ΤΟΠΙΚΑ

Παιδιά ενάντια στο ρατσισμό ~ Κοινωνικές πρωτοβουλίες στο σχολείο

παιδιά-ενάντια-στο-ρατσισμό-κοινωνικ-472336

Το 30ο δημοτικό Βόλου συμμετέχει σε πανελλήνιο πρόγραμμα σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Το 30ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, τα τέσσερα τελευταία χρόνια, σε αγαστή συνεργασία με το συστεγαζόμενο 16ο Δημοτικό Σχολείο, υλοποιεί μια σειρά από εκπαιδευτικά προγράμματα που ξεπερνούν τα όρια όχι μόνο της πόλης αλλά και ευρύτερα. Κορωνίδα υπήρξε το πρόγραμμα Comenius που ολοκληρώθηκε το περασμένο καλοκαίρι.

Αξιοποιώντας τις δυνατότητες εκπαιδευτικών, των οικογενειών, των μαθητών αλλά και της τοπικής κοινωνίας το σχολείο χτίζει γέφυρες με γερά θεμέλια και συνεργάζεται με σχολεία του εξωτερικού, (Σαββατιάτικο Ελληνικό Σχολείο Στοκχόλμης), αλλά και του εσωτερικού όπως τα ακριτικά μειονοτικά σχολεία Δημαρίου και Κοτύλης Ξάνθης.

«Η φιλοσοφία των συνεργασιών εστιάζεται στη βάση ενός οράματος για μια κοινωνία που από την ποικιλία της σε κουλτούρες, γλώσσες και παραδόσεις αντλεί πλούτο και δημιουργικότητα, όπου καμία ομάδα πολιτών δεν είναι σε περιθώριο, όπου όλα τα παιδιά θα μπορούν αύριο να χτίσουν μαζί έναν καλύτερο κόσμο», όπως μας δήλωσε ο διευθυντής του 3ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου κ. Πασχάλης Δήμου.

Η φετινή σχολική χρονιά κλείνει με την ένταξη του σχολείου στο πανελλήνιο πρόγραμμα με τίτλο «Ευαισθητοποίηση των μαθητών για θέματα ρατσισμού», το οποίο ανατέθηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Οι έμπειρες εκπαιδευτικοί των τριών πρώτων τάξεων, κ.κ. Ελ. Κουρελά, Ευαγγελία Κουρελά και Βασιλική Τρίγκα, σε συνεργασία με το επιστημονικό προσωπικό του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, προχώρησαν σε μια σειρά βιωματικών παρεμβάσεων. Πραγματοποιήθηκαν επίσης δράσεις και με τους γονείς εκτός διδακτικού ωραρίου με στόχο την ευαισθητοποίηση της ευρύτερης κοινωνίας υποδοχής σε θέματα που άπτονται της ένταξης των μεταναστών και την ενδυνάμωση των νομίμως διαμενόντων.

Το συγκεκριμένο έργο, στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών στο φαινόμενο του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και των διακρίσεων, την καταπολέμηση των αρνητικών στερεοτύπων, των προκαταλήψεων και των στάσεων απέναντι στη διαφορετικότητα, την αμοιβαία αποδοχή των μαθητών γηγενών και αλλοδαπών και την προώθηση της ένταξής τους ως αμφίδρομης διαδικασίας μεταξύ των μεταναστών και της κοινωνίας υποδοχής.

Οι παρεμβάσεις χρησιμοποιούν ως μέσο μη παραδοσιακές μεθόδους επικοινωνίας – και ιδιαίτερα διαπολιτισμικής επικοινωνίας – οι οποίες είναι περισσότερο ελκυστικές και μπορούν να αποφορτίζουν το τεταμένο σχολικό κλίμα. Οι δραστηριότητες αυτές έγιναν αποδεκτές με ενθουσιασμό από τους μαθητές και αποδείχθηκε ότι ενδυναμώνουν την επικοινωνία μεταξύ τους, αίροντας σε μεγάλο βαθμό στερεότυπα και προκαταλήψεις. Βασίστηκαν στο θεατρικό παιχνίδι, την καλλιτεχνική έκφραση, τη ρητορική και την ανάπτυξη επιχειρηματολογίας.

Για την επιτυχία του εγχειρήματος πέρα από την άριστη συνεργασία του διευθυντή κ. Πασχάλη Δήμου με τους επιστημονικούς υπευθύνους κ.κ. Νικολάου και Θάνο συνεργάστηκαν, πέρα από τις προαναφερόμενες εκπαιδευτικούς, και οι εκπαιδευτικοί μουσικής κ. Παπαοικονόμου και φυσικής αγωγής κ. Τσιάτσιος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου