ΤΟΠΙΚΑ

Πωλήσεις σε κατακόρυφη πτώση ~ Αγωνιούν οι περιπτερούχοι στο Βόλο

πωλήσεις-σε-κατακόρυφη-πτώση-αγωνιού-398539

Οι πελάτες τους ζητάνε βερεσέ, αλλά οι ίδιοι βγάζουν τα έξοδα με μεγάλη δυσκολία

Ανησυχητικά μειωμένη καταγράφεται η κίνηση στα περίπτερα του Βόλου, με τους περιπτερούχους να βλέπουν καθημερινά σε κατακόρυφη πτώση τον τζίρο τους, τις τελευταίες μέρες, λόγω των πολιτικών εξελίξεων. Καθημερινά οι περιπτερούχοι γίνονται μάρτυρες του δυσμενούς κλίματος που επικρατεί στην αγορά λόγω του μειωμένου καταναλωτικού ενδιαφέροντος.

Οι επαγγελματίες που μιλούν στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, δηλώνουν ότι η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών περιορίζεται στα απολύτως βασικά αγαθά, αφενός λόγω της περιορισμένης ρευστότητας και αφετέρου εξαιτίας της αύξησης του ΦΠΑ στο 23%, η οποία αφορά στα περισσότερα τυποποιημένα προϊόντα που πωλούνται στα περίπτερα. Εκφράζουν την αγωνία τους για την επόμενη μέρα και υπογραμμίζουν ότι η παρατεταμένη πτώση του τζίρου θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε νέα λουκέτα.

Χαμηλός τζίρος

«Η εμπορική κίνηση στα περίπτερα είναι αισθητά μειωμένη, ξεπερνά το 30%», περιγράφει ο περιπτερούχος Κώστας Βλιώρας. Η μειωμένη ρευστότητα των τελευταίων ημερών έχει «παγώσει» το καταναλωτικό ενδιαφέρον, ενώ όπως ο ίδιος διερωτάται: «Εφόσον ο κόσμος δεν έχει χρήματα στις τσέπες του, τι να πρωτοπληρώσει με τα λίγα ευρώ που λαμβάνει από τα ATM;».

Η Αργυρώ Σιδερή, ιδιοκτήτρια περιπτέρου αναφέρει ότι υπάρχουν αυξομειώσεις στη συμπεριφορά των καταναλωτών, η οποία είναι ανάλογη με τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις. «Η κίνηση δεν είναι σταθερή, έχει σκαμπανεβάσματα τις τελευταίες μέρες και ο κόσμος ψωνίζει ελάχιστα πράγματα από το περίπτερο».

Για χαμηλό τζίρο που έχει άμεσο αντίκτυπο στη βιωσιμότητα του περιπτέρου κάνει λόγο και ο Χαράλαμπος Καραΐσκος διότι:«ο κόσμος λόγω της μειωμένης ρευστότητας δυσκολεύεται να ψωνίσει ακόμα και από εμάς και αρκείται στα βασικά νερό, εφημερίδα, τσιγάρα» και τονίζει παραστατικά τη ζοφερή πραγματικότητα που βιώνουν οι περιπτερούχοι: «Πλέον τα βγάζουμε πέρα δύσκολα».

Για πολύ χαμηλό τζίρο που ξεπερνά κάθε προηγούμενο κάνει λόγο και η Ελένη Ξενάκη, που διατηρεί από το ‘94 περίπτερο σε κεντρικό σημείο στο Βόλο. Όπως επισημαίνει: «οι πελάτες αρκούνται στα βασικά είδη, τσιγάρα, νερά και εισιτήρια, τα οποία έχουν πολύ χαμηλό ποσοστό κέρδους». Στον ήδη πεσμένο τζίρο, προστέθηκε και η αύξηση του ΦΠΑ στο 23% που αφορά όλα τα τυποποιημέναπροϊόντα που διαθέτουν τα περίπτερα. Η κίνηση σε όλα τα τυποποιημένα, παγωτά και ζαχαρώδη έχει σταματήσει εντελώς. Το μόνο που μας κρατάει είναι τα αναψυκτικά και τα νερά που αγοράζει ο κόσμος λόγω ζέστης». Παράλληλα, η ίδια εκφράζει την αγωνία της και την αβεβαιότητα της για το χειμώνα που έρχεται, αφού δεν θα υπάρχει πλέον η συγκεκριμένη ζήτηση των ημερών σε παγωμένα ροφήματα. «Το χειμώνα δεν ξέρουμε από πού θα βγάζουμε τα προς το ζην».

Το βερεσέ πέθανε

Οι βερεσέ αγορές έχουν «πεθάνει» για τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτερούχων, οι οποίοι δηλώνουν αδυναμία να πουλήσουν επί πιστώσει ακόμα και σε εκείνους τους πελάτες με τους οποίους διατηρούν σχέσεις εμπιστοσύνης, καθώς οι ίδιοι δεν έχουν πια τα οικονομικά περιθώρια να το κάνουν. Οι λιγοστές περιπτώσεις που αποφασίζουν να δώσουν βερεσέ αφορούν μικροποσά, τα οποία αναμένουν οι περιπτερούχοι να λάβουν άμεσα, την ίδια μέρα.

«Ζητάνε βερεσέ αλλά προσπαθώ να μην δώσω, διότι δεν έχω τη δυνατότητα. Μόνο σε μεμονωμένες περιπτώσεις, συγκεκριμένα σε περίοικους και όταν θα υπάρχει ανάγκη θα κάνω την εξυπηρέτηση να μου φέρουν τα χρήματα αργότερα», αποκαλύπτει σχετικά η Ελβίρα Κουμπούρη, που διατηρεί περίπτεροστη Δημητριάδος .

Δεν εκλείπουν βέβαια και οι περιπτώσεις όπου οι περιπτερούχοι φοβούνται ότι θα δώσουν… δανεικά και αγύριστα. Αυτή τη δυσάρεστη εμπειρία καταθέτει ο Χ. Καραΐσκος στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι έχει αναγκαστεί να σταματήσει να δίνει βερεσέ ακόμη και σε γνωστούς του πελάτες. «Εχω σταματήσει να δίνω βερεσέ ακόμη και σε γνωστούς πελάτες, διότι όχι μόνο δεν μου έχουν επιστρέψει τα χρήματα, αλλά αλλάζουν δρόμο για να μην πληρώσουν τις οφειλές τους».

ΕΛΕΝΗ ΓΙΑΝΝΟΥΚΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου