ΤΟΠΙΚΑ

Η Νομαρχία «έκλεισε», η Εισαγγελία «άνοιξε» το θέμα της παράκαμψης Ζαγοράς

η-νομαρχία-έκλεισε-η-εισαγγελία-άν-851206

Σάλο προκάλεσε το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα του «Τ» για τις «αμαρτίες» του μεγάλου οδικού έργου της παράκαμψης Ζαγοράς και την εισαγγελική έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη γύρω από πληρωμές για εργασίες-φάντασμα από το 2000 έως το 2004.

Η υπόθεση άνοιξε για την Εισαγγελία Βόλου, η οποία αναζητά ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες, καθώς και την τυχόν εμπλοκή διευθυντικών στελεχών της Νομαρχίας Μαγνησίας, μετά το πόρισμα-κόλαφος Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ για δαπάνη 713.000.000 δρχ. –δηλαδή το μισό περίπου ποσό του συμφωνητικού- χωρίς κανένα αποτέλεσμα!

Όμως, ενώ το ποινικό μέρος της υπόθεσης παραμένει ανοιχτό, καθώς η προκαταρκτική εξέταση βρίσκεται σε εξέλιξη, για την πολιτική ηγεσία της νυν νομαρχιακής αρχής φαίνεται ότι έχει κλείσει το οικονομικό σκέλος και κατά συνέπεια –ίσως- και το πειθαρχικό.

Σοβαρές αιχμές, στο μεταξύ, για την προηγούμενη νομαρχιακή αρχή, εμπεριέχει δήλωση του αντινομάρχη Υποδομών Ηλ. Ξηρακιά σχετικά με το δημοσίευμα. Ωστόσο, αν και στη γραπτή δήλωσή του αναφέρει ότι «δυστυχώς, η προηγούμενη νομαρχιακή αρχή δεν προχώρησε στο επόμενο βήμα που ήταν η εκκαθάριση και επανένταξη του έργου στο 3ο ΚΠΣ», διευκρίνιζε αργότερα στον «Τ» ότι «ο κ. Πρίντζος κάλεσε τους Επιθεωρητές, καθώς οι υπηρεσίες δεν συνεργάστηκαν και δεν προχώρησαν στην εκκαθάριση της εργολαβίας, ενώ το ζήτησε. Θα έπρεπε, όμως, να το κυνηγήσει».

Η εκκαθάριση της εργολαβίας έγινε από τη σημερινή νομαρχιακή αρχή, με την ανάληψη των καθηκόντων της. Δηλαδή εξέτασε όλα τα στοιχεία, συγκρίνοντας πληρωμές με εργασίες. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όχι μόνο ο ανάδοχος της πρώτης φάσης της παράκαμψης Ζαγοράς δεν πρέπει να επιστρέψει στο Δημόσιο χρήματα, όπως οι επιθεωρητές διαπίστωσαν, αλλά αντίθετα η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας οφείλει στην ανάδοχο εταιρεία υπόλοιπο 56.000 ευρώ.

Πρόκειται για τον τελικό οικονομικό απολογισμό, σύμφωνα με τον αντινομάρχη Ηλ. Ξηρακιά. Το πόρισμα των επιθεωρητών, όπως είπε, στον «Τ» αμφισβητείται από τους διευθυντές, οι οποίοι πέρασαν από την προϊσταμένη και επιβλέπουσα αρχή το χρονικό διάστημα εξέλιξης της εργολαβίας και μέχρι τη διάλυσή της το 2002.

Τα περί αμφισβήτησης της έκθεσης των επιθεωρητών, με τον ισχυρισμό ότι ο φάκελος των στοιχείων που μελετήθηκαν ήταν ελλιπής, αναμένεται να επικαλούνται, σύμφωνα με πληροφορίες, οι εμπλεκόμενες πλευρές στα υπομνήματα που πρόκειται να καταθέσουν τις αμέσως επόμενες ημέρες, στο πλαίσιο της προκαταρκτικής.

Το πόρισμα αμφισβητεί και η σημερινή νομαρχιακή αρχή, αφού η εκκαθάριση που έγινε επί των ημερών της, έβγαλε αντίθετα αποτελέσματα από εκείνα των επιθεωρητών.

Η εκκαθάριση έγινε από τα διευθυντικά στελέχη των εμπλεκόμενων υπηρεσιών –εκείνων δηλαδή που κατέχουν ρόλο προϊσταμένης αρχής (Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών) και επιβλέπουσας αρχής (Τμήμα Συγκοινωνιακών-Λιμενικών Έργων της Δ.Τ.Υ.)- σε συνεργασία με τον τεχνικό σύμβουλο της Νομαρχίας Μαγνησίας και νομικό σύμβουλο που ασχολήθηκε αποκλειστικά με την υπόθεση.

«Προέκυψε ότι το πόρισμα των επιθεωρητών δεν ήταν βάσιμο», ανέφερε ο κ. Ξηρακιάς. Ο τελικός οικονομικός απολογισμός της εργολαβίας εγκρίθηκε από την αρμόδια Νομαρχιακή Επιτροπή και εστάλη στον ανάδοχο προς υπογραφή.
Ο ανάδοχος υπέγραψε με επιφύλαξη το ποσό που προέκυψε ότι του οφείλεται, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, διεκδικεί πολλά περισσότερα κονδύλια.

Πάντως, «μετά τον αγώνα δρόμου που ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή η σημερινή νομαρχιακή αρχή, τόσο για την επικαιροποίηση της μελέτης, όσο και της εκκαθάρισης της παλαιάς εργολαβίας εν μέσω δικαστικών προσφυγών του αναδόχου, το ζωτικής σημασίας αυτό έργο έχει σήμερα πλήρη κατασκευαστική ωριμότητα, γι’ αυτό και διεκδικούμε την ένταξή του στο ΕΣΠΑ», δηλώνει ο αντινομάρχης Υποδομών.

Ο ίδιος, με αφορμή το δημοσίευμα, ενημερώνει ότι το έργο της παράκαμψης Ζαγοράς και τη Νομαρχία Μαγνησίας έβαλε σε περιπέτεια το 1999 η Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Ενέταξε στο 2ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης την πρώτη φάση της παράκαμψης Ζαγοράς, παραδίδοντας στη Νομαρχία Μαγνησίας το φάκελο της μελέτης να δημοπρατήσει ένα έργο το οποίο δεν είχε απαλλοτριώσεις και όπως αποδείχτηκε, εκ των υστέρων, δεν είχε και ωριμότητα μελετών.
Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε στις αρχές του 2000. Όμως, όπως εξηγεί ο κ. Ξηρακιάς, η έλλειψη απαλλοτριώσεων, η έλλειψη γεωλογικών και γεωτεχνικών μελετών και οι δυσμενείς συνθήκες της περιοχής ανάγκασαν την υπηρεσία να διακόψει τις εργασίες προκειμένου να συμπληρωθούν οι μελέτες.

Τελικά λόγω και της έλλειψης χρηματοδότησης (λήξη του 2ου ΚΠΣ) και των άλλων δυσκολιών αποφασίστηκε, το 2002, η διάλυση της εργολαβίας.

«Δυστυχώς –προσθέτει- η επόμενη νομαρχιακή αρχή δεν προχώρησε στο επόμενο βήμα που ήταν η εκκαθάριση και επανένταξη του έργου στο 3ο ΚΠΣ. Έτσι οι επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης που κλήθηκαν, το 2006, συνέταξαν έκθεση, που κοινοποιήθηκε Μάιο του 2007 στη νέα Νομαρχιακή Αρχή και στον εισαγγελέα, εξετάζοντας ουσιαστικά έναν ελλιπή φάκελο».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου