ΚΤΗΜΑΤΟΜΕΣΙΤΙΚΑ

Ενδιαφέρον για τουριστικές μονάδες

ενδιαφέρον-για-τουριστικές-μονάδες-164098

Με πάνω από 20 δωμάτια με στόχο την ενοικίαση ή αγορά

Ζωηρό ενδιαφέρον για μίσθωση – αγορά μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων στη Μαγνησία καταγράφεται στην κτηματαγορά. Τόσο στο Πήλιο όσο και στο Βόλο και τις Σποράδες οι επενδύσεις αφορούν σε τουριστικές μονάδες άνω των 20 δωματίων, όμως προς το παρόν δεν προχωρούν, καθώς αναμένουν το νέο επενδυτικό πλαίσιο.

Ο κτηματομεσίτης, Γιάννης Καραγιάννης, δήλωσε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι τα τελευταία χρόνια έχει παρουσιαστεί απτό ενδιαφέρον, ενώ όσο αυξάνεται η εισροή τουριστών -και το 2016 αναμένεται να συνεχίσει με ανοδικούς δείκτες- τόσο εκδηλώνεται πιο έντονα από Ελληνες και ξένους επενδυτές, κυριότερα από ξένους.

Την ίδια στιγμή ιδιοκτήτες τουριστικών ακινήτων σε ένα ποσοστό που προσδιορίζεται περίπου στο 20% προχωρούν στην αξιοποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων είτε γιατί συνταξιοδοτούνται και δεν υπάρχει ενδιαφέρον για τη συνέχεια είτε για να κάνουν απόσβεση το δανεισμό τους ή άλλους λόγους. Ειδικά με οικονομικά κριτήρια κρίνεται ότι ένας στους πέντε οδηγούνται σε αυτή τη λύση λόγω του οικονομικού αδιεξόδου.

Στο μεταξύ, το 2016 ξεκίνησε με θετικά μηνύματα για την κτηματαγορά. «Αν και συνεχώς ανακοινώνουν αύξηση της φορολόγησης, ωστόσο υπάρχει μεγάλη ανασφάλεια για το τραπεζικό σύστημα και η αγορά ακινήτων αποτελεί διαχρονικά εναλλακτικό τρόπο επένδυσης» εξηγεί ο ίδιος.

Ζήτηση συνεχίζουν να παρουσιάζουν με αμείωτο ρυθμό τα μικρά ακίνητα έκτασης 20-60 τετραγωνικών μέτρων με τιμές πώλησης 15.000 – 50.000 ευρώ στο κέντρο του Βόλου ή πιο περιφερειακά, πάντως, στον αστικό ιστό κυρίως, από Ελληνες και αν και αυτά λιγοστεύουν υπάρχουν ακόμη αρκετά διαθέσιμα. Επιπλέον, ζήτηση υπάρχει και από ξένους επενδυτές κυρίως για φθηνά εξοχικά κατά κύριο λόγο στο Πήλιο.

Η κτηματαγορά παρουσίασε ανάκαμψη από τα έτη 2014-2015 ύψους 20% και η πορεία της παραμένει σταθερή.

Ωστόσο, από το 2010 έως και το 2013 έκανε βουτιά με τη ζήτηση να μειώνεται κατακόρυφα σε ποσοστό άνω του 70% σε σχέση με την προ κρίσης εποχή.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου