ΤΟΠΙΚΑ

Προβλήματα σε Παναγιώτικο και Μαυρομάτι

προβλήματα-σε-παναγιώτικο-και-μαυρομ-851206

Σε δοκιμαστική λειτουργία μπαίνουν τις επόμενες ημέρες τα δίκτυα μεταφοράς νερού και το ταχυδιϋλιστήριο του φράγματος Παναγιώτικο. Ο φορέας διαχείρισης του έργου, όμως, δεν είναι έτοιμος να το διαχειριστεί…

Την ίδια ώρα, ένα άλλο φράγμα συγκέντρωσης νερού, στο Μαυρομάτι φαίνεται να έχει αφεθεί στην τύχη του, αφού ακόμη δεν έχει ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για να συνεχιστούν οι εργασίες του.
Στο Παναγιώτικο παραδίδονται τα τρία επιμέρους έργα του ταχυδιϋλιστηρίου και των δικτύων αγωγών από το φράγμα μέχρι τη Μηλίνα και από τη Μηλίνα μέχρι το Τρίκερι.
«Ο φορέας δεν είναι έτοιμος να το αναλάβει», δήλωσε ο αντινομάρχης Ηλ. Ξηρακιάς, με αφορμή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με την Τεχνική Υπηρεσία, τον τεχνικό σύμβουλο της Νομαρχίας και τον πρόεδρο διαχείρισης του έργου Θ. Κουτσοφλίνη.
Πρόταση της Νομαρχίας είναι για τους επόμενους δύο-τρεις μήνες να αναθέσει τη διαχείριση του έργου σε εταιρεία, έως ότου τα στελέχη του φορέα να γνωρίσουν τον τρόπο διαχείρισης του φράγματος.
Σύμφωνα με τον κ. Ξηρακιά, οι συναντήσεις με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές θα συνεχιστούν μέχρι να οριστικοποιηθεί το επιχειρησιακό σχέδιο λειτουργίας του φράγματος.

Στον «αέρα»
Τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Σωτ. Χατζηγάκη ενημερώνει με επιστολή του ο νομάρχης Μαγνησίας Απ. Παπατόλιας για το φράγμα συγκέντρωσης νερού στο ρέμα Μαυρομάτι, ζητώντας τη συνέχιση της χρηματοδότησης από το πρόγραμμα «Αλ. Μπαλτατζής».
Το έργο κατασκευαζόταν με γοργούς ρυθμούς μέχρι τις 31/12/2008, μέχρις ότου δηλαδή συνεχίζονταν η χρηματοδότηση από το Γ’ Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Θεσσαλίας.
Από την αρχή του έτους, ωστόσο, η χρηματοδότησή του έχει διακοπεί, ενώ στις 28 Μαϊου η Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Θεσσαλίας με έγγραφό της ενημέρωσε για την απόφασή της να απεντάξει το έργο.
Αποτέλεσμα ήταν να επιβραδυνθούν σε ιδιαίτερα ανησυχητικό βαθμό οι εργασίες κατασκευής του, αναφέρει ο νομάρχης και διαβλέπει άμεσο κίνδυνο για πλήρη διακοπή των εργασιών εξαιτίας των καθυστερήσεων στην εξόφληση λογαριασμών του αναδόχου.
Υπενθυμίζει δε ότι στα τέλη του 2008, ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Θεσσαλίας με έγγραφό του προς το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης είχε ζητήσει να περιληφθεί το έργο στο πρόγραμμα «Αλ. Μπαλτατζής» ως έργο «γέφυρα».
Έξι μήνες μετά δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ένταξης του έργου στο πρόγραμμα.
«Δημιουργείται η εντύπωση ότι αυτό το τεράστιας σημασίας για την περιοχή μας έργο είναι αφημένο στην τύχη του από την κεντρική διοίκηση, χωρίς συγκεκριμένη και ορατή προοπτική ολοκλήρωσής του, λόγω της διακοπής και της μη διασφάλισης της συνέχισης της χρηματοδότησής του», υπογραμμίζει ο νομάρχης στην επιστολή του και μεταφέρει στον υπουργό την ανησυχία που έχει προκαλέσει η διακοπή της χρηματοδότησης του έργου.
Ο κ. Παπατόλιας ζητά να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση των 9,5 εκατ. ευρώ περίπου και 3,5 εκατ. ευρώ τουλάχιστον για το 2009.

K. Καρτάλης:
Αδιέξοδο στο έργο
«Φράγμα Μαυρομάτι»

Ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Μαγνησίας Κώστας Καρτάλης με ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου που κατέθεσε προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Εσωτερικών και Αγροτικής Ανάπτυξης, θέτει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την απένταξη του έργου «Φράγμα Μαυρομάτι» από το Γ’ ΚΠΣ και τη διακοπή χρηματοδότησης των εργασιών. Συγκεκριμένα ο Κ. Καρτάλης επισημαίνει: «Η αδυναμία της Κυβέρνησης να λειτουργήσει με ομαλό τρόπο το Γ’ ΚΠΣ αλλά κυριότερα το ΕΣΠΑ 2007-2013 είναι δεδομένη και δυστυχώς οδηγεί σε σοβαρές επιπλοκές μείζονα έργα περιφερειακής ανάπτυξης. Ειδικότερα σε ότι αφορά στο έργο «Φράγμα Μαυρομάτι», ενώ υπήρχε δέσμευση της Περιφέρειας Θεσσαλίας ότι το έργο θα αποτελέσει έργο «γέφυρα» μεταξύ Γ’ ΚΠΣ και ΕΣΠΑ 2007-2013, η Περιφέρεια Θεσσαλίας με έγγραφο της (28.5.2009) ενημέρωσε ότι τελικά το έργο όχι μόνο απεντάσσεται αλλά και ότι η διακοπή της χρηματοδότησης του ξεκινά από την 01.01.2009. Με δεδομένη την αδυναμία άμεσης ένταξης του έργου – λόγω του υδρευτικού του χαρακτήρα – στο Πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής», προκύπτει μείζον πρόβλημα συνέχισης του έργου που είναι απολύτως αναγκαίο για τη νοτιοδυτική Μαγνησία.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου