ΤΟΠΙΚΑ

Σταθμοί μέτρησης αερορύπανσης Π.Θ.

σταθμοί-μέτρησης-αερορύπανσης-π-θ-280953

Εξετάζεται η επαναλειτουργία του δικτύου σταθμών μέτρησης αιωρούμενων σωματιδίων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που είχε σιγήσει πριν από ένα χρόνο περίπου. Ολο τον περασμένο χειμώνα, η αιθαλομίχλη ήταν εμφανής στο Βόλο ωστόσο ακριβής εικόνα για τις συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων δεν υπήρχε από τη στιγμή που και οι τρεις σταθμοί του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στους οποίους είχε πρόσβαση το ευρύ κοινό, είχαν τεθεί εκτός λειτουργίας.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Ενα χρόνο μετά την παύση της λειτουργίας των σταθμών, ο καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Τάσος Σταματέλλος, εξετάζει την επαναλειτουργία του δικτύου.

Το δίκτυο του πανεπιστημίου, αποτελούνταν από τρεις σταθμούς που είχαν εγκατασταθεί σε τρία διαφορετικά σημεία της πόλης για να καταγράφουν τις συγκεντρώσεις των αιωρούμενων σωματιδίων: στο Πεδίο του Αρεως, στο κτίριο Παπαστράτου και στο Φυτόκο. Λειτουργούσε στο πλαίσιο του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών και αποτελούσε το άγρυπνο μάτι για τη ρύπανση στην ατμόσφαιρα.

Ωστόσο, οι καταγραφές των ρύπων στην ατμόσφαιρα, σταμάτησαν στον Αύγουστο του 2014, οπότε και το δίκτυο τέθηκε εκτός λειτουργίας.

Σύμφωνα με τον κ. Σταματέλλο, ζημιές που έγιναν στα μηχανήματα στους σταθμούς αλλά και η έλλειψη προσωπικού για τη λειτουργία του δικτύου, στάθηκαν καθοριστικοί παράγοντες στην παύση της λειτουργίας του. Τα μηχανήματα άντεξαν πέντε χρόνια.

Πέρυσι το χειμώνα, το φαινόμενο της αιθαλομίχλης ήταν αισθητό στην πόλη, ωστόσο δεν υπήρχε άμεση ενημέρωση για το μέγεθος του προβλήματος σε πραγματικό χρόνο. Μόνη πηγή ενημέρωσης αποτελούσε η περιφερειακή ενότητα Μαγνησίας, τα αποτελέσματα της οποίας όμως γίνονταν γνωστά την επόμενη ημέρα από την ημέρα των υπερβάσεων των ορίων.

Πλέον από το τμήμα μηχανολόγων μηχανικών και τον κ. Σταματέλλο, εξετάζεται η επαναλειτουργία του δικτύου των σταθμών μέτρησης των αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα. Η αντικατάσταση των μηχανημάτων που όταν τα είχε προμηθευτεί το Π.Θ. κόστισαν 20.000 ευρώ που δόθηκαν από τα ταμεία της Επιτροπής Ερευνών, είναι δύσκολη ιδίως σε περίοδο «ισχνών αγελάδων» που διανύει το ίδρυμα αλλά και εν μέσω capital control.

Εξετάζεται η επισκευή και η συντήρηση των μηχανημάτων από στελέχη του τμήματος μηχανολόγων μηχανικών προκειμένου το δίκτυο να τεθεί και πάλι σε λειτουργία για την παρακολούθηση ενός φαινομένου που γίνεται αισθητό κάθε χειμώνα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου