ΤΟΠΙΚΑ

Συνέντευξη με τη νεότερη βουλευτή του Κοινοβουλίου

συνέντευξη-με-τη-νεότερη-βουλευτή-του-851206

Είναι η νεαρότερη του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Μόλις 29 χρόνων η Ηρώ Διώτη που εκλέχτηκε βουλευτής με το ΣΥΡΙΖΑ στη Λάρισα.

Αισθάνεται φυσικά δικαιωμένη, αφού το 2007 έχασε την έδρα λόγω του εκλογικού νόμου.

Παραχώρησε την πρώτη της συνέντευξη στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ λίγες μόλις ώρες πριν ανεβεί στο βήμα για να μιλήσει για πρώτη φορά στο πλαίσιο της συζήτησης για τις προγραμματικές δηλώσεις.

Η Ηρώ Διώτη πιστεύει στη συμμετοχή και τα κοινωνικά κινήματα και, όπως τονίζει σήμερα στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ο βουλευτής δεν πρέπει -και η ίδια αυτό θα κάνει- να εξαντλεί τη δραστηριότητά του μόνο μέσα στο Κοινοβούλιο, αλλά και στους αγώνες και τις κινητοποιήσεις των κινημάτων.

Με τον αέρα του νέου ανθρώπου η Ηρώ, οικονομολόγος στο επάγγελμα, έχει βιώσει στο πετσί της τη μερική απασχόληση αλλά και τα μπλοκάκια. Ανήκει στη γενιά των 700 ευρώ ,δραστηριοποιείται στην Αριστερά από τα 18 της χρόνια μέσω του Ελληνικού Κοινωνικού Φόρουμ στην αρχή κι αργότερα του ΣΥΝ.

Είναι μέλος της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής του ΣΥΝ καθώς και της γραμματείας της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΝ Λάρισας. Αισθάνεται ωστόσο «βουλευτής» Θεσσαλίας, αφού όπως διαβεβαιώνει θα προωθεί τα θέματα όλων των Νομών.

Κυρία Διώτη, σήμερα ολοκληρώνεται η συζήτηση για τις προγραμματικές δηλώσεις της νέας Κυβέρνησης. Ποιο είναι το πρώτο σχόλιό σας;

Ακούστηκαν ορισμένες δεσμεύσεις για τη διαφάνεια, που σίγουρα είναι προς τη θετική κατεύθυνση. Από κει και πέρα όμως όλες οι άλλες δεσμεύσεις, που εμείς ως Αριστερά κρίνουμε ότι θα έπρεπε να υπάρχουν για σοβαρά θέματα, δεν ακούστηκαν. Αντίθετα επιβεβαιώθηκαν αυτά που λέγαμε προεκλογικά, π.χ. για τα stage, που μπορεί να υπήρξε εξαγγελία ότι θα καταργηθούν στο δημόσιο, όμως στον ιδιωτικό τομέα θα συνεχιστούν και μάλιστα με κρατική επιχορήγηση για ανταποδοτικές εισφορές. Υπάρχουν ζητήματα στην παιδεία, την έρευνα, που πρέπει να εξεταστούν σοβαρά.
Για τα αγροτικά και τα προβλήματα της περιφέρειας οι αναφορές ήταν πολύ γενικόλογες και αόριστες. Δεν ξέρουμε τι θα γίνει με την ΚΑΠ… Και πώς θα βγούνε.
Ελπίζω να γίνουν πράξη όσα ακούστηκαν για εναρμόνιση των διεθνών συνθηκών με τη μεταναστατευτική πολιτική, γιατί θα είναι προς τη θετική κατεύθυνση, εάν και ορισμένα γεγονότα τις τελευταίες μέρες δεν μας προδιαθέτουν καλά, όπως οι επιχειρήσεις – σκούπα που έγιναν.

Σε μία συζήτηση ωστόσο στη Βουλή δεν μπορεί να παρουσιαστεί το κυβερνητικό πρόγραμμα μίας ολόκληρης τετραετίας…

Μπορεί να είναι και έτσι, όμως αυτό που προσωπικά επισήμανα είναι οι γενικολογίες και ότι ο κ. Παπανδρέου σε ορισμένα καυτά ζητήματα έδειξε ότι δεν επιθυμεί να πάρει σαφή θέση. Προσπάθησε να δώσει ελπίδα, αλλά αυτό δεν συνάδει, εκτιμώ, με ό,τι περιμένει να ακούσει η ελληνική κοινωνία για να αρθούν τα αδιέξοδα που έχουν δημιουργηθεί.

Λένε πολλοί ότι μετά από την κρίση που πέρασε μετά τις ευρωεκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ, τώρα είναι η χρυσή ευκαιρία για να καταγραφεί μέσα στην Βουλή ως μία ουσιαστική προγραμματική αντιπολίτευση…

Ολο το προηγούμενο διάστημα νομίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ απέδειξε ότι μπορεί να κάνει ουσιαστική αντιπολίτευση και το έκανε απέναντι στην Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ειδικά σε πολύ καίρια ζητήματα που το ΠΑΣΟΚ απέφευγε να τοποθετηθεί.
Τώρα πράγματι είναι μία νέα αρχή. Έχει εκλεγεί μία κοινοβουλευτική ομάδα που είναι αντιπροσωπευτική όχι μόνο του κέντρου αλλά και της περιφέρειας της χώρας, που πιστεύω ότι θα δουλέψει μεθοδικά πάνω στις προγραμματικές θέσεις που δουλέψαμε προεκλογικά και παρουσιάσαμε με παρρησία στους πολίτες.
Για εμάς κάθε μέρα κυρίαρχα ζητήματα είναι η οικονομία, οι εργασιακές σχέσεις, το περιβάλλον, η παιδεία, η πολιτική για τους μετανάστες. Δεν είναι ευκαιριακές ούτε αποσπασματικές πολιτικές.
Είμαστε έτοιμοι να αναδείξουμε όλα αυτά τα ζητήματα και θα το κάνουμε με μεγάλη αποφασιστικότητα, να είστε σίγουροι γι’ αυτό.

Πρακτικά αυτό σημαίνει και για σένα προσωπικά μεγαλύτερη ευθύνη. Εκλέχτηκες βέβαια στη Λάρισα, αλλά ουσιαστικά αποτελείς τη «φωνή» του ΣΥΡΙΖΑ ολόκληρης της Θεσσαλίας στη Βουλή…

Προφανώς και δεν είμαι βουλευτής μόνο για το Νομό Λάρισας. Τα προβλήματα της περιφέρειας Θεσσαλίας είναι πολλά και ως ΣΥΡΙΖΑ οργανωνόμαστε ήδη για να τα αντιμετωπίσουμε με προτάσεις που θα καταθέσουμε. Προσωπικά, το έχω πει πολλές φορές, η ιδιότητα του βουλευτή δεν μπορεί να εξαντλείται μόνο μέσα στο Κοινοβούλιο αλλά στο δρόμο, στα κοινωνικά κινήματα, στις κινητοποιήσεις της εργατικής τάξης και της νεολαίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίχτηκε από τους πολίτες, γιατί εστίασε στην πολιτική του πρόταση, στους μέχρι τώρα και στους μελλοντικούς μας αγώνες, όπως επίσης και στην αναγκαιότητα να υπάρχει μια ισχυρή αριστερή αντιπολίτευση στη Βουλή για να στρέφει την πολιτική ζωή σε αποφάσεις προς όφελος των εργαζομένων, των αγροτών, της νεολαίας.
Μέχρι στιγμής ακούμε μεγάλα λόγια. Απαιτούμε όμως πράξεις στο λιμάνι του Πειραιά, στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, για το ασφαλιστικό που δεν έγινε καμία ουσιαστική νύξη, για την αναδιανομή του εισοδήματος.
Έχω την αίσθηση ότι η κοινωνία βράζει και εάν άμεσα θα παρθούν μέτρα, θα έχουμε έντονες κοινωνικές εκρήξεις

Το ΠΑΣΟΚ πάντως έβαλε χρονικό όριο 100 ημερών… για τα πρώτα ουσιαστικά μέτρα ανακούφισης…

Αυτό που χρειάζεται η χώρα είναι αλλαγές στις πολιτικές. Τα πρόσωπα από μόνα τους δεν μπορούν να φέρουν την αλλαγή. Πρέπει να αναληφθούν σοβαρές και καίριες πολιτικές πρωτοβουλίες. Μέχρι στιγμής ακούμε «θα» και αοριστίες. Αυτό είναι λογικό να κάνει τους πολίτες επιφυλακτικούς. Δεν θα περιμένουν όμως πολύ. Δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια.

Αλήθεια, πώς αισθάνεται ένας νέος άνθρωπος σαν εσένα… στα βουλευτικά έδρανα;

Είμαι πολύ ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα και φυσικά την εκλογή μου. Η ευθύνη όμως που μου αναλογεί στην προσπάθεια αυτή μεγάλη. Έχουμε όλη τη διάθεση και προσωπικά, πιστέψτε με, πολλή όρεξη για να είμαστε παραγωγικοί και δημιουργικοί και να προσφέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερο στον τόπο αλλά και ολόκληρη την Θεσσαλία.
Είναι σημαντικό, γιατί δίνεται η δυνατότητα να αναδειχθούν κοινοβουλευτικά ζητήματα καίρια για το νομό αλλά και ολόκληρη τη Θεσσαλία, όπως το αγροτικό, το περιβαλλοντικό και η περιφερειακή ανάπτυξη.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου