ΤΟΠΙΚΑ

Ζαγορά: Ματαιώθηκε εξαγωγή στην Αίγυπτο

ζαγορά-ματαιώθηκε-εξαγωγή-στην-αίγυπ-625101

Επειδή ο δρόμος δεν ήταν καθαρός, σύμφωνα με το Συνεταιρισμό που αφήνει αιχμές κατά της εταιρείας αποχιονισμού

Εκατόν σαράντα τόνοι μήλα… έχασαν το δρόμο της εξαγωγής στην Αίγυπτο, λόγω καιρικών συνθηκών. Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς, ανέβαλε τη μεταφορά του εξαγόμενου φορτίου καθώς η εταιρεία κοντέινερ από τη Θεσσαλονίκη που έχει αναλάβει τη μεταφορά στην Αθήνα, δεν δέχτηκε να «ζορίσει» τα φορτηγά της χθες στο οδικό δίκτυο του Πηλίου, διότι όπως υποστήριξε δεν είναι καθαροί οι δρόμοι.

Οπως τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζαγοράς Αντώνης Λάσκος, η εταιρεία με τα ειδικά επικαθήμενα φορτηγά κοντέινερ εξέφρασε στη Θεσσαλονίκη επιφυλάξεις όσον αφορά την ασφάλεια του δρομολογίου και έτσι οι 140 τόνοι μήλων θα μεταφερθούν στην Αίγυπτο με 10 τουλάχιστον μέρες καθυστέρηση, αφού το δρομολόγιο θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα, καιρού επιτρέποντος.

Η ματαίωση του δρομολογίου -αποτελεί το δεύτερο μέρος- μίας αντιπαράθεσης που ξεκίνησε την προηγούμενη Κυριακή μεταξύ οδηγών φορτηγών του Αγροτικού Συνεταιρισμού και χειριστών αποχιονισμού πάνω στα Χάνια, με αποτέλεσμα να παρέμβει η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας Δωρ. Κολυνδρίνη αφήνοντας αιχμές για πολιτικές σκοπιμότητες και προαναγγέλλοντας ρυθμίσεις προκειμένου τα φορτηγά την χειμερινή περίοδο να διέρχονται από άλλες εναλλακτικές διαδρομές.

Χθες ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ άφησε ευθέως να εννοηθεί ότι η εταιρεία αποχιονισμού που έχει αναλάβει το έργο στην περιοχή του συγκεκριμένου άξονα, δεν ανταποκρίνεται όσο θα έπρεπε, ενώ εκτίμησε ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλλει το προσωπικό της, το αποτέλεσμα δεν είναι το επιθυμητό, διότι δεν υπάρχουν ντόπιοι εργαζόμενοι που να γνωρίζουν καλά την περιοχή και να μπορούν να παρέμβουν πιο άμεσα και με περισσότερη αμεσότητα.

«Πριν από τρία χρόνια με περισσότερα χιόνια -σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Λάσκος- τα προβλήματα αντιμετωπίστηκαν πιο άμεσα και αυτό διότι υπήρχαν και δύο ντόπιοι εργαζόμενοι που ήξεραν να «περπατήσουν» τον τόπο και τα δύσκολα σημεία και να υποδείξουν παρεμβάσεις έτσι ώστε να μπορούν τα φορτηγά να κυκλοφορήσουν με ασφάλεια. Φέτος χωρίς να θέλω να θίξω την εταιρεία, διότι οι εργαζόμενοί της προσπαθούν και έχουμε καλή συνεργασία, έχουμε εντοπίσει αδυναμίες και παραλείψεις» υπογράμμισε επίσης ο πρόεδρος του Α.Σ. Ζαγοράς.

Χρειάζονται παρεμβάσεις ουσίας στο οδικό δίκτυο

Ο Συνεταιρισμός Ζαγοράς είναι μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του Νομού Μαγνησίας, με διακίνηση 13.000.000 κιλών προϊόντων και τζίρο 15.000.0006 ετησίως. Μέχρι σήμερα, για τη φετινή σαιζόν μόνο, έχει εξαγάγει περισσότερα από 2.000.000 κιλά φρούτων.

«Πιστεύουμε ότι μια τέτοια δραστηριότητα αξίζει μεγαλύτερο σεβασμό και όχι αντιμετώπιση σαν ένας ενοχλητικός παράπλευρος παίκτης που δημιουργεί προβλήματα με τα βαρέα σχήματά του, φιλονικεί με τους χειριστές των αποχιονιστικών ή υποθάλπει πράξεις με πολιτικές σκοπιμότητες» υπογραμμίζεται προς την αντιπεριφερειάρχη σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από τον Α.Σ.

Παράλληλα, τονίζεται ότι οδηγοί του Α.Σ. είναι έμπειροι, με πολυετή προϋπηρεσία και έχει χρειασθεί να παλέψουν πολλές φορές με τα χιόνια, ενώ επίσης δεν έχουν δώσει κανένα δικαίωμα άσχημων σχολίων από τρίτους ή αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς και η ύπαρξη αντιολισθητικών αλυσίδων στα φορτηγά του Συνεταιρισμού είναι αυτονόητη όπως και η χρήση τους, όποτε χρειάζεται, δεδομένη.

Στην ανακοίνωση του Α.Σ. αφήνονται αιχμές για τον τρόπο με τον οποίο απάντησε η κ. Κολυνδρίνη στο θέμα που ανέκυψε και την επικρίνει διότι δεν ζήτησε θεσμική ενημέρωση από το Συνεταιρισμό και τους εκπροσώπους του προκειμένου να έχει σφαιρική ενημέρωση πριν εκδώσει ανακοίνωση. Θέτει εξάλλου ζητήματα για την καταλληλότητα του οδικού δικτύου στο Πήλιο και ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να γίνει «όχημα πολιτικών αντιπαραθέσεων και προσωπικών διαξιφισμών πολιτικών ή αυτοδιοικητικών προσώπων».

Ο Α.Σ. Ζαγοράς δηλώνει θιγμένος από την αναφορά της αντιπεριφερειάρχη ότι θα εξεταστούν σε συνεργασία με την Τροχαία εναλλακτικές διαδρομές και επισημαίνει ότι «είναι προσβλητική για τον Συνεταιρισμό, μιας και ενέχει στοιχεία πιθανής τιμωρίας και συμμόρφωσης. Πως είναι δυνατόν να λαμβάνονται μονομερώς τέτοιες αποφάσεις ή να καταγράφονται τέτοιου είδους σχεδιασμοί ή προθέσεις; Μέχρι τώρα δεν τηρούνταν ο ΚΟΚ; Εχει εξετάσει την ποιότητα και την ασφάλεια του νοτιότερου δρόμου για την διέλευση βαρέων οχημάτων και τη δυνατότητα προσπέλασης στην πλατεία της Μακρυράχης, στο καταβυθισμένο τμήμα μεταξύ Κισσού και Μουρεσίου, στην κατολίσθηση του Ξουρυχτίου; Εχουμε τόσες πολλές εναλλακτικές και δεν το γνωρίζαμε;».

Τέλος, ο Α.Σ. Ζαγοράς ζητά από την Περιφέρεια Θεσσαλίας να εντείνει τους ρυθμούς επίλυσης των προβλημάτων στο οδικό κύκλωμα Πηλίου, πέρα από εμβαλωματικές λύσεις, ξεκινώντας από ζητήματα άμεσης και επείγουσας ανάγκης, όπως ολοκλήρωση σήμανσης και ειδικής λωρίδας στη μέση του δρόμου, αποκατάσταση καταβυθισμένων τμημάτων, απαραίτητα στηθαία αντιστήριξης, όσο και πιο μακρόπνοα όπως ο ώριμος σε μελέτες Περιφερειακός δρόμος της Ζαγοράς.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου