Ραγδαία αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη διετία παρουσιάζουν οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί των ΔΕΚΟ στη Μαγνησία. Σύμφωνα μάλιστα με στελέχη του ΟΤΕ και της ΔΕΗ ένα ποσοστό της τάξεως του 20% σε μηναία βάση αδυνατεί να ανταποκριθεί πληρώνοντας κανονικά τα τέλη.
Στην πλειοψηφία τους είναι συνταξιούχοι των κατώτερων συντάξεων που εάν μη τι άλλο με 450 ευρώ σύνταξη δυσκολεύονται να πληρώσουν ακόμη και τα 40 ή 50 ευρώ στον ΟΤΕ ή στη ΔΕΗ.
Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις μεσαίων οικογενειών που τα δύο τελευταία χρόνια ζορίζονται να πληρώσουν και καταφεύγουν σε ρύθμιση. «Κάθε μέρα στην ειδική υπηρεσία που υπάρχει τόσο στον ΟΤΕ όσο και στη ΔΕΗ κατατίθενται περισσότερες από 10 αιτήσεις για διακανονισμό» λένε έμπειρα στελέχη των τοπικών υποκαταστημάτων των παραπάνω Δημοσίων Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας.
Ενδεικτικό πάντως της ανέχειας που υπάρχει και ταλαιπωρεί αρκετά νοικοκυριά είναι το γεγονός ότι ζητούν ρύθμιση ακόμη και για 50 και 60 ευρώ!!!
Εκτός όμως από τους συνεχείς διακανονισμούς στον ΟΤΕ, τη ΔΕΗ ή τη ΔΕΥΑΜΒ δεν είναι λίγοι επίσης αυτοί που λόγω αδυναμίας να ανταποκριθούν στην εξόφληση, παραπέμπουν την πληρωμή στον επόμενο λογαριασμό, διακινδυνεύοντας διακοπή παροχής των παραπάνω υπηρεσιών.
Η πολιτική των ΔΕΚΟ τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει αναφορικά με τους ανεξόφλητους λογαριασμούς. Εκτός των περιπτώσεων που πράγματι χρήζουν ειδικής μεταχείρισης λόγω κοινωνικών κριτηρίων, εάν δεν γίνει διακανονισμός, γίνεται διακοπή της τηλεφωνικής σύνδεσης, των συνδέσεων ύδρευσης, αλλά και της ηλεκτροδότησης.
Οι διακανονισμοί γίνονται κατά κύριο λόγο για ποσά από 100 ευρώ και άνω εάν και την τελευταία διετία ειδικά στον ΟΤΕ έχουν ζητηθεί διακανονισμοί και παρατάσεις ακόμη και για πολύ μικρότερα ποσά όπως και 30 και 40 ευρώ.
Υπάρχουν βέβαια και ορισμένοι που επί μονίμου βάσεως βρίσκονται στη μαύρη λίστα στον ΟΤΕ και στη ΔΕΗ και οι οποίοι όπως τονίζεται από τις ίδιες τις υπηρεσίες των ΔΕΚΟ, το έχουν σύστημα να μην πληρώνουν ποτέ στην ώρα τους.
Στον ΟΤΕ μετά το πέρας της ημερομηνίας εξόφλησης των λογαριασμών δίνεται προθεσμία 20 ημερών για την εξόφλησή του μόνο όμως όταν το ποσό δεν ξεπερνά τα 60 ευρώ. Από το ποσό αυτό και άνω η τηλεφωνική σύνδεση διακόπτεται και με την επανασύνδεση ο καταναλωτής επιβαρύνεται 7,50 ευρώ. Πριν ωστόσο την διακοπή, ο ΟΤΕ πλέον προβαίνει σε ανακοινώσεις στον Τύπο ειδοποιώντας για τις περιοχές και τα νούμερα που θα γίνουν οι διακοπές λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών, ενώ με ακουστικό μήνυμα ειδοποιείται και ο ίδιος ο καταναλωτής.
Στη ΔΕΗ ακολουθείται μία διαφορετική τακτική με την Υπηρεσία να είναι πιο ελαστική στις διακοπές. Ο πρώτος ανεξόφλητος λογαριασμός εάν είναι μέχρι και 60 ευρώ στην προκαταβολή, μεταφέρεται στο επόμενο τρίμηνο της εξόφλησης, υποβάλλονται ωστόσο κάθε φορά αιτήματα για διακανονισμούς που ξεκινούν για ποσά από 100 ευρώ και άνω.
Στη ΔΕΥΑΜΒ ο πρώτος ανεξόφλητος λογαριασμός μεταφέρεται στον επόμενο λογαριασμό, η υδροδότηση διακόπτεται μετά τον δεύτερο λογαριασμό και εφόσον έχει γίνει η επισήμανση ότι επίκειται διακοπή.