ΤΟΠΙΚΑ

Αντίδοτο στη φυγή της Ryanair

αντίδοτο-στη-φυγή-της-ryanair-524600

Αναζητούν ξενοδόχοι και φορείς του τουρισμού βλέποντας ήδη μείωση 30% στην κίνηση

Η ανάγκη να βρεθεί το πλαίσιο λειτουργίας, που θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, θα στηρίξει τον τουρισμό και θα αποφέρει κέρδη στην τοπική οικονομία, μετά και το πλήγμα της αποχώρησης της Ryanair βρέθηκαν στο επίκεντρο της ημερίδας που διοργάνωσε χθες η Ενωση Ξενοδόχων Μαγνησίας.

Στην ημερίδα εκπρόσωποι όπως από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος κατέθεσαν προτάσεις και εμπειρίες για το πώς μπορεί το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου να γίνει σημείο αναφοράς των αερογραμμών εξωτερικού.

Καθοριστικό, όπως τονίστηκε, για την επιτυχία του εγχειρήματος, να υπάρξει συνεργασία και συνέργεια προκειμένου να διασφαλιστεί η ουσιαστική ανάπτυξη του αερολιμένα, με ορίζοντα την επόμενη βέβαια χρονιά καθώς όπως επισήμανε με αρκετή δόση απογοήτευσης ο πρόεδρος της Ενωσης Γιώργος Ζαφείρης, η φετινή τουριστική περίοδος για το άνοιγμα που επιχειρείται με «δορυφόρο» το αεροδρόμιο έχει ουσιαστικά χαθεί εξαιτίας της μη ύπαρξης ισχυρής αεροπορικής εταιρείας. Αυτό μάλιστα αναμένεται να αποτυπωθεί στο τέλος της φετινής τουριστικής περιόδου σύμφωνα με τους εμπλεκόμενους φορείς της Μαγνησίας καθώς οι εκτιμήσεις υπολογίζουν μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 30% και πλέον.

«Παράθυρο» στην ελπίδα για εξωστρεφή παρουσία του αερολιμένα της Νέας Αγχιάλου αποτέλεσε η ανακοίνωση εκ μέρους του εκπροσώπου του Αεροδρομίου της Γένοβα Νουρ Ελγκαουάρι που ανέφερε ότι η Γένοβα και ο Βόλος έχουν κοινά στοιχεία, όπως και τα δύο Αεροδρόμια και πρόσθεσε ότι του άρεσε πολύ η περιοχή και αυτό που θα κάνει τις επόμενες ημέρες θα είναι να συγκεντρώσει στοιχεία ώστε να προτείνει τη σύνδεση του Αεροδρομίου της Γένοβας με αυτό της Νέας Αγχιάλου.

Επιβεβλημένη η συνέργεια για να πάρει… μπροστά

Η Διευθύντρια μάρκετινγκ και επικοινωνίας του διεθνή αερολιμένα Αθηνών Ιωάννα Παπαδοπούλου ήταν σαφής ως προς τη «συνταγή» για να μπορέσει το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου να «βγάλει φτερά». Απαιτείται συνέργεια και η συνεργασία όλων των φορέων που ασχολούνται με τον τουρισμό.

«Το είδαμε στο αεροδρόμιο της Αθήνας κατά την περίοδο της κρίσης. Η συνέργεια είναι πάρα πολύ σημαντική, είναι το «κλειδί» για την προώθηση του προορισμού και στη συνέχεια για την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών. Κανείς δεν προσεγγίζει μια μόνο αεροπορική εταιρεία, αλλά περισσότερες δείχνοντάς τους όλα εκείνα τα στοιχεία και τη δυναμική της περιοχής. Τα πολύ σημαντικά στοιχεία για την αεροπορική ανάπτυξη είναι τα μακροοικονομικά μεγέθη, η ελκυστικότητα του προορισμού και ευρύτερα η στρατηγική του αερομεταφορέα και στη συνέχεια οι φορείς της περιοχής και του Αεροδρομίου πρέπει να δράσουν για να προσελκύσουν αεροπορικές εταιρείες» υπογράμμισε με σαφήνεια η κ. Παπαδοπούλου.

Ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Κ. Λεβέντης, από την πλευρά του αναφερόμενος στο θέμα λειτουργίας του Αεροδρομίου τόνισε: «Το ποιοί φεύγουν και ποιοί μένουν δεν είναι η ουσία για το Αεροδρόμιο, αλλά η ουσία είναι να πάρει σάρκα και οστά και να λειτουργεί ως Αεροδρόμιο. Αυτό θα επιτευχθεί μόνο με μια Πανθεσσαλική ή μιας Κεντρικής Ελλάδος συνέργεια. Ας αναλάβουν οι υπεύθυνοι τις ευθύνες τους. Εμείς έχουμε τη διάθεση να βοηθήσουμε και να στελεχώσουμε μια τέτοια πρωτοβουλία και τις επόμενες ημέρες η συνάντηση για τη δημιουργία του φορέα θα δώσει τις απαντήσεις για το αν οι τοπικές κοινωνίες θέλουν να ουσιαστικά να λειτουργήσει το Αεροδρόμιο.

Το Αεροδρόμιο δεν είναι υπόθεση μόνο του τουρισμού, ή της Ενωσης Ξενοδόχων, αλλά αφορά την ιδιωτική πρωτοβουλία, τα Επιμελητήρια, την Περιφέρεια, τους ΟΤΑ. Απλώς χρειάζεται συντονισμός για να λειτουργήσουν όλα αυτά» κατέληξε ο κ. Λεβέντης που εμφανίστηκε απογοητευμένος όσον αφορά τις προβλέψεις για τη σεζόν, λέγοντας ότι μέχρι τώρα οι προκρατήσεις είναι ελάχιστα πιο αυξημένες από τις αρχές Δεκεμβρίου κι πρόσθεσε ότι ζητούμενο είναι να μην πάμε σε διψήφια πτώση, αλλά σε μονοψήφια.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Γιώργος Ζαφείρης τόνισε την ανάγκη να υπάρξει σχεδιασμός με ορίζοντα πενταετίας. «Το Αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδος αρχίζει να παίρνει μια εικόνα. Αρκετοί δεν το γνωρίζουν ή δεν ξέρουν ότι λειτουργεί, οπότε ένα μεγάλο κομμάτι αφορά στην επικοινωνία του Αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου, το οποίο δεν έχει να κάνει μόνο με τον τουρισμό, αλλά με την εφαρμογή κάποιων ορθών πρακτικών μπορεί να αξιοποιηθεί και να λειτουργήσει για όλο τον κόσμο αλλά και για μεταφορές προϊόντων αργότερα σε δεύτερη φάση» σημείωσε ο ίδιος.

Ο εκπρόσωπος του Αεροδρομίου της Γένοβα Νουρ Ελγκαουάρι σημείωσε ότι η Γένοβα και ο Βόλος έχουν κοινά στοιχεία, όπως και τα δύο Αεροδρόμια και πρόσθεσε ότι του άρεσε πολύ η περιοχή και αυτό που θα κάνει τις επόμενες ημέρες θα είναι να συγκεντρώσει στοιχεία ώστε να προτείνει τη σύνδεση του Αεροδρομίου της Γένοβας με αυτό της Νέας Αγχιάλου.

Εκ μέρους τέλος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας η Θέκλα Καμμένου εξάλλου τόνισε ότι το Αεροδρόμιο πρέπει να λειτουργήσει προς όφελος του τουρισμού αλλά και της συγκοινωνίας κι αυτό που φαντάζει όνειρο πρέπει να γίνει πραγματικότητα.

Στην ημερίδα παρευρέθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Μεϊκόπουλος και Δανάη Τζήκα, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Χρήστος Μπουκώρος, περιφερειακοί σύμβουλοι, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Τ. Μπασδάνης, εκπρόσωποι από άλλες θεσσαλικές πόλεις και τη Λαμία κ.α.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου