ΤΟΠΙΚΑ

Λιμνοδεξαμενή και υδροηλεκτρικούς σταθμούς προωθεί ο Δήμος Βόλου

λιμνοδεξαμενή-και-υδροηλεκτρικούς-σ-398595

Στη λιμνοδεξαμενή θα διοχετεύεται το νερό του Βιολογικού για το πότισμα του περιαστικού πρασίνου, αλλά και για πυρόσβεση

Ενα ολόκληρο πλέγμα δράσεων για να γίνει ο Βόλος πιο «πράσινος» σε ότι αφορά το στόχο της προστασίας του περιβάλλοντος, προωθεί ο Δήμος, μέσω του νέου επιχειρησιακού σχεδίου. Εκτός από τη μονάδα κομποστοποίησης στο ΧΥΤΑ και τον εκσυγχρονισμό του στόλου οχημάτων αποκομιδής απορριμμάτων, προβλέπονται ακόμη η δημιουργία λιμνοδεξαμενής για την επαναχρησιμοποίηση του νερού του Βιολογικού και κατασκευή μικρών υδροηλεκτρικών σταθμών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Συγκεκριμένα, ο Δήμος θα διεκδικήσει χρήματα μέσα από το ΕΠΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ για δύο έργα που συνδυάζονται με την έννοια της προστασίας του περιβάλλοντος και της ορθολογικής διαχείρισης των υδάτινων πόρων.

Συγκεκριμένα θα διεκδικήσει την κατασκευή λιμνοδεξαμενής όπου και θα πηγαίνουν τα νερά μετά το τρίτο στάδιο επεξεργασίας από το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων της ΔΕΥΑΜΒ. Η μεταφορά θα γίνεται με ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται από ανεμογεννήτριες και στόχος είναι το νερό αυτό να χρησιμοποιείται για πυρόσβεση, πότισμα αλσών και περιαστικού πρασίνου, δημιουργία βλάστησης στη δυτική πλευρά του Πηλίου και πιθανώς για άρδευση καλλιεργειών στο Θεσσαλικό κάμπο.

«Η πρόταση εξασφαλίζει την αειφορία, καθώς χρησιμοποιεί την αιολική ενέργεια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ παράλληλα βοηθάει στη δημιουργία πρασίνου, τον εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα της περιοχής και τη μείωση των λυμάτων», αναφέρεται στο επιχειρησιακό σχέδιο του Βόλου.

Επιπλέον, στόχος είναι η δημιουργία μικρών υδροηλεκτρικών σταθμών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για τις ανάγκες της ΔΕΥΑΜΒ κυρίως στο κομμάτι της άντλησης υδάτων από γεωτρήσεις.

Για τα απορρίμματα

Ηδη στο κομμάτι της ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων, ο Δήμος προωθεί τη δημιουργία μονάδας κομποστοποίησης μέσα από μια επένδυση που θα είναι της τάξης των 20 – 22 εκ. ευρώ.

Επίσης, στόχος είναι ο εκσυγχρονισμός του στόλου οχημάτων αποκομιδής για την καλύτερη αποκομιδή, αλλά και για τη μείωση του κόστους λειτουργίας, η μέγιστη δυνατή εργονομία δρομολογίων με την οποία θα επιτευχθεί η εξοικονόμηση καυσίμων και η καλυτέρευση των υπηρεσιών, κάτι το οποίο θα γίνει και με τον έλεγχο του στόλου των απορριμματοφόρων με gps και με την επαναχάραξη των βέλτιστων δυνατών δρομολογίων σε ψηφιακούς χάρτες. Ακόμη θα γίνει τοποθέτηση κάδων καταγεγραμμένων και αριθμημένων σε ψηφιακούς χάρτες.

ΕΛ. ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου