ΤΟΠΙΚΑ

Υπέργειο ποδηλατόδρομο από Ν. Ιωνία στο Βόλο μελετά το Πανεπιστήμιο

υπέργειο-ποδηλατόδρομο-από-ν-ιωνία-στ-255096

Υπέργειο ποδηλατόδρομο που θα συνδέει την περιοχή της Ν. Ιωνίας από το ύψος της πλατείας Ευαγγελίστριας με το Βόλο, στην περιοχή του κτιρίου Παπαστράτος, παρουσίασε ομάδα εργασίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο πλαίσιο του 3ου Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου Οικονομικής, φυσικών πόρων και περιβάλλοντος.

Ο ποδηλατόδρομος, σύμφωνα με την πρόταση, κατασκευάζεται σε ύψος πέντε μέτρων πάνω από το έδαφος και έχει μήκος 2,4 χλμ. που καλύπτει την απόσταση από τον Ι.Ν. Ευαγγελίστριας μέχρι το κτίριο Παπαστράτου.

Ο ποδηλατόδρομος ακολουθεί τη διαδρομή από τη Ν. Ιωνία κατά μήκος της Λεωφόρου Ειρήνης, μπαίνει στην οδό 2ας Νοεμβρίου, από εκεί στη Δημητριάδος και καταλήγει στο χώρο του Πανεπιστημίου.

Για την είσοδο στον ποδηλατόδρομο θα υπάρχουν έξι στάσεις στην Ευαγγελίστρια, στο ύψος του Κραυσίνδωνα, στη φοιτητική εστία, στο δημαρχείο του Βόλου, στη συμβολή των οδών Κ. Καρτάλη και Δημητριάδος και στο κτίριο Παπαστράτος. Η άνοδος στα πέντε μέτρα του ποδηλατόδρομου θα γίνεται με ασανσέρ, ενώ σε κάθε στάση θα υπάρχουν ποδηλατοστάσια.

Ο ποδηλατόδρομος θα έχει πλάτος 6 μέτρων και θα είναι εγκιβωτισμένος σε σωλήνα από πλέξι γκλας, ενώ θα φωτίζεται από φωτοβολταϊκά πάνελ. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, μία αργή και μία γρήγορη.

«Με τον ανισόπεδο ποδηλατόδρομο, οι ποδηλάτες μπορούν να φθάσουν από τη Ν. Ιωνία στο Βόλο, γρήγορα, με άνεση και ασφάλεια, προστατευμένοι από τις καιρικές συνθήκες», αναφέρει ο διδάκτωρ πολιτικός μηχανικός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Αθανάσιος Γαλάνης.

Ταυτόχρονα με τη συγκεκριμένη κατασκευή ποδηλατόδρομου δεν δεσμεύεται χώρος από το υπάρχον αστικό οδικό δίκτυο, ενώ οι ποδηλάτες δεν κινδυνεύουν συνυπάρχοντας στους ίδιους δρόμους με αυτοκίνητα και μοτοποδήλατα.

Η ερευνητική πρόταση που εκπονήθηκε στο εργαστήριο οδοποιίας του τμήματος πολιτικών μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας βρίσκεται σε αρχικό ακόμη στάδιο. Ωστόσο, όπως εξηγεί ο κ. Γαλάνης, υπάρχουν παραδείγματα στο εξωτερικό. Στην Κοπεγχάγη αντίστοιχο έργο χαρακτηρίστηκε ως το ποδηλατικό θαύμα, ενώ αντίστοιχες προτάσεις για έργα έχουν γίνει στο Μανχάταν, την Καλιφόρνια, το Τορόντο, το Λονδίνο και τη Μελβούρνη.

Για την εργασία με τον ανισόπεδο ποδηλατόδρομο στο Βόλο, συνεργάστηκαν οι Χριστίνα Δεληγιάννη, Αθανάσιος Γαλάνης, Γεώργιος Μποτζώρης (τμήμα πολιτικών μηχανικών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης) και Νικόλαος Ηλιού από το τμήμα πολιτικών μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου