Ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων

Τελευταία ενημέρωση: 2015-09-27, 15:00:43
Ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων

Χάραξη δικτύου ποδηλατοδρόμων σε πρώτη φάση στις οδούς Αργοναυτών, Ρήγα Φεραίου, Κασσαβέτη, Κανάρη και Μεταμορφώσεως και επέκταση του δικτύου στην οδό Γαλλίας αλλά και προς την Αγριά, είναι η πρόταση που κατέθεσε επίσημα στην πόλη η φοιτήτρια του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, Φρόσω Χλέμπου, στο πλαίσιο της παρουσίασης της διπλωματικής της εργασίας, στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πολεοδομίας, που φιλοξενείται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Βόλου.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Η διπλωματική της κ. Χλέμπου, που διερεύνησε τις δυνατότητες ήπιας μετακίνησης στην πόλη του Βόλου, έρχεται να συμπέσει με την προετοιμασία αυτή την περίοδο του Δήμου Βόλου, ο οποίος στη λίστα των 11 παρεμβάσεων που έχει εντάξει στο πρόγραμμα Αστικών Αναπλάσεων, έως το 2019 μελετά μεταξύ άλλων και τη δημιουργία οργανωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων.

Φρόσω Χλέμπου: «Το μέχρι πρότινος δίκτυο, ήταν αποσπασματικό και δύσχρηστο με αποτέλεσμα να μην χρησιμοποιείται»

Οπως επισημαίνει η κ. Χλέμπου, το μέχρι πρότινος δίκτυο, ήταν αποσπασματικό και δύσχρηστο με αποτέλεσμα να μην χρησιμοποιείται. Σύμφωνα με την ίδια θα πρέπει να κατασκευαστεί ένα λειτουργικό και ολοκληρωμένο δίκτυο, το οποίο θα προωθήσει την κίνηση με το ποδήλατο.

 

Συγκεκριμένα, η κ. Χλέμπου προτείνει:

  • Χάραξη ποδηλατοδρόμου στο παραλιακό μέτωπο, οδός Αργοναυτών από το ύψος της οδού Κ. Καρτάλη μέχρι τον Αναυρο, με στόχο την οργανωμένη κίνηση των ποδηλάτων και την ένωσή του με το υπάρχον δίκτυο. Το είδος του ποδηλατοδρόμου θα είναι ανεξάρτητη διαδρομή συνύπαρξης με πεζούς. Οι ποδηλατόδρομοι αυτοί, μπορούν να χρησιμοποιούνται και από πεζούς δίνοντας όμως προτεραιότητα στην κίνηση των ποδηλάτων. Το προτεινόμενο πλάτος του ποδηλατοδρόμου, ανέρχεται στα 1,70μ., λόγω συνύπαρξης πεζών και η θέση του οριοθετείται πάνω στο πεζοδρόμιο της οδού αργοναυτών. Η μορφή του θα ακολουθεί τη μορφή του ποδηλατοδρόμου της οδού Αργοναυτών από το ύψος της οδού Κ. Καρτάλη με κατεύθυνση προς το Πανεπιστήμιο (Πολυτεχνικές σχολές). Με άλλα λόγια προτείνεται η δημιουργία λωρίδας κίνησης με ερυθρό χρώμα, και διαφορετική υφή, χωρίς προσθήκη διαχωριστικής νησίδας.
  • Χάραξη ποδηλατοδρόμου στην οδό Ρήγα Φεραίου. Το τμήμα της οδού που δεν έχει υποδομές ποδηλάτου είναι από το ύψος τις οδού Ι. Φιλίππου έως την οδό Χατζηαργύρη. Για το τμήμα αυτό προτείνεται, χάραξη ποδηλατοδρόμου διπλής κατεύθυνσης με διαπλάτυνση πεζοδρομίου. Ο ποδηλατόδρομος θα κατασκευαστεί στο ύψος του πεζοδρομίου. Το πλάτος του ποδηλατοδρόμου θα είναι 1,50μ, και ανήκει στην κατηγορία των συνοδευτικών διαδρόμων με παράλληλη χάραξη με το δρόμο.
  • Χάραξη ποδηλατοδρόμου στην οδό Κασσαβέτη, από το ύψος της οδού Αναλήψεως έως την οδό Αργοναυτών. Η οδός Κασσαβέτη, διαθέτει πεζοδρόμια μεγάλου πλάτους. Για το λόγο αυτό προτείνεται χάραξη ποδηλατοδρόμων μονής κατεύθυνσης για κάθε πεζοδρόμιο. Η χάραξη θα γίνει στο ύψος του πεζοδρομίου σε κάθε Για το τμήμα αυτό προτείνεται, χάραξη ποδηλατοδρόμου διπλής κατεύθυνσης. Ο ποδηλατόδρομος θα κατασκευαστεί στο ύψος του πεζοδρομίου το οποίο θα δεχτεί διαπλάτυνση. Το πλάτος του ποδηλατοδρόμου θα είναι 1,50μ. Ο ποδηλατόδρομος ανήκει στην κατηγορία των συνοδευτικών διαδρόμων και ακολουθεί παράλληλα τη χάραξη του δρόμου.
  • Χάραξη ποδηλατοδρόμου διπλή κατεύθυνσης, στην οδό Κανάρη από το ύψος της Ρ. Φεραίου έως το παραλιακό μέτωπο. Η οδός αυτή επιλέχθηκε για δύο λόγους: πρώτον επειδή βρίσκεται παραπλεύρως του κέντρου της πόλης και έτσι δημιουργεί αναγκαία σύνδεση με το παραλιακό μέτωπο, και δεύτερον διότι ακολουθεί την ίδια κατεύθυνση κυκλοφορίας με την οδό Καραϊσκάκη η οποία αποτελεί διπλανή οδό και συνεπώς η Κανάρη δεν παρουσιάζει αυξημένο φόρτο κυκλοφορίας. Το είδος ποδηλατοδρόμου που προτείνεται είναι το ίδιο με αυτό της οδού Ρ. Φεραίου, μόνο που σε αυτή την περίπτωση το πλάτος που προτείνεται είναι 1,00μ. καθώς δεν αναμένεται αυξημένη κυκλοφορία.
  • Χάραξη ποδηλατοδρόμου διπλής κατεύθυνσης στην οδό Μεταμορφώσεως από το ύψος της οδού 28ης Οκτωβρίου έως Αναλήψεως. Στην οδό θα επιτρέπεται στάθμευση αυτοκινήτων από την μία πλευρά του δρόμου ώστε να γίνει διαπλάτυνση πεζοδρομίου για την χάραξη του ποδηλατοδρόμου. Ο ποδηλατόδρομος θα είναι διπλής κατεύθυνσης, συνολικού πλάτους 1,50μ. Τέλος, όπως και στις προηγούμενες περιπτώσεις η κατασκευή του ποδηλατόδρομου που προτείνεται είναι λωρίδα κίνησης με ερυθρό χρώμα και διαφορετική υφή από το υπόλοιπο πεζοδρόμιο.

 

Και δεύτερη φάση

Σε δεύτερη φάση προτείνεται η προέκταση του δικτύου και πάνω από την οδό Αναλήψεως προκειμένου να υπάρξει σύνδεση περισσότερων περιοχών αλλά και περισσότερων χώρων, όπως είναι τα αθλητικά κέντρα.
Σύνδεση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων με τις περιοχές εκτός Βόλου, όπως η Αγριά και διερεύνηση δημιουργίας ποδηλατοδρόμου στην οδό Γαλλίας, δρόμος που προτείνεται να πεζοδρομηθεί, είναι οι παρεμβάσεις που θα ολοκληρώσουν το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων στην πόλη.

 

Σχόλια
ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ
Σωστά όλα αυτά που λέει η κ Χλέμπου, όμως εγώ θα πάω ακόμη πιο μπροστά. Θα μπορούσε και στη δεξιά λωρίδα στη Δημητριάδος και στην Ιάσονος, εκεί όπου κινούνται τα λεωφορεία και τα ταξι να κινείται και ο ποδηλάτης. Στον περιφερειακό επίσης δεξιά μια λωρίδα με την ανάλογη διάσταση και σήμανση που προτείνει και η κ Χλέμπου. Ούτως η άλλως το όριο ταχύτητας (άσχετο αν αυτό δεν τηρείται, κακώς μάλιστα απο κάποιους οδηγούς) είναι 50 η το ανώτατο 70 KM/H αν δεν κάνω λάθος. Να συνηθίσει ο Έλληνας οδηγός ΙΧ και όχι μόνο να σέβεται τον ποδηλάτη που είναι και πιο αδύναμος, και επίσης και ο ποδηλάτης να σέβεται τους οδηγούς των ΙΧ. Επίσης στην σήραγγα της Γορίτσας πάνω στο πεζοδρόμιο με κατάλληλη επίστρωση, η και κάποιο άλλο προστατευτικό αν θα μπορούσε να προστεθεί για τη μεγαλύτερη ασφάλεια του ποδηλάτη, που και αυτός θα πρέπει να κινείται με χαμηλή ταχύτητα και να συνεχίζει την πορεία του προς Κ. Νερά πχ η προς την αντίθετη κατεύθυνση προς Βόλο. Ούτως η άλλως το όριο για τα ΙΧ και φορτηγά πριν την είσοδο είναι 50 ΚΜ/Η και μετά ακολουθεί προειδοποίηση Εφ όσον η σήραγγα εξ αρχής δεν κατασκευάστηκε με τις ανάλογες διαστάσεις, για να κινούνται όλοι μεγαλύτερη ασφάλεια, έστω και έτσι πιστεύω δείχνοντας όλοι μεγαλύτερη προσοχή και σεβασμό ο ένας απέναντι στον άλλο σιγά σιγά θα μπορούσαμε να πετύχουμε κάτι καλό, όσο και αν αυτό φαντάζει σε κάποιους πολύ μακρυνό και αδύνατο ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΚΩΣΤΑΣ - 2015-09-27 15:08:24
...και τα αυτοκίνητα πού θα παρκάρουν;
Διότι έχω κι εγώ μία ολοκληρωμένη πρόταση: Όλοι οι δρόμοι πεζόδρομοι και πάρκα...
Αργύριος - 2015-09-27 14:23:22
Αποστολή σχολίου
5
+
3
=