ΤΟΠΙΚΑ

Το «αποπαίδι» της εκπαίδευσης η ειδική αγωγή

το-αποπαίδι-της-εκπαίδευσης-η-ειδικ-593439

Οι ανάγκες αυξάνονται, τα τελευταία όμως 15 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός

Ολο και περισσότερα παιδιά γεννιούνται και θα συνεχίσουν να γεννιούνται με αναπτυξιακές διαταραχές σύμφωνα με επιδημιολογικές μελέτες. Αυτό σημαίνει ότι οι ανάγκες θα αυξάνονται στο χώρο της ειδικής αγωγής, που όμως ακόμη και σήμερα είναι το… αποπαίδι της εκπαίδευσης. Μόνο στη Μαγνησία υπάρχουν τέσσερα τμήματα ένταξης που δεν λειτουργούν λόγω έλλειψης κονδυλίων για την πρόσληψη ειδικών παιδαγωγών. Και μολονότι από το 2002 έχουν βγει 13 «φουρνιές» αποφοίτων από το Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και οι ανάγκες είναι δεδομένες, δεν έχει γίνει ούτε μία πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού στο χώρο.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Τα παραπάνω επισημάνθηκαν μεταξύ άλλων σε ημερίδα για την ειδική εκπαίδευση που διοργάνωσαν από κοινού το Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Φίλιππο Βλάχο, ο χώρος της ειδικής αγωγής είχε και θα συνεχίσει να έχει ανάγκες. «Υπάρχουν επιδημιολογικές μελέτες που δείχνουν ότι λόγω της μείωσης του ποσοστού της θνησιμότητας κατά τον τοκετό, ο χώρος των αναπτυξιακών διαταραχών διευρύνεται, δηλαδή με απλά λόγια γεννιούνται όλο και περισσότερα παιδιά που έχουν μικρά ή μεγαλύτερα προβλήματα», ανέφερε ο κ. Βλάχος.

Χαρακτηριστικό δε των αυξημένων αναγκών είναι ότι από το 2002 το σύνολο των αποφοίτων του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Π.Θ. εργάζονται ως αναπληρωτές στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης.

Κι όμως, όπως υπογράμμισε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Απ. Μούσιος, όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός. «Οι απόφοιτοι θεωρούνται κατάλληλοι να εργάζονται ως αναπληρωτές όχι όμως ως μόνιμοι», σχολίασε.

Ο ίδιος επεσήμανε ότι επτά μήνες μετά την έναρξη του νέου σχολικού έτους υπάρχουν τέσσερα τμήματα ένταξης τα οποία δεν λειτουργούν, ενώ η παράλληλη στήριξη γίνεται με έναν εκπαιδευτικό ανά δύο μαθητές με ανάγκες, επειδή οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες του διαθέσιμου προσωπικού. Μικροελλείψεις εντοπίζονται και στα ειδικά σχολεία σε επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.

«Δυστυχώς η ειδική αγωγή εξακολουθεί να είναι το αποπαίδι της εκπαίδευσης», είπε από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, κ. Τριαντάφυλλος Οικονόμου. «Το σχολικό έτος στα γενικά σχολεία ξεκινά στις 11 Σεπτεμβρίου. Στα ειδικά σχολεία όμως τα μαθήματα ξεκινούν τον Οκτώβριο. Δεν υπάρχει μόνιμο εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό. Δεν έχουν γίνει προσλήψεις τα τελευταία 15 χρόνια», επεσήμανε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου