ΤΟΠΙΚΑ

ΤΟ ΒΑΠΟΡΙ ΑΠ’ ΤΗ ΓΑΛΛΙΑ Το πιο… γλυκό καράβι στο Βόλο

το-βαπορι-απ-τη-γαλλια-το-πιο-γλυκό-κ-192127

20.000 τόνους ζάχαρη ξεφορτώνει πλοίο τύπου ΒΙΒΟ στο λιμάνι

Ζάχαρη για τη …μισή Ελλάδα ξεφορτώνει στο λιμάνι του Βόλου το φορτηγό πλοίο CHL PROGRESSOR, τύπου ΒΙΒΟ, το οποίο στους μεγάλους χώρους του διαθέτει και ειδικό συσκευαστήριο βιομηχανικού τύπου ώστε να εκφορτώνει τη ζάχαρη που μεταφέρει από τη Γαλλία στην Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

Το μεγάλο φορτηγό, ξεφορτώνει αυτή την περίοδο 20.000 τόνους ζάχαρη, η οποία με ταινιόδρομο, βγαίνει από τα αμπάρια του και στη συνέχεια με κλειστό σύστημα φορτώνεται χύδην σε σιλοφόρα με προορισμό τη βιομηχανική μονάδα της ΕΒΖ, αφού περάσει φυσικά από τη γεφυροπλάστιγγα του ΟΛΒ.

Για να πραγματοποιηθεί η εκφόρτωση του φορτίου, προηγήθηκε η αποστολή στο λιμάνι του Βόλου με πλοίο σε προηγούμενο χρόνο, το οποίο μετέφερε τον εξοπλισμό της προβλήτας (ταινιόδρομος, φυσούνα κ.α.) τα οποία συναρμολογήθηκαν και συνδέθηκαν με το ΒΙΒΟ όταν έδεσε στον προβλήτα ένα, δίπλα στο ανενεργό από το 2013 σιλό.

Το πλοίο ξεφορτώνει σε 24ωρη βάση και εκτιμάται, ανάλογα με τη ροή προσέγγισης των σιλοφόρων οχημάτων, να ολοκληρώσει την εκφόρτωση σε μια εβδομάδα.

Το μεγάλο πλοίο, ένα από τα λιγοστά αυτού του τύπου που πλέουν στη Μεσόγειο, μεταφέρει ετησίως στο λιμάνι του Βόλου περίπου 80.000 τόνους ζάχαρη με χρέωση από τον ΟΛΒ ένα ευρώ ανά τόνο.

Εκτός από τα τέσσερα περίπου δρομολόγια που πραγματοποιεί ετησίως προς το λιμάνι του Βόλου το CHL PROGRESSOR, τακτικότερη είναι η παρουσία του πλοίου MSC που μεταφέρει εμπορευματοκιβώτια. Πρόκειται για πλοίο που εκτελεί εβδομαδιαίως το δρομολόγιο Πειραιάς – Βόλος – Θεσσαλονίκη και επιστροφή, μεταφέροντας containers από και προς Βόλο.

Ετησίως διακινούνται από και προς το λιμάνι του Βόλου περίπου 15.000 εμπορευματοκιβώτια, τα οποία κερδίζουν συνεχώς έδαφος, ιδιαίτερα μετά την αναστολή λειτουργία του υψηλού σιλό που αποτελεί σημείο αναφοράς για το λιμάνι του Βόλου και είναι ένα από τα τρία μεγάλα σιλό που υπάρχουν σε ελληνικά λιμάνια (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη και Βόλος). Οταν λειτουργούσε το Σιλό του Βόλου, διακινούσε μέσα από τους αποθηκευτικούς χώρους που διαθέτει περίπου 60.000 τόνους ετησίως, κυρίως χύδην δημητριακά.

Σημαντική δραστηριότητα προσφέρουν στο λιμάνι και τα φορτηγά πλοία με λιπάσματα, δραστηριότητα η οποία αναπτύσσεται από Σεπτέμβριο μέχρι Μάρτιο – Απρίλιο όπως και τα φορτηγά που φέρνουν σκραπ για τη Χαλυβουργία, περίπου 3-4 πλοία το μήνα, ενώ δύο περίπου πλοία το μήνα αποπλέουν από το λιμάνι του Βόλου με προϊόντα της Χαλυβουργίας όπως μπετόβεργες, κουλούρες κ.α.

Αξίζει να σημειωθεί πως η διακίνηση φορτίων στο κεντρικό λιμάνι του Βόλου και το πορθμείο, υποχώρησε το 2014 σε 718.899 τόνους, στο χειρότερο σημείο των τελευταίων δεκαπέντε τουλάχιστον ετών, όπως προκύπτει από τα στατιστικά του Οργανισμού Λιμένος Βόλου. Η υψηλότερη διακίνηση εμφανίζεται το 2008 με 1.615.244 τόνους κι έκτοτε ακολουθείται καθοδική πορεία.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου