ΤΟΠΙΚΑ

Μεγάλες οι ελλείψεις στον Περιφερειακό

μεγάλες-οι-ελλείψεις-στον-περιφερεια-851206

Ημιτελής ασφαλτόστρωση, ελλείψεις σε ηλεκτροφωτισμό, ανοιχτοί παράνομοι είσοδοι και έξοδοι, φωτεινοί σηματοδότες σε λειτουργία χωρίς πρόβλεψη για ρύθμιση κυκλοφορίας των πεζών, διασταυρώσεις δίχως πεζογέφυρες… είναι ορισμένες μόνο από τις ελλείψεις με τις οποίες λειτουργεί ο Περιφερειακός Βόλου.

Στο μεταξύ μαζί με τα πρώτα χιλιόμετρα στο κομμάτι των 700 μέτρων τα πρώτα πρόστιμα «έριξαν» αστυνομικοί της Τροχαίας σε οδηγούς που δεν συμμορφώθηκαν με το όριο ταχύτητας στον Περιφερειακό, μπροστά από τις συνοικίες της Αγ. Βαρβάρας και της Αγ. Παρασκευής.
Το όριο ταχύτητας, το οποίο τη Μ. Παρασκευή από τα 70 χιλιόμετρα/ώρα διαμορφώθηκε στα 50 χιλιόμετρα, δεν τηρήθηκε από ορισμένους οδηγούς. Η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας μετρήθηκε με ραντάρ και οι οδηγοί βρέθηκαν αντιμέτωποι με τα ανάλογα πρόστιμα.
Μπορεί το κομμάτι των 700 μέτρων, από «Καζανάκι» μέχρι Κραυσίδωνα, να δόθηκε τη Μ. Παρασκευή σε κυκλοφορία και ο Περιφερειακός να άνοιξε για την κίνηση των οχημάτων από τον ανισόπεδο κόμβο Λαρίσης μέχρι τη Ν. Δημητριάδα, ωστόσο πολλά ακόμη απομένουν να γίνουν στο οδικό έργο, ώστε να καταστεί λειτουργικό και κυρίως ασφαλές για οδηγούς και διερχόμενους.
Ολόκληρη λίστα με επιμέρους παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν σημαντικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας του Περιφερειακού Βόλου απέστειλε στο Γενικό Γραμματέα του ΥΠΕΧΩΔΕ Δ. Κατσιγιάννη ο νομάρχης Μαγνησίας Απ. Παπατόλιας.
Όπως επισημαίνει, με την παράδοση σε κυκλοφορία του τμήματος των 700 μέτρων ικανοποιείται ένα βασικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας, όμως «συνεχίζουμε να μην είμαστε ικανοποιημένοι από τους ρυθμούς κατασκευής του έργου», προσθέτει και σημειώνει ότι αυτός είναι ο λόγος που επί δύο χρόνια τα αρμόδια υπουργεία έχουν δεχθεί τις συνεχείς οχλήσεις και εκκλήσεις της τοπικής Επιτροπής Παρακολούθησης, με αντικείμενο την άρση των καθυστερήσεων και την επίσπευση των διαδικασιών για την πρόοδο της κατασκευής του έργου.
Οι παρεμβάσεις άμεσης προτεραιότητας, που προτείνει η Τοπική Επιτροπή Παρακολούθησης να υλοποιηθούν, είναι:
-Ολοκλήρωση της κατασκευής του αντιολισθηρού ασφαλτοτάπητα στο τμήμα από τον Α/Κ Λαρίσης μέχρι Ι/Κ θέσης «Καζανάκι».
– Ολοκλήρωση των απαιτούμενων εγκαταστάσεων ηλεκτροφωτισμού και άμεση λειτουργία τους καθ’ όλο το μήκος του τμήματος του Περιφερειακού, στο οποίο η κυκλοφορία τις νυχτερινές ώρες εγκυμονεί πλήθος κινδύνων.
– Άμεση κατασκευή στηθαίων ασφαλείας και αποκλεισμός των παράνομων εισόδων – εξόδων κατά μήκος του Περιφερειακού, με έμφαση στην οδό Ηρακλέους.
– Άμεση παρέμβαση στον ισόπεδο κόμβο των οδών Κύπρου και Ελύτη, όπου οι φωτεινοί σηματοδότες λειτουργούν χωρίς πρόβλεψη για ρύθμιση της κυκλοφορίας των πεζών, ενώ παράλληλα απουσιάζουν σε πολλά σημεία οι διαγραμμίσεις για τη διάβαση των πεζών.
– Τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών στους ισόπεδους κόμβους των οδών Ροστώβ και Αλκίππης, για την ουσιαστική ρύθμιση της κυκλοφορίας, με παράλληλη άρση όλων των περιττών πινακίδων και εμποδίων για την απρόσκοπτη λειτουργία του Περιφερειακού από Α/Κ Λαρίσης μέχρι τη Ν. Δημητριάδα. Η παρέμβαση αυτή κρίνεται πρωτίστης σημασίας, δεδομένου ότι υπάρχει άμεσος κίνδυνος πρόκλησης ατυχημάτων.
– Κατασκευή πεζογεφυρών στις διασταυρώσεις τόσο με το χείμαρρο Κραυσίνδωνα, όσο και με την οδό Καββαδία, όπου πριν από ένα χρόνο προκλήθηκε θανατηφόρο ατύχημα με θύμα μικρό μαθητή του Δημοτικού Σχολείου που λειτουργεί δίπλα στον Περιφερειακό.
– Προσθήκη ειδικών ανελκυστήρων σ’ όλες τις υπέργειες πεζογέφυρες, οι οποίες σήμερα δεν χρησιμοποιούνται εξαιτίας των δυσκολιών που παρουσιάζουν, ιδίως για τα ηλικιωμένα άτομα και τα ΑΜΕΑ, λόγω του μεγάλου ύψους και της αδυναμίας ευχερούς πρόσβασης.
– Ολοκλήρωση των πλακοστρώσεων και των παράπλευρων δρόμων, ιδιαίτερα στην περιοχή της Αγ. Παρασκευής, από Κραυσίδωνα μέχρι τον ισόπεδο κόμβο της οδού, προκειμένου να αρθεί ο οδικός αποκλεισμός της συνοικίας.

Ολοκλήρωση σήραγγας
Ο νομάρχης επανέρχεται με την επιστολή του προς τον Δ. Κατσιγιάννη στην ολοκλήρωση των έργων της σήραγγας και της κοιλαδογέφυρας, ώστε πριν την έναρξη του καλοκαιριού να «απελευθερωθεί» το κέντρο του Βόλου και της Ν. Ιωνίας από τη διέλευση των βαρέων οχημάτων του στόλου της ΑΓΕΤ.
Από τη μέχρι σήμερα συνεργασία της Νομαρχίας με τη διοίκηση της εταιρίας διαφαίνεται ότι μία τέτοια εξέλιξη είναι εφικτή, δεδομένου ότι η ΑΓΕΤ έχει ήδη συμφωνήσει να διευκολύνει με κάθε τρόπο την ολοκλήρωση των σχετικών ενεργειών.
Σύμφωνα με τον κ. Παπατόλια, είναι αναγκαίο άμεσα να κατασκευαστούν νέες εγκαταστάσεις εισόδου-εξόδου του στόλου των βαρέων οχημάτων της ΑΓΕΤ κοντά στην κοιλαδογέφυρα του Περιφερειακού, καθώς και να δοθεί εντολή στην ανάδοχο εταιρία, ΜΕΛΚΑ, να ολοκληρώσει κατά προτεραιότητα την οδοστρωσία της σήραγγας, την κατασκευή των στηθαίων ασφαλείας, την ασφαλτόστρωση της κοιλαδογέφυρας και την κατασκευή της εισόδου-εξόδου από και προς τις εγκαταστάσεις της ΑΓΕΤ.
Επισημαίνει ακόμη ότι χωρίς καμία καθυστέρηση πρέπει να καταβληθούν οι αποζημιώσεις στους δικαιούχους των απαλλοτριώσεων για τις εκτάσεις μετά από την κοιλαδογέφυρα, αμέσως μόλις εκδοθεί η απόφαση του Πρωτοδικείου Βόλου για τον καθορισμό τιμής μονάδος.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου