ΤΟΠΙΚΑ

«Δρόμοι Συνεργασίας»: Ωρολογιακή βόμβα η μονάδα βιοντίζελ

δρόμοι-συνεργασίας-ωρολογιακή-βόμ-322795

Σημαντικά ερωτήματα για τη λειτουργία της μονάδας θέτει η δημοτική παράταξη

Για ωρολογιακή βόμβα σε… ιλουστρασιόν περιτύλιγμα κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η παράταξη των Δρόμων Συνεργασίας, με αφορμή το πράσινο φως που άναψε κατά πλειοψηφία το δημοτικό συμβούλιο στην παραγωγή βιοντίζελ στην Α’ ΒΙ.ΠΕ. Βόλου.

Οπως αναφέρουν, «σήμερα στο Βόλο, την πόλη της μεγάλης ανεργίας, μεσούσης της οικονομικής κρίσης, της υποβάθμισης του περιβάλλοντος, η αγωνία κρίσιμων αλλά και χρήσιμων επενδύσεων δεν πρέπει να μας οδηγεί σε πρόχειρα συμπεράσματα ή στην ανάγνωση της μισής αλήθειας, αποκρύπτοντας τις παθογένειες της παγκόσμιας κρίσης, οι λίγοι να κερδίζουν αδιαφορώντας για την πόλη, το περιβάλλον και την ζωή μας τελικά.

Με προκάλυμμα μοντέρνες και ευκολοχώνευτες έννοιες όπως οικολογία, ανακύκλωση, εναλλακτικές μορφές ενέργειας, επιχειρείται να ξαναβαπτιστεί το ψάρι κρέας σε αυτό τον τόπο καλυπτόμενο από την προχειρότητα και την ασχετοσύνη των όποιων τοπικών αρχών, εκμεταλλευόμενοι χρηματοδοτήσεις με αυτοσκοπό το κέρδος. Μία μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων {ΜΠΕ} αν διαβαστεί αφελώς, είναι κάτι σαν την δημιουργική στατιστική. Λες ότι θέλεις με όρους αληθοφανείς που θα εφαρμοστούν στον τόπο της ρεμούλας και των ακουσίων η εκουσίων πλημμελών ελεγκτικών μηχανισμών.

Ειδικότερα μετά την κατάθεση της μελέτης ΜΠΕ και την γνωμοδότηση του τοπικού ΤΕΕ, προκύπτουν αρκετά ερωτήματα. Μία μονάδα παραγωγικής δυναμικότητας 120 τόνων ημερησίως, από πού θα αντλεί την πρώτη ύλη; Προφανώς η θεσσαλική παραγωγή μεταχειρισμένων τηγανόλαδων δεν φτάνει, οπότε γεννιούνται απορίες για την «καταγωγή» της, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό. Κατά το στάδιο του καθαρισμού θα προκύπτουν 1 τόνος στερεά και 0,7 τόνοι υγρά απόβλητα ημερησίως που θα πηγαίνουν στον ΧΥΤΑ και στους αγωγούς της ΔΕΥΑΜΒ αντίστοιχα. Αυτά είναι απόβλητα ,όχι νερό ή οικιακά απορρίμματα. Είναι ακρυλαμίδιο, βαρέα μέταλλα, αμμώνιο, θείο και αρκετές ακόμη τοξικές ουσίες που χρειάζονται ειδική επεξεργασία και ειδική αποθήκευση. Τα υγρά απόβλητα της μονάδας καθαρισμού 700 λίτρα ημερησίως, γεμάτα επικίνδυνες οργανικές ενώσεις, φώσφορο και βαριά μέταλλα θα χύνονται στο δίκτυο όμβριων και μέσω του Ξηριά στον Παγασητικό.

Στο επίπεδο των αέριων ρύπων, κατά την καύση του βιοντήζελ δεν θα υπάρχει συνεχής καταγραφικός έλεγχος οπότε ξαναζωντανεύει το φάντασμα της αερορύπανσης, που ήδη δηλητηριάζει τις ζωές μας. Επειδή σε αυτήν την χώρα η τσαπατσουλιά αλλά και η δόλια ασάφεια «βασιλεύουν», το σχέδιο εκτάκτων αναγκών που κατατέθηκε είναι ανεπαρκές , αφού το σενάριο μπορεί να γίνει και εφιαλτικό στην διαφυγή τοξικού αερίου λόγω ελλιπούς μελέτης πυρασφάλειας.

Αρκεί να θυμηθούμε την αυξημένη νοσηρότητα από καρκίνο και ειδικά παιδικό, λευχαιμιών, πνευμονοπαθειών και καρδιαγγειακών νοσημάτων σε αυτήν την πόλη. Ολα αυτά σε ένα περιβάλλον ενός ΧΥΤΑ εν πολλής τεράστιου και επιβαρυμένου, ενός Ξηριά και ενός Παγασητικού πολυτραυματισμένου και ενός βιολογικού οριακού και συχνά πυκνά προβληματικού . Δεσμεύσεις και αποφάσεις της ΔΕΥΑΜΒ για να εισέρχεται το δυνατότερο καθαρό υλικό στον βιολογικό, με ανάλογες επιλογές δυναμιτίζουν τα προβλήματα του και αυτό θα το βρούμε μπροστά μας, εμείς και τα παιδιά μας.

Σαν δρόμοι συνεργασίας ανατροπής και αλληλεγγύης καταψηφίσαμε την δημιουργία της εν λόγω μονάδας γιατί σύμφωνα και με τα ανωτέρω, σε καμία περίπτωση μέσα στο οριακό περιβάλλον που ζούμε δεν προσθέτεις μια ωρολογιακή βόμβα κουρδισμένη να εκραγεί».

Διαστρέβλωση των θέσεων από καταστροφολόγους

Καταγγέλλει η δημοτική αρχή για το θέμα της θετικής γνωμοδότησης στη μονάδα Βιοντίζελ στην Α’ ΒΙ.ΠΕ.

Σχετικά με τις επιφυλάξεις και τις αντιδράσεις της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, για τη θετική γνωμοδότηση στη λειτουργία μονάδας βιοντίζελ στη Βιομηχανική Περιοχή Βόλου, από το γραφείο Τύπου του Δήμου Βόλου, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

«Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει γνωμοδοτική αρμοδιότητα ως προς την σκοπιμότητα ή μη της επένδυσης και σε καμία περίπτωση δεσμευτική για την έγκρισή της ή μη. Την απόφαση, βάσει της ισχύουσας Νομοθεσία, θα τη λάβει η αδειοδοτούσα Αρχή, που είναι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας

Εμείς με βάση τα στοιχεία που τέθηκαν υπόψη μας, από την υποβολή του σχεδίου και των μελετών και απ’ όπου προκύπτει ότι η πρώτη ύλη είναι τα τηγανόλαδα κρίναμε ότι η όποια όχληση θα μπορούσε ενδεχομένως να υπάρξει συγκεντρώνει πολύ λιγότερες πιθανότητες από την υπάρχουσα σήμερα, που προκαλεί σημαντικά προβλήματα.

Προβλήματα που αναφέρονται στην διάθεση των τηγανόλαδων σε υπόγεια δίκτυα με συνέπεια το φράξιμο των αγωγών, και ό,τι αυτό συνεπάγεται (δυσοσμία, κλπ), αλλά και στην παρουσία των τρωκτικών, για τα οποία αποτελούν τροφή, και που ταλαιπωρούν εσχάτως εκατοντάδες συμπολιτών μας.

Πέραν αυτής της περιβαλλοντικής διάστασης, υπάρχει ακόμη και η οικονομική, με κυρίαρχη τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και ενίσχυση της τοπικής οικονομικής δραστηριότητας, που σε περιόδους ως αυτή που διανύουμε δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει.

Στο σημείο αυτό τονίζουμε ότι η θετική μας γνωμοδότηση δόθηκε με την απαραίτητη προϋπόθεση να τηρηθούν όλοι οι προβλεπόμενοι όροι προστασίας του Περιβάλλοντος και φυσικά οι προϋποθέσεις που θέτει η γνωμοδότηση του ΤΕΕ, που εν τέλει αναφέρεται στο ακρυλαμίδιο, όχι ως αναπόφευκτη επίπτωση, αλλά ως ενδεχόμενη και προς τούτο ζητεί αυστηρούς ελέγχους, κάτι που μας βρίσκει όλους σύμφωνους..

Επίσης επισημαίνουμε την ανακρίβεια ότι τα υγρά απόβλητα θα διατίθενται απευθείας στο δίκτυο ομβρίων, ενώ η μελέτη ρητά αναφέρει ότι η διάθεση των αποβλήτων αυτών θα γίνεται στο αποχετευτικό δίκτυο της ΔΕΥΑΜΒ

Γι αυτούς τους λόγους για μια ακόμη φορά καταγγέλλουμε την διαστρέβλωση και την πλαστογράφηση της θέσης μας από τους μόνιμους καταστροφολόγους και κινδυνολόγους συμβούλους των «Δρόμων Συνεργασίας», που συνεχίζουν να ζουν υπό το κράτος μιας αντιπολιτευτικής υστερίας, και καλούμε τους πολίτες να συνεχίσουν να εμπιστεύονται τη Δημοτική Αρχή, που δρα και λειτουργεί υπέρ των συμφερόντων τους και μόνο.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου