ΤΟΠΙΚΑ

Κάλυψη των αναγκών στην Ειδική Αγωγή

κάλυψη-των-αναγκών-στην-ειδική-αγωγή-322551

Ζητά το ΚΚΕ, υπογραμμίζοντας ότι το 85% των ατόμων με αναπηρία στερούνται τη μόρφωση

Αμεση κάλυψη όλων των αναγκών που υπάρχουν στην ειδική αγωγή, ζητά η Τομεακή Επιτροπή Μαγνησίας του ΚΚΕ.

Οπως καταγγέλλει στην ήδη τραγικά ανεπαρκή λειτουργία υποδομών για παιδιά και άτομα με ειδικές ανάγκες ήρθε να προστεθεί η έξοδος από το πρόγραμμα «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής» 22 παιδιών με ειδικές ανάγκες από το ΚΕΠΚΑ – ΔΙΕΚ του Δήμου Βόλου, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με αποτέλεσμα τη μη έναρξη του εργαστηρίου για 60 μαθητές, οι σοβαρές ελλείψεις σε ειδικό εκπαιδευτικό για τα τμήματα ένταξης στα δημοτικά, τα σχολεία και νηπιαγωγεία ειδικής αγωγής, καθώς επίσης και για την «παράλληλη στήριξη», που ξεπερνούν τις 80.

Ταυτόχρονα -σύμφωνα με το ΚΚΕ- ιδρύματα ειδικής αγωγής όπως οι «Ασπρες Πεταλούδες» ή το ΕΛΕΠΑΠ στερούνται προσωπικό και οικονομικούς πόρους, φυτοζωούν από τις φιλανθρωπίες, ενώ η οικονομική στήριξη από τον κρατικό προϋπολογισμό είναι ισχνή έως ανύπαρκτη.

«Στην πραγματικότητα οι ανάγκες είναι πολύ μεγαλύτερες, αφού με βάση τα επιστημονικά στατιστικά δεδομένα, περίπου 85% των ατόμων με αναπηρία και ανάγκες ειδικής αγωγής στερούνται το δικαίωμα της μόρφωσης, εκπαίδευσης και κατάρτισης. Και αυτά τα προβλήματα στο χώρο της ειδικής αγωγής απορρέουν από την πολιτική της ΕΕ. Πρόκειται για μια πολιτική στη λογική «κόστους – οφέλους», την οποία εξυπηρέτησαν οι κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Αυτή η πολιτική διαπνέει και τα πολιτικά τους προγράμματα.

Το ΚΚΕ θεωρεί ότι η δημόσια Ειδική Αγωγή, που ενσωματώνει τις κατακτήσεις της επιστήμης και της σύγχρονης παιδαγωγικής, χρειάζεται να απευθύνεται με εξειδικευμένο τρόπο ακόμα και στις πιο δύσκολες κατηγορίες. Ειδική Αγωγή που να καλλιεργεί στο παιδί την αγάπη προς τη ζωή, να το μαθαίνει να διεκδικεί τα δικαιώματά του, να αγαπά και να αναγνωρίζει τα αγαθά του πολιτισμού. Ανάλογα με τη φύση της αναπηρίας και τις επιλογές των αναπήρων, απαιτείται να στηρίζονται ολόπλευρα προκειμένου να φοιτήσουν σε σχολές πανεπιστημιακής ή επαγγελματικής εκπαίδευσης. Να μην μπαίνουν εμπόδιο στη μόρφωση και εκπαίδευση των ΑμεΑ η έλλειψη σχολείων, η απόσταση, η μεταφορά, η οικογενειακή και οικονομική κατάσταση κ.λπ., όπως συμβαίνει σήμερα και ένα μεγάλο μέρος αυτών των παιδιών είναι εκτός Ειδικής Αγωγής», αναφέρει μεταξύ άλλων το ΚΚΕ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου