ΤΟΠΙΚΑ

Νηπιαγωγοί στο εξωτερικό

νηπιαγωγοί-στο-εξωτερικό-203309

Διέξοδος για αποφοίτους τα σχολεία της Ε.Ε. αφού στην Ελλάδα τα τελευταία επτά χρόνια πάγωσαν οι διορισμοί – Ούτε μία πρόσληψη στην ειδική αγωγή

Επαγγελματική διέξοδο σε σχολικές μονάδες του εξωτερικού ως δάσκαλοι, βρίσκουν απόφοιτοι του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Στο χώρο της εκπαίδευσης στην Ελλάδα δεν έχουν γίνει διορισμοί τα τελευταία επτά χρόνια, με αποτέλεσμα κάθε χρόνο σημαντικός αριθμός αποφοίτων να στρέφεται σε σχολεία του εξωτερικού. Την ίδια ώρα, μηδενικοί από το 2002 οπότε και βγήκε η πρώτη φουρνιά αποφοίτων από το θεσσαλικό ΑΕΙ εξακολουθούν να είναι οι μόνιμοι διορισμοί ειδικών παιδαγωγών, μολονότι οι ανάγκες στην ειδική εκπαίδευση είναι μεγάλες.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Χθες, το πρωί 45 απόφοιτοι του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, φόρεσαν τηβέννους και παρέλαβαν τα πτυχία τους με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους. «Πνίγηκαν» στις αγκαλιές και τα λουλούδια που τους προσέφεραν συγγενείς και φίλοι που παρευρέθηκαν στην τελετή ορκωμοσίας που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο «Κορδάτος» τιμώντας μια σημαντική στιγμή στη ζωή τους.

Σύμφωνα με την Πρόεδρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Βασιλεία Χρηστίδου, το τμήμα εμφανίζεται πολύ υψηλά στις προτιμήσεις των φοιτητών κι αυτό οφείλεται στο υψηλό επίπεδο σπουδών που παρέχεται. «Οι απόφοιτοί μας είναι επιστήμονες πολύ καλά καταρτισμένοι», ανέφερε η κ. Χρηστίδου, τονίζοντας ότι αυτό αποδεικνύεται από την απορρόφησή τους σε προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης και σε χώρες όπως η Γερμανία και η Αγγλία.Απόφοιτοι του τμήματος προσχολικής εκπαίδευσης, κάθε χρόνο φεύγουν από την Ελλάδα και απευθύνονται σε σχολεία του εξωτερικού προκειμένου να εργαστούν. Στη χώρα μας ο τελευταίος διαγωνισμός ΑΣΕΠ έγινε την περίοδο 2008 – 2009 και μέχρι σήμερα οι τότε επιτυχόντες δεν έχουν ακόμη διοριστεί. Μπροστά στο επαγγελματικό αδιέξοδο που δημιουργείται για τους νέους νηπιαγωγούς αρκετοί είναι εκείνοι που κάθε χρόνο φεύγουν στο εξωτερικό. «Είναι αρκετοί. Δεν έχουμε πλήρη και επίσημη καταγραφή, όμως μέσα από τις προσωπικές επαφές διαπιστώνουμε ότι κάθε χρόνο απόφοιτοί μας παίρνουν το δρόμο του εξωτερικού», ανέφερε η κ. Χρηστίδου, εκφράζοντας την ελπίδα να αποκατασταθεί γρήγορα το πρόβλημα.

Ούτε ένας διορισμός από το 2002

Οι νέοι νηπιαγωγοί δεν είναι οι μοναδικοί που βλέπουν τις πόρτες της δημόσιας εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια κλειστές. Χθες, τα πτυχία τους παρέλαβαν 11 απόφοιτοι (δεύτερη φουρνιά του τμήματος) του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, του μοναδικού τμήματος στην Ελλάδα που βγάζει παιδαγωγούς άρτια καταρτισμένους στην ειδική εκπαίδευση, αλλά από το 2002 οπότε και βγήκε η πρώτη φουρνιά αποφοίτων δεν έχει γίνει ούτε ένας διορισμός. Το θέμα έθεσε κατά την ομιλία του στην ορκωμοσία ο Πρόεδρος του τμήματος, Διοσύνης Βαβουγιός.

«Παρότι το κράτος εκπαιδεύει ειδικούς δασκάλους και νηπιαγωγούς φαίνεται ότι ακόμη δεν πείσαμε για την ανάγκη από το 2002 οι ειδικοί δάσκαλοι και νηπιαγωγοί να μην δουλεύουν ως αναπληρωτές αλλά ως μόνιμοι κρατικοί λειτουργοί όπως οφείλει να κάνει η Πολιτεία. Είμαστε από τα τμήματα με πολύ υψηλές βάσεις μεταξύ των παιδαγωγικών, οι απόφοιτοι έχουν άρτια εκπαίδευση και περιμένουμε από την Πολιτεία να ανταποκριθεί στο κάλεσμά μας να διορθώσει αυτή την άδικη σε βάρος μας κατάσταση για να μπορέσουν να βρουν επαγγελματική διέξοδο οι απόφοιτοι», επεσήμανε ο κ. Βαβουγιός.Σήμερα, οι απόφοιτοι εργάζονται μόνο ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση, παρότι οι ανάγκες στην ειδική αγωγή είναι μεγάλες.

Σχολείο, σπίτι και Πανεπιστήμιο

Εν ενεργεία εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν πρόγραμμα εξομοίωσης

Ανάμεσα στους αποφοίτους που κατέκλυσαν με την παρουσία τους το αμφιθέατρο Κορδάτος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και εν ενεργεία εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν σε πρόγραμμα εξομοίωσης των πτυχίων τους. Η κ. Ελένη Κουκοπούλου εν ενεργεία νηπιαγωγός είχε αποφοιτήσει το 1985 από την τότε Σχολή Νηπιαγωγών και ξαναμπήκε στα αμφιθέατρα προκειμένου να εξομοιώσει το πτυχίο της για να είναι πανεπιστημιακού επιπέδου. «Τότε οι σπουδές ήταν διετούς διάρκειας και χρειάστηκαν 16 μαθήματα προκειμένου να πάρω πτυχίο πανεπιστημιακού επιπέδου. Δεν είχα καθόλου άδεια από τη δουλειά. Πήγαινε κανονικά στο σχολείο, παρακολουθούσα τα μαθήματα στο πανεπιστήμιο και παράλληλα προσπάθησα να ανταπεξέλθω στις πανεπιστημιακές εργασίες. Αγαπάω αρκετά τη δουλειά μου και κατάφερα σε ένα εξάμηνο να ολοκληρώσω το πρόγραμμα σπουδών», σημείωσε η Ελένη Κουκοπούλου, που φορώντας την τήβεννο «ποζάριζε» στο φωτογραφικό φακό του υπερήφανου για τη μαμά του, γιου της.Δίπλα της η συμφοιτήτριά της, επίσης νηπιαγωγός, Κυριακή Κουκουλή, που παρακολούθησε και η ίδια το εξάμηνο πρόγραμμα εξομοίωσης πτυχίου. Για την ίδια τα πράγματα ήταν ακόμη πιο δύσκολα από τη στιγμή που ανάμεσα στις υποχρεώσεις της οικογένειας, της εργασίας και της μελέτης είχε και την απόσταση. Διαμένει στη Σύρο και η παρακολούθηση του προγράμματος στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας απαιτούσε και μετακινήσεις. «Για μένα ήταν άθλος», σχολίασε η κ. Κυριακή Κουκουλή.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου