ΤΟΠΙΚΑ

Το μαύρο – άσπρο της Ρήγα Φεραίου

το-μαύρο-άσπρο-της-ρήγα-φεραίου-851206

Ποτέ η ξεροκεφαλιά τόσων λίγων στο παρελθόν δεν εγκυμονούσε τον κίνδυνο να υποβαθμίσει τόσο σοβαρά την ποιότητα ζωής τόσων πολλών στην πόλη. Ο λόγος για τη μονολιθικότητα και την εμμονή της Δημοτικής Αρχής, που σε μία απέλπιδα προσπάθεια να απορροφήσει μία πίστωση μόλις 600.000 που βρέθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών, επιχειρεί να την παρουσιάσει, μέσω της κατασκευής των ποδηλατοδρόμων, στο σύνολο των συνοικιών της πόλης, ως έργο ζωής, που θα ανατρέψει παγιωμένες συμπεριφορές δεκαετιών, όσον αφορά στις αστικές μετακινήσεις των κατοίκων στο κέντρο του Βόλου.
Η αρχική πρόθεση δεν υπάρχει αμφιβολία είναι αγαθή. Εκείνο που είναι διαβλητό και ενοχλεί σφόδρα, είναι η αδικαιολόγητη επιμονή και ο ερασιτεχνικός σχεδιασμός που επιχειρείται μάλιστα να επικαλυφθεί με μία επιστημονικοφανή επίφαση και να παρουσιαστεί με πρωτοποριακό, σε παγκόσμιο επίπεδο, σχεδιασμό, που έχει λάβει τις ιδιαιτερότητες μετακινήσεων των κατοίκων και μόνον αυτών, σε ολόκληρη την Υφήλιο.
Η καλοπροαίρετη κριτική όλων όσων αντιδρούσαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα, αντιμετωπίστηκε από τους κρατούντες του Δήμου με καχυποψία. Το ίδιο αν προτιμάτε και από μία σημαντική μερίδα του Τύπου, που εξέλαβαν τις αντιδράσεις στις ακραίες συνοικίες, ως μία ακόμη δικαιολογία, για να μείνουν τα πράγματα σε ακινησία, προκειμένου να βασιλεύει στο διηνεκές, η κυριαρχία του αυτοκινήτου στην καθημερινή ζωή των κατοίκων της πόλης, μολονότι αποδεικνύεται ότι αυτή ακριβώς η παντοκρατορία του Ι.Χ ευθύνεται κατά ένα μεγάλο μέρος για τη ρύπανση στην πόλη, με ό,τι αυτή συνεπάγεται για την παρουσία μίας σειράς επιβαρυντικών παραγόντων για την ανθρώπινη υγεία.
Η κατασκευή όμως του ποδηλατοδρόμου σε κεντρικές αρτηρίες της πόλης, όπως η οδός Κασσαβέτη και η οδός Ρήγα Φεραίου, στον πυκνοκατοικημένο δηλαδή κεντρικό τομέα της πόλης, ήταν η αιτία και η αφορμή για να αποδειχθεί το ατελέσφορο του εγχειρήματος της Δημοτικής Αρχής. Η οδός Ρήγα Φεραίου, αληθινή όαση μέχρι πριν λίγες εβδομάδες, μαζί με την οδό Κασσαβέτη, όσον αφορά στα υποφερτά γεωμετρικά τους χαρακτηριστικά, κατάντησε κάποια μικρή… πάροδος σε κάποια τριτοκοσμική παραγκούπολη.
Μόνον θλίψη και ντροπή προκαλούν οι κατασκευές που έγιναν με τα παρακείμενα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα που στενεύουν απελπιστικά το πλάτος του δρόμου, που μέχρι πρόσφατα ήταν η χαρά των περιπατητών που χαίρονταν να τον διασχίζουν πεζή, σε όλο το μήκος του, από το ένα ποτάμι στο άλλο. Από τον παρόχθιο της Ζάχου, μέχρι τον παρόχθιο της Φιλιππίδου. Τώρα αυτοί οι βραδινοί επισκέπτες έχουν ελαττωθεί. Δεν ξέρεις από πού να τον διασχίσεις και από πού να αναζητήσεις οδό διαφυγής. Από το πεζοδρόμιο, τον «ποδηλατόδρομο» ή τον ελάχιστο εναπομείναντα δρόμο;
Στο προχθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο οι υπεύθυνοι του Δήμου παραδέχθηκαν ότι η Δημοτική Αστυνομία δεν μπορεί να αστυνομεύει ολόκληρο το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων για τα παράνομα Ι.Χ που αποκλείουν τις εισόδους και τις εξόδους των ποδηλατοδρόμων, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτή επαφίεται στον… πατριωτισμό των νομοταγών να συνετίσουν όλους όσοι συστηματικά σταθμεύουν παράνομα κατά μήκος του δρόμου. Με τον τρόπο αυτό, δηλαδή ούτε λίγο – ούτε πολύ, οδηγεί τους πολίτες σε κινήσεις «κοινωνικού αυτοματισμού», ανάμεσα στους ποδηλάτες και στους Ι.Χήδες για την εξασφάλιση του ζωτικού τους χώρου.
Αλλά ακόμη και αν η Δημοτική Αστυνομία κάνει μπαράζ βεβαίωσης κλήσεων για παράνομη στάθμευση, είναι γνωστό ότι αυτό ελάχιστα αποτελέσματα θα επιφέρει , αφού ακόμη δεν έχει υπογραφεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση των συναρμόδιων υπουργείων, όπου όλες οι μεταβολές με τα δεδομένα του συνόλου του στόλου που λειτουργούν στους ελληνικούς δρόμους θα μεταφέρονται στο Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο με τη σειρά του θα δίνει τα στοιχεία στους Δήμους, έτσι ώστε οι βεβαιώσεις να πηγαίνουν στον τελευταίο ιδιοκτήτη και όχι, όπως συμβαίνει πολύ συχνά μέχρι σήμερα, στον προηγούμενο κάτοχο του Ι.Χ.
Αλλά δεν είναι εκεί το ζήτημα. Ακόμη και αν δεν παρκάρει κανένα αυτοκίνητο στη Ρήγα Φεραίου, πού θα παρκάρουν τα αυτοκίνητα, αφού οι περισσότερες παλιές πολυκατοικίες δεν έχουν θέσεις στάθμευσης; Στην Αναλήψεως, ψηλά στην Κασσαβέτη; Πού; Αλήθεια έτσι σκέπτονται να λύσουν το κυκλοφοριακό του Βόλου οι μαθητευόμενοι μάγοι της Ρήγα Φεραίου; Παρουσιάζοντας το μαύρο ως άσπρο; Κρίμα γιατί με την ανερμάτιστη επιλογή τους μάς κάνουν να νιώθουμε ως «ελεύθεροι πολιορκημένοι» μέσα στην ίδια μας την πόλη…

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου