ΤΟΠΙΚΑ

Φόβοι για «ψαλίδι» στους Μεσογειακούς

φόβοι-για-ψαλίδι-στους-μεσογειακού-851206

Δυσφορία στους τοπικούς φορείς προκαλούν τα διαδοχικά δημοσιεύματα για περικοπή έργων από τους Μεσογειακούς Αγώνες.
Κρίσιμη συνάντηση στην Αθήνα με το Γενικό Γραμματέα Αθλητισμού Παναγιώτη Μπιτσαξή θα έχει αύριο ο δήμαρχος Βόλου Αλέκος Βούλγαρης. Στη συνάντηση οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν κληθεί και οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.
Σε πολιτικό επίπεδο γίνεται φανερό ότι η νέα Κυβέρνηση δεν επιθυμεί επ’ ουδενί να φορτωθεί περικοπές έργων, γι’ αυτό και ήδη από την Αθήνα ανεπισήμως στελέχη της ΓΓΑ και του Υπουργείου Πολιτισμού επιχειρούν να υποβαθμίσουν το θέμα, προς το παρόν τουλάχιστον, υπογραμμίζοντας ότι «γίνεται μία γενικότερη συζήτηση για όλα τα θέματα του Αθλητισμού και την ορθολογικότερη διαχείριση κονδυλίων που αφορούν είτε σε έργα είτε στις χρηματοδοτήσεις των ομοσπονδιών, αλλά και των αμοιβών των στελεχών που δραστηριοποιούνται γύρω από τέτοιες αθλητικές διοργανώσεις.
Θεωρείται μάλιστα σχεδόν σίγουρο ότι, όταν θα ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για το πλάνο που αφορά στους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013, θα καταδειχτούν με στοιχεία πλέον «οι κυβερνητικές ολιγωρίες και καθυστερήσεις», που χρεώνονται στην προηγούμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Οι εκπρόσωποι της Μαγνησίας είναι αποφασισμένοι να διαμηνύσουν προς πάσα κατεύθυνση ότι δεν πρόκειται να αποδεχτούν περικοπές στο συνολικό προϋπολογισμό των έργων.
Αφενός υπάρχουν συγκεκριμένες συμβατικές υποχρεώσεις απέναντι στη ΔΕΜΑ τόσο της ελληνικής Κυβέρνησης, όσο και των διοργανωτών και, αφετέρου, τα έργα αυτά θεωρούνται η μεγάλη κληρονομιά για την πόλη του Βόλου αλλά και τη Λάρισα, που έχουν συντάξει ένα αναπτυξιακό σχέδιο με επίκεντρο τους Μεσογειακούς Αγώνες.
Τα δημοσιεύματα, που πληθαίνουν τις τελευταίες μέρες, ήρθαν λίγο μετά τη συνάντηση που λέγεται ότι είχαν η Υφυπουργός Άντζελα Γκερέκου, αρμόδια για θέματα αθλητισμού, και ο νέος γενικός γραμματέας για θέματα αθλητισμού.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» μπαίνει τέλος σε τέσσερις αθλητικές εγκαταστάσεις για τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013.
Τα τέσσερα Μεσογειακά έργα σύμφωνα με το δημοσίευμα είναι το Κωπηλατοδρόμιο της Κάρλας, το Κλειστό Γυμναστήριο για το χάντμπολ, οι εγκαταστάσεις για την Ιστιοπλοΐα και οι εγκαταστάσεις για την Ιππασία.
Στο πλαίσιο εκδήλωσης για τους Μεσογειακούς Αγώνες 2013 στη Λάρισα ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Κώστας Καρτάλης, με αφορμή και το συγκεκριμένο δημοσίευμα, εμμέσως πλην σαφώς επιβεβαίωσε ότι υπάρχει πρόβλημα. Επέρριψε ευθύνες στην προηγούμενη Κυβέρνηση, κάνοντας λόγο για εγκληματική καθυστέρηση και εμμέσως αφήνει να εννοηθεί ότι η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για να κερδίσει το χαμένο χρόνο.
«Οι εγκληματικές καθυστερήσεις της προηγούμενης Κυβέρνησης στην προετοιμασία των ΜΑ 2013 οδηγούν υποχρεωτικά σε ένα σχέδιο διάσωσης των Αγώνων, ένα Σχέδιο Β. Η Κυβέρνηση θέλει επιτυχημένους Αγώνες και δεν υπάρχει πρόθεση να κοπούν έργα. Είναι προφανές όμως ότι χρειάζεται ένας εξορθολογισμός των υπερβολών του φακέλου (π.χ. οριστική διάθεση 20 διαμερισμάτων του Μεσογειακού Χωριού σε ξένους αθλητές). Όπως προφανές είναι ότι αν οι τεχνικές υπηρεσίες του Υπουργείου τεκμηριώσουν με μη αμφισβητήσιμο τρόπο ότι κάποιο έργο δεν προλαβαίνει πλέον να γίνει (εξαιτίας της έλλειψης χώρων, μελετών, εγκρίσεων κ.α.), τότε πρέπει να βρεθούν εναλλακτικές λύσεις. Ακριβώς αυτό εξετάζεται αυτό το διάστημα. Εχθρός μας είναι πλέον ο χρόνος”, τόνισε χαρακτηριστικά ο βουλευτής Μαγνησίας.
Ο δήμαρχος Βόλου Αλέκος Βούλγαρης, που ρωτήθηκε από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, επεσήμανε ότι στην αυριανή συνάντηση στην Αθήνα θα ζητηθεί από την πολιτική ηγεσία της Γραμματείας Αθλητισμού να ξεκαθαριστούν όλες οι εκκρεμότητες και να καθοριστεί ένα σαφές πλάνο δράσης τόσο για τα έργα, όσο και για τα χρονοδιαγράμματα αυτών.
Ο Δήμος Βόλου, που έχει ήδη αναλάβει πρωτοβουλία να ξεκαθαρίσει για λογαριασμό της ΓΓΑ εκκρεμότητες που αφορούν στο ιδιοκτησιακό καθεστώς για το Ιστιοπλοϊκό Κέντρο, αλλά και να βοηθήσει στο έργο του Κωπηλατοδρομίου, αναμένεται να επαναλάβει ότι παρά τις καθυστερήσεις θα πρέπει να εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες, ώστε να μην υπάρξουν περικοπές ή εκπτώσεις στα έργα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου