφθεί θέσεις εκπαιδευτικών μέχρι και το μήνα Δεκέμβριο ή και αργότερα, αφού η υλοποίηση των διαδικασιών τοποθέτησης, ανάκλησης, ένστασης, επανατοποθέτησης, αποφάσεων δικαστηρίων κ.λπ. είναι χρονοβόρες.

Αυτό με τη σειρά του επηρεάζει με επανατοποθετήσεις, ενστάσεις κλπ συνολικά το ΠΥΣΔΕ και τη λειτουργία των σχολείων, συχνά στο μέσο της σχολικής χρονιάς. Τέλος δημιουργούνται προβλήματα και στην πρόσληψη αναπληρωτών αφού στην πράξη δημιουργούνται «εικονικά» ελλείμματα και πλεονάσματα και τα «εικονικά» πλεονάσματα εμποδίζουν την πρόσληψη αναπληρωτών σε πραγματικά κενά».

Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας ζητά ρύθμιση στη νέα εγκύκλιο των αποσπάσεων και ζητά στήριξη της πρότασης από την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, τους δήμους των Σποράδων και την ΟΛΜΕ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου