ΤΟΠΙΚΑ

Τα κρουαζιερόπλοια προτιμούν το Βόλο

τα-κρουαζιερόπλοια-προτιμούν-το-βόλο-851206

Στις 28-29 Μαΐου ο πρόεδρος του Ο.Λ.Β. παρέστη στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Med Cruise που πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι της Καρθαγένειας (Cartagena) της Ισπανίας, για την προώθηση της περιοχής της Μεσογείου ως τόπου προορισμού κρουαζιέρας. Στη MedCruise συμμετέχουν 72 μεσογειακά λιμάνια.
Σύμφωνα με μελέτη της εταιρίας C.P.Wild (International) Limited and Business Recherch and Economic Advisors, που διενεργήθηκε κατόπιν ενεργειών του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Κρουαζιέρας για τη συνεισφορά της βιομηχανίας της κρουαζιέρας στην ευρωπαϊκή οικονομία, το 2008 δραστηριοποιήθηκαν 42 εταιρίες κρουαζιέρας με έδρα την Ευρώπη, με 129 πλοία, καθώς και 63 πλοία από μη ευρωπαϊκές γραμμές. Τα περισσότερα από τα κρουαζιερόπλοια αυτά επισκέφθηκαν λιμάνια στη Μεσόγειο, Βαλτική και άλλες ευρωπαϊκές περιοχές, δηλαδή 21,7 εκατομμύρια επιβάτες επιβιβάσθηκαν σε ευρωπαϊκές πόλεις-λιμάνια, παρουσιάζοντας αύξηση πάνω από 15% το 2007. Από αυτά, 159 κρουαζιερόπλοια δραστηριοποιήθηκαν στην Μεσόγειο. Η Ελλάδα το 2008 ήταν η δεύτερη χώρα προορισμού κρουαζιέρας με 4.269.000 επιβάτες (ποσοστό 19,6%), αμέσως μετά την Ιταλία (4.993.000 επιβάτες). Βέβαια η έρευνα αναφέρεται κυρίως στα λιμάνια της Μυκόνου, Σαντορίνης, Ρόδου, Πειραιά. Την Ελλάδα (από τη 2η θέση) ακολουθούν κατά σειρά, η Ισπανία (3η), Γαλλία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Μάλτα, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Εσθονία, Δανία, Φινλανδία, Γιβραλτάρ, Κύπρος, Γερμανία, Πολωνία, Ιρλανδία, Ισλανδία, Ολλανδία.
Το 1998, όπως εκτιμάται, ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοιο 1,7 εκατομμύρια Ευρωπαίοι, ενώ ο αριθμός αυτός αυξήθηκε κατά 165% (4,5 εκατομμύρια) μέσα σε μία δεκαετία (2008). Παρατηρείται ότι παρά την οικονομική κρίση δεν υπήρξε μείωση των επιβατών που ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοια το 2008. Αντίθετα παρατηρήθηκε 10,5% αύξηση σε σχέση με το 2007. Ειδικά στα ευρωπαϊκά λιμάνια η αύξηση των επιβατών ανήλθε σε ποσοστό 15%.
Η οικονομική επιρροή της κρουαζιέρας στις τοπικές κοινωνίες είναι σημαντική σε πολλούς τομείς (ανεφοδιασμός, απασχόληση, παραγωγή-μεταποίηση ειδών διατροφή, κατασκευή νέων πλοίων-επισκευή παλαιών, μεταφορά, υπηρεσίες τουριστικών γραφείων, ασφάλεια, διαφήμιση κ.α.).
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα η συνολική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην απασχόληση στην Ελλάδα αφορά σχεδόν σε 10.800 εργασίες που αντιστοιχούν σε 273.000.000 ευρώ ετησίως. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 2,7% του συνόλου της Ευρώπης. Περίπου μισές από αυτές τις εργασίες (57%) ήταν στον τομέα της μεταφοράς και 12% στη βιομηχανία. Μερικές εργασίες αφορούν σε επισκευές πλοίων. Σε κάθε λιμάνι προσάραξης εκτός από τα ποσά που δαπανώνται από τις εταιρίες για ανεφοδιασμό του πλοίου, δαπανώνται σημαντικά ποσά από τους επιβάτες και το πλήρωμα.
Στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης ο κος Σούρλας συναντήθηκε με τον κο Kay-Uwe Maross, αντιπρόεδρο της γερμανικής εταιρίας κρουαζιέρας ΑIDA, δύο κρουαζιερόπλοια της οποίας (ΑΙDA DIVA & AIDA VITA) προσεγγίζουν-προσαράζουν το λιμάνι του Βόλου επί σειρά ετών, καθώς επίσης με τον κο Luigi Pastenα, εκπρόσωπο της ιταλικής εταιρίας MSC Cruiseς. Σημειωτέον ότι κρουαζιερόπλοιο της εταιρίας MSC Cruises με 2.500 επιβάτες κατέπλευσε για πρώτη φορά, δύο φορές φέτος το καλοκαίρι στο λιμάνι του Βόλου, μετά από ενέργειες του κ. Σούρλα προς τον κ. Pastena. Kαι οι δύο εκπρόσωποι των εταιριών των οποίων τα πλοία επισκέπτονται το λιμάνι του Βόλου, δήλωσαν ότι οι πελάτες τους (Γερμανοί στην πλειοψηφία τους) είναι ικανοποιημένοι από την πόλη του Βόλου και τις υπηρεσίες του λιμανιού. Δεν πρέπει ωστόσο να επαναπαυόμαστε, σημειώνει ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου. Θα πρέπει, προσθέτει, η πόλη να επωφεληθεί από την άφιξη των κρουαζιερόπλοιων, να διατηρήσει και να αυξήσει τον αριθμό αυτών, με την παροχή υπηρεσιών επιπέδου και την ανάδειξη και προβολή της περιοχής. Παράλληλα, όπως λέει ο πρόεδρος του ΟΛΒ, θα πρέπει να επιδιωχθεί η επίτευξη συμφωνιών με επιχειρηματίες της περιοχής για τον ανεφοδιασμό των πλοίων (καύσιμα, τρόφιμα κ.α.), τη μεταφορά και την ξενάγηση των επιβατών στην ενδοχώρα κ.α.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου