ΤΟΠΙΚΑ

Κριτική για τους ποδηλατοδρόμους

κριτική-για-τους-ποδηλατοδρόμους-851206

Σκληρή κριτική από απλούς πολίτες δέχθηκε χθες βράδυ η Δημοτική Αρχή κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής ημερίδας που διοργάνωσε, προκειμένου να τους ενημερώσει για τη φιλοσοφία του μέτρου που ήδη υλοποιείται σε συνολικό μήκος δέκα χιλιομέτρων.
Στα κύρια χαρακτηριστικά της χθεσινής ημερίδας η παρουσία του μεγαλύτερου αριθμού δημοτικών συμβούλων της Ομάδας Πλειοψηφίας και η πλήρης απουσία των δημοτικών συμβούλων της μειοψηφίας…
Από πλευράς Δημοτικής Αρχής επιχειρήθηκε να δοθούν απαντήσεις σε όλα όσα έχει κατηγορηθεί μέχρι σήμερα από φορείς, πολίτες και ΜΜΕ. Κοινός τόπος από τις επισημάνσεις που έγιναν από το Δήμαρχο Αλέκο Βούλγαρη, τον Αντιδήμαρχο Γιάννη Στάμο και τον υπεύθυνο του Τμήματος Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού του Δήμου Κ. Καραγιάννη που είχε την ευθύνη εκπόνησης της μελέτης, η ομολογία τους ότι δεν έγινε η απαραίτητη διαβούλευση με φορείς και πολίτες για τον τρόπο σύνταξης της μελέτης και κατασκευής του έργου. Οι υπεύθυνοι του Δήμου δικαιολογήθηκαν ότι ο χρόνος έγκρισης της μελέτης και ο χρόνος που μεσολαβούσε μέχρι την απορρόφηση των πιστώσεων της Ε.Ε. από το Υπουργείο Μεταφορών ήταν πολύ σύντομος (Φεβρουάριος έως Νοέμβριος 2009). Ακόμη οι υπεύθυνοι του Δήμου υποστήριξαν ότι μέσα στις προθέσεις τους ήταν να κινηθούν οι ποδηλατόδρομοι σε ορισμένους δρόμους και πάνω σε πεζοδρόμια, αλλά όπως είπαν και αυτό το μέτρο δεν πήρε «σάρκα και οστά», επειδή τα δέντρα, οι ζαρντινιέρες και τα παρτέρια που έχουν διαμορφωθεί από τους παρόδιους δεν επέτρεπαν μία τέτοια κατασκευή. Οπως τόνισε ο Δήμαρχος Βόλου οι ποδηλατόδρομοι δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, καθώς, όπως είπε ο Αλέκος Βούλγαρης, οι δρόμοι θα επιστρωθούν με ειδικό τάπητα, ανάλογο με αυτόν που έχει επιστρωθεί στον ποδηλατόδρομο της παραλίας, θα τοποθετηθούν «σταμπωτά» σήματα οριζόντια που θα υποδηλώνουν ότι ο ποδηλάτης κινείται πάνω σε ποδηλατόδρομο, ενώ το διαχωριστικό τοιχίο μεταξύ δρόμου και πεζοδρόμιου θα επιστρωθεί με φωσφορίζον κίτρινο χρώμα (φωτό 2).
Την πιο σημαντική ανακοίνωση όμως που έκαναν οι υπεύθυνοι του Δήμου ήταν η ανακοίνωση ότι οι ποδηλατόδρομοι σε τελικό στάδιο θα διαμορφωθούν με επέκταση του πεζοδρομίου κατά τα πρότυπα που έχουν γίνει οι ποδηλατόδρομοι σε άλλες ελληνικές πόλεις, όπως π.χ. στη γειτονική Καρδίτσα (φωτο 3). Αν επιλέγαμε αυτό τον τρόπο κατασκευής, δικαιολογήθηκε τόσο ο Δήμαρχος, όσο και ο συντάκτης της μελέτης κ. Καραγιάννης, το κόστος θα ήταν υπερδιπλάσιο. Αργά το βράδυ και μετά το τέλος της εκδήλωσης ο Δήμαρχος Βόλου διευκρίνισε ότι για τη διαμόρφωση του ποδηλατοδρόμου με επέκταση του πεζοδρομίου συντάσσεται μελέτη, με τη χρηματοδότηση του έργου να αναζητείται από πόρους του ΕΣΠΑ.
Στον αντίποδα αυτοί που ζήτησαν και πήραν το λόγο ήταν κυρίως μηχανικοί και άνθρωποι οι περισσότεροι από τους οποίους χρησιμοποιούν το ποδήλατο στις καθημερινές τους μετακινήσεις στην πόλη . Όλοι τους, ανάμεσά τους και ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. Μαγνησίας Σωκ. Αναγνώστου, που είπε ότι κανείς δεν διαφωνεί για τους ποδηλατόδρομους . Το ίδιο συμβαίνει και με το Τ.Ε.Ε., που διαφωνεί όμως, όπως πρόσθεσε, με τον τρόπο κατασκευής τους. Από τον Ιούλιο είπε ο Πρόεδρος έχουμε ζητήσει να γίνει συζήτηση για την τροποποίηση της μελέτης, κάτι που βλέπουμε να γίνεται τώρα από το Δήμο, λίγο πριν την ολοκλήρωση του έργου και τη διαβούλευση με τους φορείς και τους πολίτες. Σε ανάλογο επικριτικό τόνο κινήθηκαν και οι τοποθετήσεις πολιτών που παραβρέθηκαν στη χθεσινή ημερίδα, όπως οι αρχιτέκτονες Τάσος Καπουρνιώτης και Δημ. Φιλιππιτζής, ο πολιτικός μηχανικός Γιαν. Αντωνιάδης, ο δικηγόρος Δημ. Σταθόπουλος, ο νομαρχιακός σύμβουλος Ανδρ. Αϊβαζόγλου ως πρόεδρος των ειδών ένδυσης και υπόδησης λαϊκών αγορών κ.α.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου