ΤΟΠΙΚΑ

Με επιτάξεις τα οδικά έργα της ΝΑΜ

με-επιτάξεις-τα-οδικά-έργα-της-ναμ-851206

Με τη διαδικασία της επίταξης είναι αποφασισμένη η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας να ξεπεράσει το μεγάλο «αγκάθι» των απαλλοτριώσεων για έργα οδοποιίας, ενταγμένων στο ΠΕΠ Θεσσαλίας.
Οι επιτάξεις και η ένταξη του φράγματος Μαυρομάτι ως έργο-γέφυρα από το Γ’ στο Δ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης αποτελούν για τη νομαρχιακή αρχή δύο από τις βασικές προϋποθέσεις, ώστε να υλοποιηθούν στο σύνολό τους τα 45 έργα στη Μαγνησία, που έχουν ενταχθεί για χρηματοδότηση στο Γ’ ΚΠΣ.
Οι απαλλοτριώσεις που απαιτούνται σε παράπλευρες ιδιοκτησίες αποτελούν το μεγάλο πρόβλημα για οδικά έργα, τα οποία παρουσιάζουν χαμηλή απορροφητικότητα και οι εργασίες τους έχουν σταματήσει εξαιτίας της κακής προετοιμασίας, σύμφωνα με τον αντινομάρχη Ηλ. Ξηρακιά, στη διαδικασία των απαλλοτριώσεων.
Οι κίνδυνοι για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας και η πορεία υλοποίησης του ΠΕΠ Θεσσαλίας αναλύθηκαν στην προχθεσινή έκτακτη συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου, το οποίο ομόφωνα κατέληξε σε ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης, ώστε να αποτραπεί κάθε ενδεχόμενο απώλειας κονδυλίων.
Παρουσιάζοντας την σημερινή εικόνα του προγράμματος, ο κ. Ξηρακιάς ενημέρωσε εκτός από τα έργα που έχουν ολοκληρωθεί και πρέπει να κινηθούν οι διαδικασίες παραλαβής τους και εκείνων που βρίσκονται υπό κατασκευή, υπάρχει μια σειρά έργων που είναι ενταγμένα μεν, αλλά δεν έχουν ακόμη την έγκριση των τευχών δημοπράτησης από τη Διαχειριστική Αρχή, προκειμένου να διακηρυχθεί η κατασκευή τους.
Στο ερώτημα αν διατρέχει η Νομαρχία κίνδυνο να «απολέσει» κάποια έργα ή να πληρώσει χρηματικά ποσά, δυσανάλογα με τις οικονομικές της δυνατότητες, ο κ. Ξηρακιάς ανέφερε ότι «η απάντηση είναι ναι αν κινηθούμε με τους ρυθμούς και τις διαδικασίες που κινηθήκαμε μέχρι σήμερα, αν η Νομαρχία δεν έχει τη στήριξη της πολιτείας, των δήμων και των πολιτών, αν δεν γίνει έργο-γέφυρα το φράγμα Μαυρομάτι και αν δεν αλλάξουμε μέθοδο στις απαλλοτριώσεις και δεν πάμε σε αναγκαστική επίταξη, όπως έχουν κάνει ήδη άλλοι νομοί και δήμοι».
Με τη διαδικασία των επιτάξεων σύμφωνος εμφανίστηκε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Ι. Πρίντζος, αναφέροντας ότι η προηγούμενη νομαρχιακή αρχή κατέβαλε προσπάθειες για να πειστούν οι ιδιώτες σχετικά με την απαλλοτρίωση εκτάσεων, που είναι απαραίτητες για οδικά έργα.
Ο κ. Πρίντζος εστίασε προβλήματα με την καθυστέρηση των εργασιών και στη συμπεριφορά αναδοχών και ενδεικτικά αναφέρθηκε στο οδικό έργο Χάνια-Κισσός. Ο εργολάβος, είπε, δεν προχώρησε το έργο, παρά το γεγονός ότι είχε μέτωπο εργασίας 5,5 χιλιομέτρων, που δεν χρειαζόταν απαλλοτριώσεις. Επισήμανε, μάλιστα, ότι μετά από συνεχείς προειδοποιήσεις είχε δώσει εντολή να κηρυχθεί έκπτωτος εάν συνέχιζε την ίδια συμπεριφορά. Ο κ. Πρίντζος επισήμανε ότι η λήψη μέτρων σε αντίστοιχες περιπτώσεις δεν σηκώνει αναβολή.

Στην τελευταία θέση
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Ξηρακιάς, η Μαγνησία βρίσκεται στην τελευταία θέση στον κατάλογο των τεσσάρων Νομαρχιών της Περιφέρειας σχετικά με την απορρόφηση από το ΠΕΠ.
Συγκεκριμένα, στην πρώτη βρίσκεται η Καρδίτσα με δεσμεύσεις-συμβάσεις 32 εκ. ευρώ και απορροφήσεις 24 εκ. ευρώ (76%). Δεύτερη η Λάρισα με δεσμεύσεις-συμβάσεις 95 εκ. ευρώ και απορροφήσεις 64 εκ. ευρώ (67%). Στην τρίτη θέση τα Τρίκαλα με δεσμεύσεις-συμβάσεις 52 εκ. ευρώ και απορροφήσεις 27 εκ. ευρώ (52%) και στην τέταρτη θέση η Μαγνησία με δεσμεύσεις-συμβάσεις 65 εκ. ευρώ και απορροφήσεις 25 εκ. ευρώ (38%).

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου