ΤΟΠΙΚΑ

Ετοιμο το “τσουνάμι” νέων φόρων

ετοιμο-το-τσουνάμι-νέων-φόρων-851206

Δε θα υπάρξει πλέον ανθρώπινη δραστηριότητα και συνήθεια, που να μη φορολογείται στη χώρα μας.
Η κυβέρνηση για να κλείσει η «μαύρη τρύπα» των 3 δισ. ευρώ που άφησε το 2008 και να βάλει τη βάση για τη μείωση του ελλείμματος στο όριο του 3% του ΑΕΠ που ζητά η Ε.Ε. θα επιβάλλει κάθε είδους νέα έκτακτη και μόνιμη φορολογία, ακόμη και σε δραστηριότητες, που μέχρι σήμερα έμεναν στο «φορολογικό περιθώριο». Ό,τι διακινείται, θα φορολογείται.
Βενζίνη, τσιγάρα και ποτά φαίνεται ότι θα είναι τα πρώτα θύματα και πάλι, ενώ τα σενάρια δεν έχουν τέλος. Μέχρι ειδική επιβάρυνση στα διόδια, τα εισιτήρια μέσων μαζικής μεταφοράς και τα κάθε είδους εισιτήρια εισόδου έχει εξετάσει το οικονομικό επιτελείο, χωρίς ωστόσο ακόμη να έχει πάρει τελικές αποφάσεις.
Πρώτα από όλα, όμως, το υπουργείο Οικονομίας εξετάζει την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα τσιγάρα στο 85%, από 75% που είναι σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι τα τσιγάρα θα ακριβύνουν κατά 10 με 30 λεπτά, ανάλογα με το πακέτο. Για τα αλκοολούχα ποτά σχεδιάζεται αύξηση του ειδικού φόρου κατά 10% έως 20%.

Στα καύσιμα

Την ίδια ώρα «σίγουρη» πρέπει να θεωρείται η αύξηση του ειδικού φόρου στα καύσιμα σε ποσοστό 10 -15%, ενώ ακόμη δεν αποκλείεται και το 20%. Η επιβάρυνση στα καύσιμα θα κριθεί πιθανότατα και από τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, που εάν εμφανίσουν ακόμη μεγαλύτερη αποκλιμάκωση στις αρχές καλοκαιριού, θα δώσουν επικοινωνιακή ευκαιρία για ακόμη μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση των καυσίμων.
Μια ακόμη σίγουρη αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης θα αφορά στις αποταμιεύσεις. Η αυτοτελής φορολόγηση στους τόκους των τραπεζικών καταθέσεων και των repos φαίνεται ότι έχει «κλειδώσει» στο 15%, από 10%, που είναι σήμερα, ενώ εξετάζεται και η διαμόρφωσή της στο 20%, μέχρι το φθινόπωρο.
Άλλες σκέψεις αφορούν στην αύξηση των τελών κυκλοφορίας για το 2010 κατά 20% για τα οχήματα μικρού και μεσαίου κυβισμού και κατά 50% για τα Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού. Παράλληλα, δεν έχει αποκλειστεί η κατανομή των τελών κυκλοφορίας κατά περιφέρεια, κατά το σύστημα έκδοσης των αδειών κυνηγίου.
Παράλληλα, πρέπει να τονιστεί ότι στην περίπτωση που αυξηθούν και πάλι τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων, το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων αυτών εξετάζεται να καταλήγει στην τοπική αυτοδιοίκηση, ώστε να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της λειτουργίας Δήμων και Νομαρχιών, που σήμερα αντιμετωπίζουν σοβαρό οικονομικό πρόβλημα.
Το οικονομικό επιτελείο φαίνεται να εξετάζει και αύξηση του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων από το 0,1% σε 0,2% από φέτος, σε συνδυασμό με αύξηση από 0,1% στο 0,6% του ΕΤΑΚ που επιβάλλεται στα αδιάθετα ακίνητα που έχουν οι κατασκευαστικές εταιρίες.

Τα σενάρια

Επικρατέστερα φαίνεται να είναι δύο σενάρια. Με βάση το πρώτο, ο συντελεστής 40% που ισχύει για εισοδήματα άνω των 75.000 ευρώ να αυξηθεί στο 45% ή 48% ή ακόμα και 50%.
Το δεύτερο σενάριο, που μάλλον έχει απομακρυνθεί, προβλέπει ο ανώτερος συντελεστής, που είναι σήμερα 35% (φορολόγηση εισοδημάτων που αποκτώνται το 2009), να αυξηθεί εκ νέου στο 40%, ανατρέποντας έτσι οριστικά το κύριο σημείο της φορολογικής πολιτικής Αλογοσκούφη, που προέβλεπε σταδιακή αποκλιμάκωση των συντελεστών φορολόγησης μέχρι το 2014 και είχε γίνει «σημαία της Νέας Δημοκρατίας» στις τελευταίες εκλογές.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου